loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 213 دوشنبه 09 مرداد 1391 نظرات (0)

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

 

در دنیای تکنولوژی امروز، با میزان زیاد اطلاعات و نیاز به جا به جایی اون، استفاده از کول دیسک (Cool Disk)  یا فلش مموری (Flash Memory) یک امر بدیهی شده است. به همین خاطر حفظ اطلاعات محرمانه و شخصی در اینجا بسیار مهم و اساسی میشه. در این نوشته، قصد داریم که به شما کاربران گرامی، نحوه ایجاد پارتیشن های کاملا مخفی و غیر قابل دسترس برای دیگران رو آموزش دهیم.

توجه داشته باشید که این روش علاوه بر اینکه از دسترسی دیگران به اطلاعات شما جلوگیری میکند، از ورود ویروس توسط رایانه های دیگر به کول دیسک شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

در این روش که در ادامه آموزش داده خواهد شد، ما یک درایو معمولی به صورت نمایان داریم که اطلاعات معمولی رو داخلش قرار میدهیم و غیر از اون میتونیم از یک یا چند درایو مخفی هم داشته باشیم که تنها روی رایانه شخصی ما قابل مشاهده است و به هیچ وجه در رایانه های دیگر نشان داده نمی شود که دیگران بخواهند از آن سوء استفاده نمایید.

برای آغاز کار ابتدا فایل زیر رو دانلود کنید.

دانلود فایل برای مخفی کردن درایو روی کول دیسک

برای انجام این کار، مراحل زیر رو دنبال کنید:

۱- روی My Computer راست کلیک کنید و گزینه Manage رو انتخاب کنید. از پنل سمت چپ گزینه Disk Managment رو انتخاب کنید.

توی این قسمت میتونید لیست هارد دیسک ها و کول دیسک ها و همچنین DVD Rom ها و … متصل به سیستم رو مشاهده کنید. در اینجا من یک هارد دارم که با نام Disk 0 قابل مشاهده و یک کول دیسک متصل به سیستم که با نام Disk 1 میشه تشخیصش داد. روی فضای کول دیسک نیز نام کول دیسک قابل مشاهده است که از من MASOUD قرار داده شده.

مانند شکل زیر روی قسمتی که نوشته شده Disk 1 (اگر تعداد بیشتری هارد به سیستم متصل دارید شاید برای شما فرق کنه) راست کلیک کنید و گزینه Properties رو انتخاب کنید.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک 

2- در پنجره ای که باز میشه به تب آخر یعنی Details برید و از قسمت Property گزینه “Device Instance Path” رو انتخاب کنید.

بعد از این کار، زیر قسمت Property در بخش Value روی گزینه …USBSTORDISK&VEN_&PROD راست کلیک کنید و گزینه Copy رو بزنید تا محتوای اون براتون در کلیپ بورد ذخیره بشه.

۳-حالا فایلی که دانلود کردید رو از حالت فشرده خارج کنید(میتونید از نرم افزار winrar استفاده کنید.). یه فایل با نام cfadisk.inf رو میتونید درون اون مشاهده کنید. که البته شاید پسوندش برای شما قابل مشاهده نباشه (نحوه نمایش پسوند رو اگه بلد نیستید درقسمت نظرات ذکر کنید تا بهتون یاد بدم). خب فایل cfadisk رو با نرم افزار notepad یا هر نرم افزاری که بشه باهاش متن رو ویرایش کرد باز کنید. گزینه “device_instance_id_goes_here” رو در خط ۲۶ این فایل پیدا کنید و به جای اون متنی رو که در مرحله قبل Copy کردید رو Paste کنید و تغییرات را در فایل ذخیره نمایید و ببندید.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

۴- مجدد مرحله ۱ رو انجام بدید و هنگامی که پنجره Disk drive Properties باز شد وارد تب Driver بشید و کلید Update Driver رو بزنید.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

۵- در پنجره ای که باز میشه گزینه دوم یعنی Browse my computer for… رو روش کلیک کنید.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

۶- در قسمت بعد روی دکمه Browse… کلیک کنید و آدرس پوشه ای که که فایل cfadisk.inf داخل هست رو انتخاب کنید. و در زیر اون قسمت کلید Let me pick from a list… رو بزنید.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

۷- در پنجره بعدی تیک گزینه Show compatible hardware رو بردارید و کلید Have Disk در پایین سمت راست پنجره رو بزنید.

۸- پنجره Install From Disk وقتی باز شد، کلید Browse… رو بزنید و به آدرس فایل cfadisk.inf برید و این فایل رو انتخاب کنید و سپس کلید OK رو بزنید و در پنجره بعدی کلید Next رو بزنید. یک پنجره هشدار براتون باز میشه که باید کلید Yes رو در اینجا بزنید تا سیستم شروع به نصب درایور کنه. بعد از نصب یک کادر پیغام امنینتی از طرف ویندوز میاد که شما باید گزینه دوم رو مانند شکل زیر انتخاب کنید.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

با این کار درایور کاملا نصب میشه و در نهایت در پنجره آخر کلید Close رو بزنید تا بسته بشه.

کار ما تموم شد.

۹- حالا تنها کاری که باید انجام بدیم دقیقا مانند پارتیشن بندی( قسمت بندی یا ایجاد درایو) کردن یک هارد دیسک باید کول دیسک رو هم پارتیشن بندی کنیم که این کار رو می تونیم از قسمت Disk Management انجام بدیم. برای این کار ابتدا روی نام کول دیسکتون که از من Masoud بود راست کلیک کنید و گزینه Delete Volume رو بزنید. بعد از این کار میبینید که شکل این دیسک به رنگ  مشکی در میاد.

درست کردن یک درایو مخفی روی کول دیسک

همونطور که مشاهده می کنید کول دیسک من ۷٫۴۷ گیگابایت فضا داره. و میخوایم اون رو پارتیشن بندی کنیم. روی یه قسمت از این فضا کلیک کنید و گزینه New Simple Volume رو برای ایجاد پارتیشن جدید کلیک کنید. دقت داشته باشید که درایو اولی که ساخته میشه قابل مشاهده در هر سیستمی هست ولی درایوهای بعدی تنها قابل مشاهده در سیستم خود شماست.

من برای درایو اول ۲ گیگابایت فضا اختصاص میدم. برای همین بعد مانند شکل زیر بعد میزان ۲۰۴۸ رو در کادر Simple volume size in MB وارد میکنم. شما هر میزان که لازم دارید میتونید وارد کنید. و تمام کلیدهای Next رو بزنید و در نهایت کلید Finish رو بزنید تا درایو ساخته بشه.

هموطور که مشاهده میکنید درایو اول ساخته شد. برای ساختن درایوهای بعدی مانند ساخت درایو اول، روی قسمت سیاه رنگ رایست کلیک کنید و New simple volume رو انتخاب کنید و حافظه مورد نیاز رو بهش اختصاص بدید.

در شکل زیر مشاهده میکنید که من دو درایو برای کول دیسکم ساختم که درایو دوم با حجم ۵٫۴۷ گیگابایت فقط در سیستم خودم قابل مشاهده می باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,727
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,303
  • بازدید ماه : 8,447
  • بازدید سال : 33,500
  • بازدید کلی : 427,524
  • کدهای اختصاصی