loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 1006 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (0)

چگونگی نصب ویندوز 8 بر روی VirtualBox

 

چگونگی نصب ویندوز هشت بر روی VirtualBox

همانطور که قولش را داده بودم به چگونگی نصب ویندوز ۸ بر روی VirtualBox خواهیم پرداخت. و در مطالب بعدی به درون خود ویندوز ۸ خواهیم رفت و آموزش هایی را برای استفاده بهتر از این خواهیم نوشت. احتمالا خیلی از دوستان از این که ویندوز ناپایدار ۸ را به صورت سیستم عامل پیشفرض نصب کنند و آن را جایگزین سیستم عامل قبلی خود کنند علاقه ای ندارد. اما شاید دوست داشته باشید برای یکبار هم که شده آن را تجربه کنید پس به ادامه مطلب بیایید تا چگونگی تجربه مجازی آن را درون ویندوز ۷ به شما نشان دهیم.

توجه داشته باشید قبل از آغاز این کار از پشتیبانی کردن پردازنده شما از فناوری مجازی سازی (Virtualization Technology ) مطمئن باشید. در ضمن توجه کنید این گزینه در BIOS مادربورد غیر فعال نباشد و در صورت غیر فعال بودن آن را فعال کنید.

 

ابتدا به اینجا رفته و VirtualBox را دریافت نمایید. کاربران عزیز داخل کشور می توانند از اینجا به دریافت این برنامه بپردازند چون کشور عزیز ما را تحریم کرده اند.

پس از نصب برنامه Oracle VM VirtualBox  آن را اجرا کنید و بر روی New کلیک کنید. در ویزارد باز شده روی دکمه Next کلیک کنید.

create-new-virtual-machine_thumb

حال در قسمت Name نام Windows 8 را وارد نمایید و در قسمت Operating System گزینه Microsoft Windows را انتخاب کنید و در قسمت آخر که همان Version است گزینه Windows 7 را برگزینید.

توجه: حتی اگر از ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی استفاده می کنید در این مرحله ویندوز ۶۴ بیتی را انتخاب نکنید.

Create-new-virtual-machine-name_thumb

اگر می خواهید ویندوز ۸ نسخه ۳۲ بیتی استفاده کنید مقدار ۱ گیگابایت و اگر از نسخه ۶۴ بیتی می خواهید استفاده کنید ۳ گیگابایت رم به آن اختصاص دهید. به عنوان مثال در تصویر زیر من ۴ گیگابایت رم به ماشین مجازی ویندوز ۸ خودم اختصاص دادم.

create-new-virtual-memory_thumb

اکنون باید یک هارد درایو مجازی بسازید. پس در این مرحله فقط Next کنید. یعنی تنظیمات پیشفرض که قرار گرفتن تیک Start –up Disk و Create new hard disk است درست می باشد.

create-new-virtual-hard-disk_thumb

در این گام هم گزینه VDI را انتخاب کنید یعنی همان VDI(VirtualBox Disk Image) را انتخاب و به ادامه بروید.

VDI-Virtual-Box-Disk-Image_thumb

در این مرحله گزینه Fixed size  را انتخاب کنید.

virtual-disk-storage-details_thumb

به صورت پیشفرض VirtualBox فضای ۲۰ گیگابایتی برای ماشین مجازی شما اختصاص خواهد داد که برای ما همین مقدار کافی می باشد پس به دامه بروید. در ضمن این مقدار را کم نکنید!

set-virtual-hard-disk-size_thumb

در مرحله آخر هم خلاصه ای از تنظماتی که انجام داده اید را مشاهده خواهید کرد. بر روی Create کلیک کنید تا ماشین مجازی شما ساخته شود.

sumary-virtual-disk_thumb

ساختن virtual disk space زمانی برابر ۵ تا ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید که رابطه مستقیمی افزایش زمان با افزایش حجم هارد درایو خواهد داشت.

creating-fixed-medium-storage_thumb

اکنون ماشین مجازی شما آماده است و شما می توانید به نصب ویندوز ۸ بر روی آن اقدام کنید.

windows-8-virtual-box-main_thumb

البته ابتدا به روی ماشین مجازی خود در سمت چپ یک کلیک کنید و سپس به settings بروید. به قسمت System رفته و مطمئن شوید Enable IO APIC دارای تیک است.

Virtual-settings_thumb

حال به سربرگ Processor بروید و اطمینان حاصل کنید که گزینه Enable PAE/NX را تیک زده اید.

virtual-processor-settings_thumb

در نهایت به سربرگ Acceleration بروید و از تیک دار بودن هر دو گزینه Enable VT-x/AMD-V و Enable Nested Paging یقین حاصل کنید.

virtual-acceleration-settings_thumb

اکنون از سمت چپ گزینه Storage را انتخاب کنید. بر روی Empty در IDE Controller کلیک کنید و از قسمتCD/DVD Drive گزینه virtual CD/DVD disk file را انتخاب کنید. و به دنبال فایل ISO دانلود شده خود بگردید و بر روی آن کلیک کنید. پس از انجام این کار بر روی OK کلیک کنید تا خارج شوید.

select-virtual-disk-file_thumb

حال به صفحه اصلی برنامه VirtualBox که همان main interface باشد می روید و بر روی دکمه Start کلیک می کنیم تا عملیات نصب ویندوز ۸ آغاز شود.

windows-8-virtual-box_thumb

نگران نصب هم نباشید اگر ویندوز ویستا و هفت را نصب کرده اید این نسخه هم تفاوت زیادی با آن ها ندارد. پس از پایان نصب می توانید به سادگی تمام از ویندوز 8 استفاده کنید!

Windows-8-on-virtual-box_thumb

حال هر بار که ماشین مجازی ویندوز ۸ خود را اجرا کنید. ویندوز ۸ حاضر و آماده در اختیار شما خواهد بود.

لازم به ذکر است ما این سیستم عامل را بر روی ماشین مجازی ای که بر روی ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی قرار داشت نصب کرده ایم. یعنی سیستم عاملی که درون آن VirtualBox را نصب کرده ایم ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی است.

تمام!

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,410
  • بازدید ماه : 2,229
  • بازدید سال : 27,282
  • بازدید کلی : 421,306
  • کدهای اختصاصی