loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 87 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

آموزش تصویری نصب ویندوز 7

 

           ( windows 7 ) 

          بخش اول : معرفی مختصر ویندوز ۷

  امکانات :

ویندوز ۷ شامل یکسری ویژگی‌های جدید، از جمله پیشرفت در لمس و تشخیص دستخط، پشتیبانی از Virtual Hard Disk، بهبود کارائی در پردازنده های  چند هسته‌ای و بهبود هسته  سیستم عامل می‌باشد. همچنین اضافه شدن قابلیت Windows PowerShell و طراحی دوبارهٔ ماشین‌حساب با پشتیبانی از قابلیت چندخطی و امکان تبدیل واحدها می‌باشد.

آیتم‌های اضافه شده به کنترل پنل شامل: ClearType، Display Color Calibration Wizard، Gadgets، Recovery، Troubleshooting،Workspaces Center، Location and Other Sensors، Credential Manager، Biometric Devices، System Icons و Display می‌باشد. نام Windows Security Center به Windows Action Center تغییر یافته‌است.

ویرایش‌ها

ویندوز ۷ در ۶ ویرایش مختلف ارائه شده‌است، اما فقط نسخه‌های Home Premium و Professional و Ultimate در فروشگاه‌ها به صورت خرده فروشی و جزئی موجود است. تمام ویرایش‌های ویندوز ۷ قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های ۳۲ بیتی (x86) را دارا می‌باشد و تمام ویرایش‌های ویندوز ۷ به جز Starter با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های ۶۴ بیتی (x64) ارائه می‌شود.

ویرایش‌های استاندارد:

 

Windows 7 Starter شروع کننده ): این ویرایش ویندوز ۷ دارای کمترین قابلیت‌های ویندوز ۷ می‌باشد، همچنین در این ویرایش مضمون گرافیکی Windows Aero موجود نمی‌باشد. ویندوز ۷ نسخه آغازگر بدون پشتیبانی از پردازنده‌های ۶۴ بیتی ارائه می‌شود و بیشتر به عنوان یک نسخه نمایشی و آزمایشی در عین حال سبک کاربرد دارد.

Windows 7 Home Basic (خانگی ابتدایی): این ویرایش به طور خاص در بعضی از کشورها(بازارهای نوظهور)ارائه می‌شود. قابلیت‌های آن از Starter بیشتر اما از نسخه‌های دیگر کمتر می‌باشد.

Windows 7 Home Premium (خانگی ویژه): ویرایش خانگی ویژه دارای قابلیت‌هایی همچون Windows Media Center و Windows Aero و همچنین پشتیبانی از کنترل صفحه نمایش لمسی است.

Windows 7 Professional (حرفه‌ای): در این ویرایش سعی شده نیازهای کاربران خانگی و کاربران تجاری کوچک را برطرف شود و در آن بسیاری از قابلیت‌های اصلی ویندوز ۷ گنجانده شده‌است.

Windows 7 Enterprise (سازمانی): ویرایش مناسب برای استفاده در شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها که مجهز به قابلیت‌های مورد نیاز سازمان‌ها همچون BitLocker Drive Encryption و UNIX application support می‌باشد.

Windows 7 Ultimate (نهایی): نسخه نهایی ویندوز ۷ که تمام قابلیت‌ها و خصوصیت‌های ویندوز ۷ را شامل می‌شود. همچنین می‌توان نسخه‌های خانگی ویژه و حرفه‌ای را به این نسخه ارتقاء داد.

 

بخش دوم : آموزش نصب ویندوز ۷ بصورت تصویری

 بررسی سیستم سخت افزار کامپیوتر یا لب تاپ

اگر در نظر دارید که ویندوز ۷ را نصب کرده و ازآن استفاده نمایید باید از لحاظ سخت افزار های مورد نیاز سیستم شما قابلیت راه اندازی سیستم عامل ۷ را داشته باشد حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب این سیستم عامل در جدول زیر مشخص شده است .

