loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 610 دوشنبه 09 مرداد 1391 نظرات (0)

ایجاد حساب در توییتر

 

تذکر: اگر شما در توییتر یک حساب دارید، می توانید از خواندن این درس چشم پوشی کنید و این درس را در نظر نگیرید هر چند که خواندن این درس را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا ممکن است با نکات جدیدی که از آن اطلاع ندارید آشنا شوید.

در درس گذشته شما با صفحه اول توییتر که در آدرس twitter.com در دسترس است آشنا شدید. اگر به این صفحه دقت کنید خواهید دید که دو گزینه در پیش روی شما قرار دارد: Sign in (شماره ۱) و Sing up (شماره ۲).

Sign in: اگر شما در توییتر حسابی دارید، از طریق این بخش می توانید وارد حساب خود شوید. برای این کار تنها کافی است که نام کاربری (username) و کلمه عبور (password) را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Sign in کلیک کنید تا وارد حساب توییتر خود شوید.

‏- Sign up: اگر شما در توییتر حسابی ندارید، این گزینه به شما کمک می کند که یک حساب در توییتر باز کنید که موضوع این درس دقیقا همین مورد است.

در اولین قدم برای باز کردن یک حساب در توییتر، شما باید نام دلخواه (Full name)، آدرس ایمیل معتبر (Email) و کلمه عبور (Password) مورد نظر خود را در سه گزینه قسمت Sign up وارد کنید.

نکته: دقت کنید که کلمه عبور انتخابی شما در توییتر باید حداقل شامل ۶ حرف باشد. علاوه بر آن برای امنیت بیشتر بهتر است که این کلمه عبور قوی و مناسب باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های کلمه عبور مناسب و قوی می توانید در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» شرکت کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه Sign up صفحه ای مانند تصویر زیر باز می شود که توییتر اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسی می کند و در صورت درست بودن علامت چک سبز رنگی در مقابل هر گزینه می زند. علاوه بر آن شما باید در این مرحله نام کاربری یا همان Username مورد نظر خود را انتخاب کنید،‌هر چند که توییتر براساس آدرس ایمیل و اسمی که وارد کرده اید چند پیشنهاد را در قسمت Suggestions به شما نشان می دهد.

پس از اینکه نام کاربری مورد نظر خود را انتخاب کردید، بر روی Create my account کلیک می کنید تا حساب شما در توییتر ساخته شود.

نکته ۱: دقت کنید که آدرس ایمیلی که وارد می کنید معتبر باشد،‌ زیرا توییتر برای تایید حساب شما ایمیلی به آدرسی که وارد کرده اید ارسال می کند.

نکته ۲: دقت کنید که در مقابل هر چهار گزینه علامت چک سبز رنگ خورده باشد، در صورت ظاهر شدن علامت ضربدر قرمز رنگ، شما باید تغییراتی را در آن گزینه بدهید. به عنوان مثال اگر پسورد شما بسیار کوتاه و یا به صورت ۱۲۳۴۵۶ باشد و یا نام کاربردی که انتخاب کرده اید قبلا توسط کسی گرفته شده باشد، علامت ضربدر قرمز رنگ در مقابل هر یک از گزینه ها ظاهر خواهد شد.

پس از اینکه بر روی Create my account کلیک کردید و حساب شما در توییتر ساخته شد، صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن توییت ها و شمایل کلی حساب توییتر هر کاربر نمایش داده می شود.

بعد از مشاهده صفحه بالا بر روی گزینه Next کلیک می کنید تا صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز شود. در این صفحه شما می توانید افراد مختلف را دنبال (Follow) کنید که در ادامه این دوره آموزشی به صورت مفصل به چگونگی دنبال کردن افراد و مزایای آن خواهیم پرداخت.

توییتر به صورت پیش فرض لیست افراد مشهوری که در توییتر فعال هستند را نشان می دهد که با توجه به اینکه اکثر این افراد از کشورهای دیگر هستند، دنبال کردن آنها آنقدرها برای کاربران فارسی زبان جذاب نخواهد بود هر چند که این مورد بسته به هدف و سلیقه هر کاربر متفاوت است. به همین دلیل در این مرحله بر روی گزینه Skip this step کلیک کنید.

با کلیک کردن بر روی این گزینه، توییتر این بار به شما حساب توییترهای فعال و معروف را براساس دسته بندی نشان می دهد. از هنر و طراحی گرفته تا تکنولوژی و سفر. شما با کلیک بر روی هر یک از دسته بندی ها، می توانید حساب توییتر افراد مورد نظر خود را دنبال کنید. برای گذشتن از این مرحله نیز مانند مرحله قبل بر روی گزینه Skip this step کلیک کنید.

در مرحله بعد توییتر از شما می خواهد که در صورت تمایل، از طریق آدرس جیمیل، یاهو، هات میل و... دوستان خود را که در توییتر عضو هستند را پیدا کنید و آنها را دنبال کنید. اگر تمایل به این کار دارید، می توانید از طریق گزینه Search contacts که در مقابل هر سرویس قرار دارد، این کار را انجام دهید.

در صورت عدم تمایل نیز مانند مرحله قبل بر روی گزینه Skip this step کلیک می کنید تا به مرحله بعد که صفحه اصلی حساب توییترتان است، بروید.

تصویر زیر صفحه اصلی توییتر شما در اولین مراجعه به توییتر است. همانگونه که مشاهده می کنید در بالاترین قسمت این صفحه که با رنگ زرد مشخص است، توییتر اعلام کرده است که ایمیلی جهت تایید حساب شما به آدرس ایمیل شما ارسال کرده است. شما باید به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از سوی توییتر ارسال شده است را باز کنید و بر روی لینکی که در داخل متن ایمیل قرار دارد کلیک کنید تا حساب شما تایید شود.

دقت کنید که اگر بعد از ۲۴ ساعت ایمیلی از توییتر برای تایید حساب خود دریافت نکردید، ابتدا پوشه اسپم ایمیل خود را چک کنید و در صورت نبودن ایمیل ارسالی از سوی توییتر، می توانید با کلیک بر روی گزینه try again از توییتر بخواهید که ایمیل تایید حساب شما را مجددا برای شما ارسال کند.

نمونه ای از ایمیل ارسالی توسط توییتر برای تایید حساب توییتر

 

نکته: دقت کنید که اگر آدرس ایمیل خود را اشتباه وارد کرده اید، از طریق کلیک بر روی گزینه change to different address می توانید آدرس ایمیل حساب توییتر خود را عوض کنید.

هم اکنون شما یک حساب در توییتر دارید و از این پس می توانید با مراجعه به وب سایت توییتر و از طریق Sign in وارد حساب توییتر خود شوید. فقط به این نکته دقت کنید که اگر از مکان های عمومی و یا کامپیوتر دیگران وارد حساب توییتر خود می شوید،‌ علامت چک در کنار گزینه Remember me را بردارید تا نام کاربری و کلمه عبور حساب توییتر شما ذخیره نشود.

علاوه بر آن شما می توانید به راحتی و آنگونه که در درس گذشته به صورت خلاصه گفته شد، توییت کنید. اما هنوز برای توییت کردن زود است! شما باید قبل از آنکه شروع به توییت کردن بکنید، دستی به سر و روی پروفایل توییتر خود بکشید.

پس کمی صبر کنید تا زمان مناسب توییت کردن فرا برسد!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,271
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,847
  • بازدید ماه : 7,991
  • بازدید سال : 33,044
  • بازدید کلی : 427,068
  • کدهای اختصاصی