loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 5059 چهارشنبه 11 مرداد 1391 نظرات (0)

ترفندهای توییتر

 

تاکنون شما را با ساختار و بخش های گوناگون توییتر آشنا کردیم و هم اکنون شما هر آنچه را که باید در مورد توییتر بدانید را آموخته اید. اما توییتر مانند هر ابزار دیگری ترفندهایی دارد که هدف این درس آموزش این ترفندها و نکات ریزی است که شاید به چشم نیایند، اما در استفاده بهینه از توییتر بسیار کمک خواهند کرد. 

ارسال توییت همراه با لینک
در درس «نوار ابزار و تایم لاین» در مورد چگونگی ضمیمه کردن عکس و مکان جغرافیایی صحبت کردیم؛ اما شاید شما بخواهید که آدرس یک وب سایت یا یک لینک را همراه با توییت خود ارسال کنید. برای این کار تنها کافی است که لینک مورد نظر خود را در جعبه ارسال توییتر وارد کنید و سپس آن را همراه با متن خود ارسال کنید.

دقت کنید که شما باید لینک را به صورت کامل و همراه با http:// توییت کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یکی از مطالب وبلاگ درسنامه را می خواهیم توییت کنیم. اگر دقت کنید می بینید که آدرس مطلب مورد نظر وبلاگ یا همان لینک به صورت کامل و با http شروع شده است. این کار را به این دلیل انجام می دهیم که لینک توییت شده در زمان انتشار قابلیت کلیک شدن را داشته باشد و بتوان با کلیک بر روی آن به آدرس مورد نظر منتقل شد.

علاوه بر آن توییتر به صورت خودکار و در زمانی که یک لینک بسیار طولانی باشد، آن را کوتاه می کند و همانگونه که در تصویر بالا با خط قرمز مشخص شده است، توییتر لینک ها را به صورت کوتاه شده نمایش می دهد. علت این کار آن است که کاربران توییتر به تعداد بیشتری حرف دسترسی داشته باشند تا توییتر خود را تکمیل کنند.

برای درک بهتر فرض کنید که شما یک لینک دارید که طول آن بیشتر از ۱۴۰ حرف است و می خواهید آن را توییت کنید. شما این لینک را در حالی می خواهید توییت کنید که طول آن بیشتر از ۱۴۰ حرف است و عملا براساس محدودیت توییتر امکان پذیر نیست! به همین دلیل توییتر در این مورد چاره ای اندیشیده است و خودش به صورت خودکار لینک های بلند را کوتاه می کند و نمایش می دهد.

نکته: دقت کنید که عدد نمایش داده شده در کنار گزینه Tweet که در تصویر بالا ۷۵ است، نشان دهنده تعداد حرف های باقی مانده همراه با لینک است.

پاک کردن یک توییت
در برخی موارد ممکن است که شما به اشتباه متن، لینک یا تصویری را توییت کرده باشید و بخواهید آن را پاک کنید. برای اینکه بتوانید توییت مورد نظر خود را پاک کنید، باید به صورت زیر عمل کنید.

ابتدا به پروفایل توییتر خود مراجعه کنید و سپس توییتری که می خواهید آن را پاک کنید را پیدا کنید. زمانی که نشانگر ماوس را بر روی توییت مورد می برید،‌ سه گزینه در زیر توییتر شما ظاهر می شود که یکی از آنها Delete است. با کلیک بر روی آن پنجره ای باز می شود که از شما در مورد پاک کردن توییت و اطمینان از این کار سوال می کند که شما با کلیک کردن بر روی Yes آن توییت را پاک می کنید.

نکته: دقت کنید توییتی که شما آن را پاک کرده اید، ممکن است در نرم افزارهایی که به کمک آنها نیز می توان توییت کرد و یا توییت های دیگران را خواند، پاک نشود به همین دلیل همواره قبل از توییت کردن به توییتی که می خواهید منتشر کنید فکر کنید.