حداقل سخت‌افزار لازم برای راه‌اندازی ویندوز ۷

ساختار

۳۲ بیتی

۶۴ بیتی

سرعت پردازش

۱ گیگاهرتز

حافظه RAM

۱ گیگابایت

۲ گیگابایت

کارت گرافیک

سازگار با دایرکت‌ایکس ۹٫۰ و حافظه گرافیکی ۱۲۸ مگابایت (برای آئرو ویندوز)

فضای خالیدیسک سخت

۱۶ گیگابایت

۲۰ گیگابایت

گرداننده نوری

دی‌وی‌دی-رام (فقط برای نصب ابزارها بوسیله دی‌وی‌دی یا سی‌دی)

 

   در نصب ویندوز قبل از هر گونه عملی حتما در صورت نیاز از اطلاعات خود پشتیبان تهیه نمایید ودر قسمت setup bios که در هنگام راه اندازی سیستم با فشردن کلید Del  به این بخش رفته و boot مربوط به  DVD ROM را تنظیم کرده و با فشردن کلید F10 تنظیمات را ذخیره کرده و سیستم را راه اندازی مجدد کرد (این بخش در قسمت نصب ویندوز XP توضیح داده شده است )

مراحل نصب : 

 1- ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ رو ﺑﺎ DVD  وﯾﻨﺪوز7 ﺑﻮت ﮐﻨﯿد.

 ﻧﮑﺘﻪ : مطﻤﺌﻦ ﺷﻮﯾﺪ ﮐﻪ  CD/DVD دراﯾﻮﺗﻮن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﻮت اول در ﺗﻨﻈﯿﻤﺎت ﺑﺎﯾﻮس ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭘﯿﺶ ﻓﺮض اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ.

بعد از راه اندازی سیستم یک صفحه با پیغام  زیر ظاهر می شود .

 ... Press any key to boot from cd or dvd

نکته : ﻣﺎ ﺗﻮ اﯾﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﻓﻘﻂ 8 ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻓﺮﺻﺖ دارﯾﻢ ﺗﺎ دﮐﻤﻪ ای رو ﻓﺸﺎر ﺑﺪﯾﻢ در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ رو دوﺑﺎره راه اﻧﺪازی ( رﯾﺴﺘﺎرت ) ﺑﮑﻨﯿﻢ.

با فشردن کلید Enter ( یا یکی از کلید های کیبرد ) به مرحله بعد بروید .

2- در این قسمت منتظر بمانید تا عمل Loading به اتمام برسد .

 


3- در این قسمت شما باید تنظیمات مر بوط به زبان نصب و زمان محلی کشور را انجام دهید.

  گزینه اول : که بصورت پیش فرض انگلیسی می باشد را انتخاب کنید

  گزینه دوم : زمان محلی کشور را سوال می کند می توانید به دلخواه ایران یا هر کشوری را که دوست داشتید انتخاب نمایید.

  گزینه سوم : تنظیم زبان صفحه کلید می باشد بصورت دلخواه فارسی یا انگلیسی را انتخاب نمایید.

 


4- در این مرحله با فشردن گزینه Install now وارد مرحله بعدی شوید .

 


5- در این مرحله که بنام (please read the license terms)می باشد فعال کردن تاییدیه شرکت مایکروسافت است که با تیک زدن گزینه accept the license terms این لیسانس تاید شده و گزینه Next در پایین و سمت راست تصویر فعال می گردد که جهت ادامه نصب روی ان کلیک نمایید .

 


6 - در این مرحله که بنام (Which type of installation do you want )است بمنظور انتخاب نوع نصب ویندوز می باشد که بصورت می توان ادامه داد.

  اول اینکه شما بخواهید سیستم عامل ویندوز خود را به ویندوز 7 ارتقاء دهید مثلا ویندوز فعلی شما ویندوز ویستا می باشد که می خواهید به ویندوز 7 ارتقاء دهید این گزینه امکان این را می دهد که از  تنظیمات قبلی پشتیبان تهیه  شود

  در گزینه دوم که نصب ویندوز بصورت پیشرفته می باشد شما می توانید تنظیمات مربوط به نصب را بصورت دستی انجام دهید وبا انجام عمل پارتیشن بندی و فرمت درایو سیستم عامل را در درایو مورد نظر نصب نمایید.

  ما در این مرحله گزینه دوم را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی می شویم .

