loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 251 دوشنبه 09 مرداد 1391 نظرات (0)

آموزش Twitter - مقدمه


«توییتر» یکی از ابزارهایی است که در چند سال اخیر به صورت گسترده در فضای وب مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل محبوبیت روز افزون آن، آموزش توییتر به زبان فارسی هر روز بیشتر احساس می شد که حاصل این نیاز این دوره آموزشی است.

در این دوره آموزشی خواهید آموخت که چگونه از توییتر استفاده کنید و اطلاعات دلخواه خود را که می تواند درباره زندگی شخصی و یا کاریتان باشد را با دیگران به اشتراک بگذارید و نظر آنها را جویا شوید. چگونه به کمک توییتر وب سایت یا وبلاگ خود را به دیگران معرفی کنید و یا اگر کسب و کاری (به خصوص آنلاین) دارید آن از طریق توییتر تبلیغ کنید. همچنین خواهید آموخت که چگونه به کمک توییتر از آخرین اخبار و رخدادهای ایران و جهان مطلع شوید.

علاوه بر این شما با تمامی قسمت‌های توییتر آشنا خواهید شد به گونه ای که با به پایان رساندن این دوره، استاد بزرگ توییتر خواهید شد که می‌توانید از تمامی امکانات و ترفندهای توییتر به خوبی و در جهت اهداف خود استفاده کنید.

اما قبل از اینکه به آموزش توییتر بپردازیم، بد نیست تا کمی در مورد توییتر صحبت کنیم. اینکه توییتر چیست و اهمیت و کارکرد آن چگونه است.

توییتر چیست؟

وب سایت توییتر در ۲۴ تیر ۱۳۸۵ (۱۵ جولای ۲۰۰۶) به صورت رسمی شروع به کار کرده است و در آن افراد مختلف می توانند در ۱۴۰ حرف (کاراکتر) یا کمتر آخرین وضعیت خود، دیدگاه، خبر و هر چیز دیگری را که به ذهن شان می رسد را به گوش میلیون ها کاربر این وب سایت برسانند.

شاید بتوان نقطه قوت توییتر را همین مورد دانست که در کمترین تعداد حرف ها می توان مهمترین مطالب را با دیگران به اشتراک گذاشت؛ از خبر فرود اضطراری یک هواپیماتا انتشار اخبار لحظه به لحظه عملیات دستگیری و کشته شدن بن لادن در پاکستان.

نقطه مثبت دیگر توییتر را می توان نزدیک شدن افراد عادی مانند ما و شما به افرادی مشهور در جهان مانند بیل گیتس و یا پاپ بندیکت شانزدم دانست. توییتر این امکان را به ما می دهد که از طریق آن و بدون هیچ واسطه ای از آخرین اخبار و یا نظرات افراد مشهور آگاهی پیدا کنیم و یا نظرات خودمان را با آنها در میان بگذاریم. علاوه بر آن به کمک توییتر می توان به آسانی و تنها با یک کلیک و دنبال کردن خبرگزاری های مختلف، روزنامه نگاران و... از آخرین اخبار ایران و جهان مطلع شد.

برای همین باید گفت که توییتر ابزاری است که شما می توانید در کوتاه ترین جملات، بیشترین اطلاعات مفید را کسب کنید و به دلیل محدودیت در تعداد حرف هایی که می توان در توییتر تایپ و آنها را منتشر کرد، اغلب اخبار و اطلاعات منتشر شده در این وب سایت مختصر و مفید هستند و به نوعی مصداق بارز ضرب المثل فارسی «کم گوی و گزیده گوی» است.

توییتر چگونه کار می کند؟
مهمترین و شاید اولین ویژگی توییتر سادگی آن است. تصویر زیر شمایلی کلی از این وب سایت است که در صورت وارد نشدن به حساب توییتر خود با آن مواجه می شوید:

اما اگر شما دارای حسابی در توییتر و وارد آن شده باشید، توییتر را به صورت زیر مشاهده می کنید:

همانگونه که مشاهده می کنید توییتر بخش های مختلفی دارد که شما با به پایان رساندن این دوره آموزشی با تمامی آنها و کارکردشان آشنا خواهید شد.

نکته: به دلیل رعایت حریم خصوصی افراد، برخی از قسمت های تصاویر این دوره آموزشی مات شده اند.

اما شاید بد نباشد که چند بخش را مروری کوتاه بکنیم تا اگر برای اولین بار است با توییتر آشنا می شوید، با کلیات آن آشنا شوید.

همانگونه که در بالا گفتیم، اگر شما یک حساب در توییتر داشته و وارد آن شده باشید با تصویر بالا مواجه می شوید که با کمی دقت متوجه می شوید که در ستون سمت چپ و در بالا، جعبه ای وجود دارد که در بالای آن What's happening یا «چه خبر است» نوشته شده است.

با کلیک در داخل این جعبه شما می توانید پیام خود را که می تواند حداکثر ۱۴۰ حرف باشد را تایپ کنید (شماره ۱) و برای ارسال بر روی گزینه Tweet (توییت) (شماره ۲) کلیک کنید.

نکته: اگر شما در توییتر هیچ حسابی ندارید، نگران نباشید، چون در درس بعدی با طرز ساخت یک حساب در توییتر آشنا خواهید شد.

زمانی که شما بر روی گزینه توییت کلیک کنید، توییت شما در توییتر منتشر می شود و میلیون ها نفر از کاربران توییتر می توانند آن را مشاهده کنند و بخوانند. اما صبر کنید، کل ماجرا به این راحتی نیست! شما برای آنکه بتوانید توییت خود را به افراد بیشتری نشان دهید باید ترفندهای مختلفی را به مرحله اجرا درآورید تا پیام خود را که می تواند یک خبر مهم از تصادف در یک خیابان تا لحظه ای از تنهایی شما باشد را به گوش میلیون ها نفر برسانید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,592
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,168
  • بازدید ماه : 8,312
  • بازدید سال : 33,365
  • بازدید کلی : 427,389
  • کدهای اختصاصی