رونوشت دادن به دیگران
اگر نامه ای اداری را مشاهده کنید، خواهید دید که در انتهای آن بسته به نیاز به چندین سازمان و یا فرد رونوشت شده است. در توییتر نیز شما می توانید توییت خود را به دیگران رونوشت بدهید تا آنها نیز از توییت شما مطلع شوند. برای این کار شما باید در انتهای توییت خود علامت @ را گذاشته و سپس نام کاربری فردی که می خواهید به آن رونوشت بدهید را تایپ کنید.

به عنوان مثال اگر بخواهید در مورد درسنامه توییتی بنویسید و بخواهید درسنامه از آن مطلع شود، باید در آخر توییت خود @darsnameh را وارد کنید، مثلا: «من از دوره توییتر راضی هستم. @darsnameh».

با این کار یک نسخه از توییت شما به حساب درسنامه ارسال خواهد شد که از طریق @darsnameh قابل مشاهده خواهد بود.

هش تگ (Hash Tag)
شاید تاکنون این اصطلاح را نشنیده باشید هر چند که در درس گذشته و در قسمت شماره ۳ به صورت خلاصه به آن پرداختیم.

منظور از هش علامت # است و تگ نیز همان برچسب است و اصطلاح هش تگ به معنای برچسب زدن یک توییت خاص است. برای درک بهترین این ویژگی توییتر بد نیست که مثالی بزنیم.

فرض کنید که شما می خواهید در مورد درسنامه یک توییت منتشر کنید و در آن دوره توییتر را معرفی کنید و این جمله را در توییتر تایپ می کنید: «دوره توییتر درسنامه دوره ای است در مورد آموزش و استفاده از توییتر.»

برای اینکه شما این توییت را برچسب بزنید تنها کافی است که به عنوان مثال #darsnameh و #twitter را اضافه کنید و سپس بر روی گزینه Tweet کلیک کنید. این کار باعث می شود که به توییتر در دسته بندی توییت ها و همچنین افرادی که به دنبال درسنامه و توییتر هستند کمک کنید و به نوعی روش رسیدن به توییت های مرتبط را راحت تر کنید.

مثلا اگر کسی بخواهد توییت هایی که در مورد درسنامه شده است را مشاهده کند، تنها کافی است که در بخش جستجو #darsnameh را جستجو کند تا هر آنچه در مورد درسنامه در توییتر منتشر شده و دارای تگ یا همان برچسب درسنامه است را مشاهده کند.

دقت کنید که شما می توانید توییت های خود را با کلمات فارسی نیز برچسب بزنید مانند #درسنامه.

پس یادتان نرود که اگر در مورد موضوع خاصی مانند درسنامه توییت کردید، حتما آن را همراه با تگ ارسال کنید.

نگاهی دیگر به پروفایل حساب توییتر

در درس های گذشته در مورد پروفایل توییتر صحبت شده است با این حال بد نیست که نگاهی دیگر به این بخش داشته باشیم. اما قبل از این شاید بد نباشد که در مورد سه گزینه Favorite و Retweet و Reply توضیح بدهیم.

اگر شما به قسمت تایم لاین مراجعه کنید و نشانگر ماوس خود را بر روی یکی از توییت هایی که توسط دیگران ارسال شده است نگه دارید، سه گزینه Favorite و Retweet و Reply ظاهر می شوند.

اگر شما زمانی با توییت جالبی مواجه شدید که بخواهید آن را بعدا بخوانید یا مرور کنید، گزینه Favorite به کار شما خواهد آمد. با کلیک بر روی گزینه Favorite توییت مورد نظر شما در بخش Favorites در پروفایل توییتر شما ذخیره می شود و شما می توانید در دفعات بعد با مراجعه به این بخش، این توییت را مشاهده کنید. این امکان زمانی به درد می خورد که شما با اخباری جالب مواجه می شوید اما وقت خواندن آنها را ندارید و می خواهید آن را برای خواندن در آینده ذخیره کنید.