 


7- در این مرحله که بنام (where do you want to install windows )است از ما سوال می شود که قصد داریم ویندوز را در کدام درایو نصب نماییم توصیه شخصی من این است که با انجام عمل پارتیشن بندی در یک داریو خالی این ویندوز نصب نمایید و مهمتر اینکه قبل از نصب و فرمت از اطلاعات خود پشتیبان داشته باشید.ما با انجام فرمت می توانیم ویندوز قبلی را حذف کرده و فضای خالی را جهت نصب ایجاد نماییم  البته در این تصویر 64GB فضای خالی پارتیشن بندی نشده است.

 


 8- جهت انجام تنظیمات درایو ها گزینه (Drive options (advanced را کلیک کنید و عملیات مر بوط به پارتیشن بندی هارد دیسک را انجام دهید .

 


  بعد انجام پارتیشن بندی گزینه Next را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی شوید.

  در این مرحله که مرحله اصلی نصب ویندوز می باشد منتظر بمانید تا بعد از کامل شدن مراحل کامپیوتر بصورت خودکار راه ریستارد شود .

 

 

 

 

 

 

9- بعد از اتمام مراحل و راه اندازی مجدد کامپیوتر پنجره زیر ظاهر می گردد .

 

 

 

10- بعد از آﺧﺮﯾﻦ رﯾﺴﺘﺎرت ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺻﻔﺤﻪ زﯾﺮ ﺑﺮای دﻗﺎﯾﻘﯽ ﻣﻮاﺟﻪ ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺷد.

 

 

11- در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪی user name ( نام کاربر ) و نام کامپیوتر رو ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮاهید ﺑﺮای administrator ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﺬارید رو ﺗﺎﯾﭗ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺮوﯾﺪ.

 

 

12- در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪی ﺷﻤﺎ ﭘﺴﻮردی رو ﮐﻪ می خواهید ﺑﺮای administrator ﭘﯿﺶ ﻓﺮض وﯾﻨﺪوز ﻣﯿﺨﻮاهید رو دوﺑﺎر ﺗﺎﯾﭗ کنید و در کادر پایینی کلمه یادآورنده پسورد را وارد کنید و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﭘﺴﻮرد ﺑﺪون وارد ﮐﺮدن ﭘﺴﻮرد ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺮوﯾﺪ.

 

 

13- در این قسمت باید سریال مربوطه را وارد نمایید .

و تیک گزینه  Automatically activate Windows when I'm online را برداشته و کلید Next

را بزنید.

 


14- در این مرحله می توانید به دو صورت خودکار و دستی به روز رسانی کنید در صورت عدم تمایل هم می توانید گزینه 3 را انتخاب نمایید.تا بعداین کار را انجام دهید .

  

 

15- در این قسمت می توانید ساعت و تاریخ راتنظیم نمایید .

 


16- این مرحله مربوط به انجام تنظیمات شبکه بی سیم می باشد شما بهتر است گزینه Skip را کلیک کرده و وارد مرحله بعدی شوید. 

 

 

17- در ﻣﺮﺣﻠﻪ بعد وارد ﭘﻨﺠﺮه ی ﺟﺪﯾﺪی ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺳﺮﮐﺎدرش ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ select your computers current location که در آن ﺳﻪ آﯾﺘﻢ وﺟﻮد دارد ﺷﻤﺎ ﺑﺮ روی آﯾﺘﻢ اوﻟﯽ (Home network  ) ﮐﻠﯿﮏ ﻓﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ، ﺗﺎ وراد ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪی ﺷﻮﯾﺪ.

 

در پایان امید وارم عزیزانی که این قسمت را مشاهده می نمایند از این قسمت بخوبی استفاده نمایند عزیزان هیچ نوشته ای نمی توانند کامل و بی نقص باشد اگر به نظراتان ایرادی یا نقصی در این قسمت وجود دارد خوشحال می شوم که عزیزان بینده اعلام نمایند. و در صورتی که در مورد این قسمت سوالی و یا اشکالی دارند می توانند مطرح کنند.



 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 906
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,482
  • بازدید ماه : 7,626
  • بازدید سال : 32,679
  • بازدید کلی : 426,703
  • کدهای اختصاصی