در درس «نوار ابزار و تایم لاین» در مورد ریتوییت و کارکرد آن به صورت مفصل صحبت کرده ایم و به همین دلیل شما می توانید به آن درس مراجعه کنید. اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه به آن اشاره کنیم، اگر شما از توییتی خوشتان آمد و یا حاوی خبر مهمی باشد که بخواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، تنها کافی است که بر روی Retweet کلیک کنید تا توییت مورد نظر شما در حساب توییتر شما نیز مجددا توییت شود.

در درس «نوار ابزار و تایم لاین» به قسمتی به نام @darsnameh اشاره کردیم که در آن شما می توانید واکنش دیگران به توییت های خود را مشاهده کنید. اما شاید سوالی که برای شما با خواندن آن بخش پیش بیاید این است که چگونه می توان به توییت کاربر دیگری واکنش نشان و پاسخ داد. جواب این سوال این است که شما با کلیک بر روی گزینه Reply می توانید به توییت دیگران واکنش نشان بدهید. زمانی که شما بر روی این گزینه کلیک کنید، پنجره ای باز می شود که به کمک آن می توانید نظر و پاسخ خود را در آن نوشته و سپس بر روی گزینه Tweet کلیک کنید.

بلاک کردن و اسپم اعلام کردن حساب های توییتر
اگر در دوره «استاد بزرگی ایمیل و جیمیل» درسنامه ثبت نام کرده باشید، با واژه «اسپم» و روش های مبارزه با آن در ایمیل آشنا شده اید. در توییتر نیز مانند ایمیل که شما به صورت روزانه ده ها ایمیل اسپم دریافت می کنید، حساب هایی وجود دارند که مشغول انتشار لینک های تبلیغاتی و یا آلوده به بدافزار هستند.

توییتر امکانی را فراهم کرده است که شما به کمک آن می توانید حساب هایی که از نظر شما مشغول ارسال اسپم یا همان هرزنامه هستند را گزارش کنید تا توییتر براساس تعداد گزارش های دریافتی و بررسی هایی که انجام می دهد، آن حساب را مسدود کند. اگر زمانی شما نیز با یک حساب در توییتر مواجه شدید که مشغول اسپم پراکنی بود، به پروفایل آن حساب مراجعه کنید و سپس مانند تصویر زیر بر روی گزینه Report USERNAME for spam کلیک کنید.

علاوه بر آن اگر خواستید حساب توییتری را بلاک کنید، به پروفایل حسابی که می خواهید آن را مسدود کنید مراجعه کنید و سپس گزینه Block USERNAME را انتخاب کنید.

نکته ۱: منظور از USERNAME نام کاربری است که بسته به هر حساب در توییتر متفاوت است. به عنوان مثال نام کاربردی درسنامه، darsnameh است.

نکته ۲: وقتی شما حسابی را به عنوان اسپمر گزارش کنید، توییتر آن حساب را به صورت خودکار برای شما بلاک می کند.

نکته ۳: برای آنکه حسابی را که بلاک کرده اید، از این حالت خارج کنید، دقیقا مسیری که در بالا برای بلاک کردن توضیح داده شده است را باید طی کنید.

ایجاد و حذف یک لیست
لیست (List) یکی از ویژگی های توییتر است که شما به کمک آن می توانید حساب های توییتری که دنبال می کنید را براساس علاقه خود دسته بندی کنید. این دسته بندی می تواند از دوستان صمیمی شما شروع شود و به خبرگزاری ها ختم شود. به عنوان مثال اگر شما چندین حساب توییتر خبرگزاری های مختلف در سرتاسر دنیا را دنبال کنید و بخواهید تنها توییت های ارسال از سوی این خبرگزاری ها را مشاهده کنید، بهترین کار ایجاد یک لیست و اضافه کردن این خبرگزاری ها در آن لیست است.

با ایجاد لیست، شما در حقیقت یک فیلتر برای حساب های مختلفی که دنبال می کنید ایجاد کرده اید تا هر زمان که خواستید توییت های خاصی را مشاهده کنید.

برای ایجاد یک لیست شما باید بر روی گزینه Lists که در صفحه اصلی توییتر و یا پروفایل شما در دسترس است کلیک کنید و سپس گزینه Create a list را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه پنجره ای به صورت زیر باز می شود که در آن شما باید نام و توضیحات لیست را وارد کنید و سپس عمومی (Public) یا خصوصی (Private) بودن آن را انتخاب کنید و در نهایت بر روی Save list کلیک کنید تا لیستی که می خواهید ایجاد شود.

 

نکته: اگر شما لیستی که ایجاد می کنید به صورت عمومی (Public) باشد، دیگر کاربران توییتر نیز می توانند این لیست را دنبال کنند اما در حالتی که لیست به صورت خصوصی باشد، تنها شما امکان دسترسی و مشاهده آن لیست را دارید.

برای پاک کردن یک لیست نیز تنها کافی است وارد لیستی که می خواهید آن را پاک کنید بشوید و بر روی گزینه Delete کلیک کنید و سپس بر روی Yes کلیک کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر می خواهیم که لیست «درسنامه» را پاک کنیم.

برای اضافه کردن حساب های توییتر دیگران به لیستی که ایجاد کرده ایم نیز تنها کافی است که اسم آنها را از طریق جعبه جستجو پیدا کرده و یا از طریق صفحه کسانی که آنها را دنبال می کنیم (Following)،‌ افراد مورد نظر را به لیستمان اضافه کنیم.

تصویر بالا به شما روش اضافه کردن یک کاربر را به لیستی که در توییتر ایجاد کرده اید نشان می دهد. شما برای اینکار باید همانگونه که گفته شد به پروفایلی که می خواهید آن را به لیست اضافه کنید مراجعه کنید و یا آنکه به صفحه دنبال کنندگان (Following) بروید. سپس بر روی دو گزینه ای که در بالا مشخص شده است کلیک کنید.

با کلیک کردن بر روی Add to list پنجره ای به صورت زیر باز می شود که تمامی لیست هایی که ایجاد کرده اید را نمایش می دهد و شما با چک زدن در کنار هر یک از عنوان های لیست ها می توانید کاربر مورد نظر خود را را به آن لیست اضافه کنید.

اگر شما تمایل دارید که اطلاعات بیشتری در مورد طرز ساخت لیست بدانید، به شما پیشنهاد می کنیم که به این آدرس مراجعه کنید.

اپلیکیشن هایی برای راحت توییت کردن
یکی از ویژگی های جالب توییتر آن است که شما می توانید از طریق نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف به آسانی توییت کنید بدون آنکه به وب سایت توییتر مراجعه کنید! در این قسمت به معرفی چندین اپلیکیشن و نرم افزار محبوب در بین کاربران اینترنت برای توییت کردن می پردازیم.

‏- Echofon: اگر شما از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید، یکی از بهترین افزونه ها برای توییت کردن اکوفون است. به کمک این افزونه شما می توانید در مرورگر فایرفاکس خود بدون آنکه نیازی به مراجعه به وب سایت توییتر باشد، آخرین توییت های ارسالی توسط دیگران را بخوانید و به آنها پاسخ دهید و همچنین به صورت خصوصی برای دیگران پیام ارسال کنید.

‏- Silver Bird: اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید، سیلور برد یکی از محبوب ترین افزونه ها برای این مرورگر است که کارکرد آن دقیقا مانند اکوفون است.

Twitter for iPhone: اگر شما از تلفن همراه آیفون استفاده می کنید و می خواهید که از طریق آن توییت کنید، یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در این زمینه را می توان توییتر برای آیفون دانست که توسط توییتر ایجاد شده است. به کمک این اپلیکیشن شما می توانید هر آنچه را که در وب سایت توییتر انجام می دهید را از طریق آیفون خود انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس بروید.

‏- Twittor for Android: اگر شما تلفن همراهی دارید که با اندروید کار می کند، به کمک این اپلیکیشن می توانید به راحتی توییت کنید. این اپلیکیشن نیز توسط توییتر ایجاد شده است و برای اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

علاوه بر چهار موردی که در بالا معرفی کردیم، ده ها مورد دیگر نیز وجود دارند که با کمی جستجو در اینترنت می توانید با نمونه های دیگر این اپلیکیشن ها و افزونه ها آشنا شوید. ما در اینجا تنها مهمترین و پرطرفدارترین آنها را معرفی کرده ایم.

بررسی آماری حساب توییتر
یکی از مواردی که شاید برای هر کاربری جذاب باشد، بررسی وضعیت آماری حساب توییترش باشد. TweetStats این امکان را به شما می دهد که با وارد کردن نام کاربری خود یا دیگر کاربران توییتر، وضعیت آماری آنها را مشاهده کنید. به عنوان مثال نام کاربری درسنامه (darsnameh) را در جعبه Enter your Twitter username وارد کنید و سپس بر روی Graph My Tweets! کلیک کنید.

بعد از اینکه بر روی Graph My Tweets! کلیک کردید، باید مدتی بسته به مدت زمان فعالیت در توییتر صبر کنید تا اطلاعات حساب توییتری که وارد کرده اید را TweetStats دریافت و تجزیه و تحلیل کند.

بعد از اینکه تجزیه و تحلیل از سوی TweetStats به اتمام برسد، یک سری نمودار و گراف به شما نمایش داده می شود که شما می توانید وضعیت تعداد توییت ها در هر ماه، تعداد توییت های ارسال شده براساس روز و... را مشاهده کنید.

چگونه مطالب جالب توییت کنیم؟
برای اینکه یک توییت جالب و جذاب ارسال کنید، راه حل و فرمول مشخصی وجود ندارد اما می توان به دو نکته اشاره کرد که براساس آن تا حدودی می توانید جذاب بودن توییتر خود را تضمین کنید، هر چند که این تضمین صددرصدی نیست!

اولین نکته این است که به دنبال کیفیت در توییت کردن باشید نه کمیت. این یعنی آنکه کیفیت و موضوع هایی که توییت می کنید بر تعداد توییت هایی که در طول روز انجام می دهید ارجح هستند. به عنوان مثال ۱۰۰ توییت در روز بدون آنکه اطلاعات خاصی به مخاطبان شما بدهد در مقابل ۲ توییت در روز با اطلاعاتی مفید هیچ ارزشی ندارد. به همین دلیل به فکر کیفیت توییت هایی باشید که ارسال می کنید نه کمیت آنها.

برای اینکه کمیت توییت های خود را بالا ببرید نیز تنها کافی است آنچه را که برای شما جذاب است را توییت کنید. مثلا اگر خبری یا تصویری برای شما جذاب است، آن را توییت کنید.

در نتیجه برای آنکه توییت های جالبی بکنید دو نکته را فراموش نکنید: کیفیت و جذاب بودن آنها.

چگونه افراد بیشتری شما را دنبال کنند؟
تعداد افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند کارکردی برابر با تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت یا وبلاگ دارد و به همین دلیل هر چه افراد بیشتری شما را در توییتر دنبال کنند، صدای شما بلندتر شنیده می شود.

برای افزایش تعداد دنبال کنندگان یک حساب توییتر، چند قانون کلی وجود دارد که شما به کمک آن می‌توانید تا حدودی تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

۱- زمانی که حسابی در توییتر ایجاد می کنید، مطمئن شوید که دوستان و آشنایان خود را که در توییتر حساب دارند را دنبال می کنید. اگر آنها شما را بشناسند و به شما علاقه داشته باشند، به طور قطع شما را دنبال خواهند کرد.

۲- پروفایل خود را تکمیل کنید. این کار باعث می شود که دیگران در مورد شما بیشتر بدانند و براساس آن شما را دنبال کنند. در مورد چگونگی تکمیل پروفایل در درس «نگاهی کلی به صفحه اصلی توییتر» به صورت مفصل صحبت کرده ایم و می توانید به این درس مراجعه کنید.

۳- قبل از آنکه شروع به دنبال کردن دیگران بکنید، دستکم ۲۰ توییت را منتشر کنید تا کسانی که شما را نمی شناسند براساس توییت هایی که کرده اید از شما شناختی کلی پیدا کنند. بهتر است که این توییت ها در مورد موضوعاتی باشد که شما به آنها علاقه دارید و توییت های خود را در طول دستکم یک هفته منتشر کنید نه یک روز!

۴- به توییت ها و نظراتی که ممکن است دیگران برای توییت های شما ارسال کنند، پاسخ بدهید. دقت کنید که پاسخ دادن به توییت های دیگران، باعث ایجاد یک مکالمه می شود که در نهایت دیگران را ترغیب به دنبال کردن شما می کند.

۵- از عدم دنبال کردن دیگران تنها به دلیل اینکه شما را دنبال نکرده اند خودداری کنید. همانگونه که در نکته قبل گفتیم، شما می توانید از طریق پاسخ دادن به توییت های وی باعث شوید تا او را ترغیب کنید تا شما را دنبال کند. البته به این نکته دقت کنید که افرادی را دنبال کنید که واقعا به توییت هایی که می کنند علاقه دارید و به صورت تصادفی افراد مختلف را دنبال نکنید.

۶- در توییت های خود از دیگران درخواست نکنید که شما را دنبال کنند. به طور کلی افرادی به این درخواست شما پاسخ می دهند که مانند شما تنها به دنبال افزایش دنبال کنندگان هستند و هیچ وقت توییت های شما را نمی خوانند. دقت کنید که شما به دنبال کسانی هستید که علاوه بر اینکه شما را دنبال می کنند، توییت های شما را نیز بخوانند.

۷- به کسانی که شروع به دنبال کردن شما می کنند، به صورت خصوصی یا عمومی پیام تشکر از اینکه شما را دنبال کرده اند، نفرستید. علاوه بر این از ابزارهای مختلفی که بر روی اینترنت برای ارسال خودکار پیام به دنبال کنندگان جدید وجود دارند به هیچ وجه استفاده نکنید. یادتان باشد که دیگران مانند شما از اسپم خوششان نمی آید!

۸- از ارسال بیش از حد لینک وب سایت یا وبلاگی که متعلق به خودتان است خودداری کنید. این کار برای چندین بار مشکلی ندارد اما اگر شما هر روز لینک وب سایت یا وبلاگ خودتان را منتشر کنید، باعث می شود تا دنبال کنندگان شما هر روز کاهش پیدا کند.

۹- به دیگران توهین نکنید. هیچ وقت به دیگر کاربران توییتر توهین نکنید چون باعث می شود دنبال کنندگان شما از شما دوری کنند و هر روز کاهش پیدا کنند.

به کمک این ۹ نکته شما می توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید، هر چند که این نکات افزایش تعداد دنبال کنندگان شما را به هیچ عنوان تضمین نمی کند.

این را هم فراموش نکنید که تعداد بالای دنبال کنندگان یک کاربر در توییتر به هیچ عنوان نشان دهنده محبوبیت آن کاربر نیست.

چگونه رفتاری توییتری داشته باشیم؟
اگر شما دوست داشته باشید که یک کاربر حرفه ای در توییتر باشید، ۹ قانون کلی برای اینکه قدم در این راه بگذارید وجود دارد که با رعایت آنها، دیگران شما را به عنوان یک توییترباز حرفه ای خواهند شناخت:

۱- بیشتر از آنکه توییت می کنید، توییت های دیگران را ریتوییت نکنید.

۲- اگر مطلب یا توییت جالبی را منتشر می کنید، مطمئن شوید که اعتبار آن را به پدید آورنده آن بدهید و به نوعی همواره کپی رایت را رعایت کنید.

۳- نسبت به دنبال کنندگان خود مسئول و پاسخگو باشید.

۴- از تبلیغ، تعریف و تمجید زیاد از خودتان در توییتر خودداری کنید.

۵- از ارسال پیام خصوصی به صورت خودکار به کسانی که شما را به تازگی دنبال می کنند، شدیدا خودداری کنید.

۶- از انتشار شایعه ها و اخبار نادرست و غیر موثق خودداری کنید.

۷- هر چند که توییتر این اجازه را به شما نمی دهد، اما برخی وب سایت ها این امکان را به شما می دهند، ولی از انتشار توییت هایی که بیش از ۱۴۰ حرف هستند، خودداری کنید.

۸- افرادی که شما را دنبال می کنند، دنبال کنید. البته در دنبال کردن دیگران دقت کنید و از دنبال کردن اسپمرها اکیدا خودداری کنید.

۹- توییت های حاوی اسپم را دنبال نکنید و از ارسال توییت هایی که اسپم محسوب می شوند خودداری کنید.

چگونه امنیت خود را در توییتر بالا ببریم؟
با افزایش تعداد کاربران توییتر، این شبکه اجتماعی به عنوان یکی از اهداف همیشگی حملات سایبری تبدیل شده است. به همین دلیل قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می کنیم که دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» را بگذرانید تا با اصول اولیه امنیت در کامپیوتر و اینترنت آشنا شوید.

اما در مورد توییتر باید بگوییم که رعایت چند نکته امنیت شما را تا حدود زیادی افزایش می دهد اما دقت کنید امنیت بحثی است که به هیچ عنوان نمی توان آن را به صورت صددرصدی تضمین کرد.

۱- کلمه عبور یا همان پسورد قوی و مناسب انتخاب کنید. برای اینکه با روش ها و تکنیک های انتخاب کلمه عبور قوی و مناسب آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» ثبت نام کنید.

۲- ویژگی HTTPS را برای توییتر فعال کنید. این ویژگی باعث می شود که اطلاعات رد و بدل شده بین شما و توییتر رمزگذاری شود و امکان دسترسی و خوانده شدن آنها در مسیر انتقال وجود نداشته باشد. در مورد چگونگی فعال کردن این ویژگی در درس «نگاهی کلی به صفحه اصلی توییتر» توضیح داده ایم.

۳- برای جلوگیری از حملات سایبری و هک شدن حساب توییتر خود، همواره به آدرسی که در آن نام کاربری و کلمه عبور حساب توییتر خود را تایپ می کنید دقت کنید. این آدرس در صورتی که ویژگی HTTPS را فعال کرده باشید، به صورت https://twitter.com است. دقت کنید که اگر هر آدرسی غیر از این آدرس از شما درخواست وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور کرد، به هیچ عنوان این اطلاعات را وارد نکنید.

۴- به هیچ عنوان بر روی لینک هایی که از سوی افراد ناشناس به صورت پاسخ به توییت و یا پیام خصوصی ارسال می شود کلیک نکنید و به طور کلی تا زمانی که از درستی یک لینک ارسال شده در توییتر مطمئن نشده اید، به هیچ عنوان بر روی آن کلیک نکنید.

علاوه بر این چهار نکته، شما می توانید به صفحه رسمی افزایش امنیت یک حساب توییتر که توسط توییتر ایجاد شده است مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 144
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 201
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,440
  • بازدید ماه : 2,259
  • بازدید سال : 27,312
  • بازدید کلی : 421,336
  • کدهای اختصاصی