loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 67 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)
Action Center و تنظیمات آن

روش‌های پیشرفته مدیریت حساب‌های کاربری و همچنین چگونگی ایجاد Password reset disk که ‌باید قبل از این که کلمه عبور حساب کاربری‌تان فراموش شود، آن را ایجاد کنید و... از دیگر نکات مربوط به این مبحث است که در آینده به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

از دیگر مواردی که حتما توجه شما را به خود جلب خواهد کرد پیغام‌های Action Center ویندوز 7 است که می‌توانید آیکون آن را که به شکل یک پرچم سفیدرنگ است در Notification area در سمت راست Taskbar مشاهده کنید.

طبق تعریف مایکروسافت، Action Center نقطه‌مرکزی برای نمایش هشدارهای مربوط به ویندوز است که با در اختیار گذاشتن امکاناتی برای رفع ایرادها و نیز جلوگیری از بروز آنها، باعث هرچه بهتر شدن عملکرد سیستم‌عامل می‌شود.

Action Center پیغام‌های مربوط به امنیت سیستم‌عامل و همچنین نکات ضروری مربوط به نگهداری آن‌را برایتان فهرست می‌کند.

پیغام‌هایی که به رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند، موارد مهمی هستند که باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرند و بی‌توجهی به آنها ممکن است باعث ایجاد مشکل برای سیستم‌عامل شود. به عنوان مثال اگر آنتی‌ویروس نداشته باشید یا این که آنتی‌ویروس شما به روزرسانی نشده باشد، در Action Center و قسمت Security پیغامی با رنگ قرمز به شما داده خواهد شد.

اگر روی پرچم سفید، یک ضربدر قرمزرنگ مشاهده می‌کنید، حتما یک پیغام مهم (Important Message) دارید که باید آن را مورد بررسی قرار دهید.

در کنار پیغام‌های قرمزرنگ، پیغام‌های زردرنگی هم وجود دارند که بررسی آنها باعث جلوگیری از بروز برخی مشکلات و نیز بهبود عملکرد سیستم‌عامل‌تان می‌شود. پیغام‌های مربوط به بروزرسانی ویندوز و نیز تهیه backup از جمله این موارد هستند.

 

 

از قسمت چپ صفحه Action Center،‌گزینه ‌Change action center settings‌ را انتخاب کنید تا بتوانید تنظیمات آن ‌را تغییر دهید.

می‌توانید هر یک از گزینه‌ها را از حالت انتخاب خارج کنید تا پیغام‌های مربوط به آن در Action Center ظاهر نشود!

همچنین از طریق Action Center به امکانات دیگری نیز دسترسی خواهید داشت که مهم‌ترین آنهـا Reliability Monitor در قســـمت Maintenance و نیـــــز Windows program compatibility troubleshooter باشد.

در پنجره‌Reliability Monitor تمام مواردی که پایداری سیستم را به مخاطره می‌اندازد، به تفکیک زمان و نوع اتفاق فهرست شده‌ که می‌توان برای Troubleshooting (عیب‌یابی مرحله به مرحله) از آن استفاده کرد.

با کلیک روی گزینه ‌Windows program compatibility troubleshooter نیز پنجره‌ ‌Program Compatibility باز می‌شود که در آن تمامی نرم‌افزارهای موجود روی سیستم فهرست‌وار ارائه شده‌است.

نــرم‌افـزار مدنظرتـــان را انتخاب کنید. در مرحله‌بعد می‌توانیــد یکــی از دو گزینه‌ Try recommended settings و troubleshoot program را انتخاب کنید؛ با انتخاب گزینه‌اول، نرم‌افزار با تنظیمات پیشنهادی برای سازگاری با ویندوزهای دیگر اجرا می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید این تنظیمات را برای نرم‌افزار موردنظرتان ذخیره کنید یا اگر شرایط اجرای نرم‌افزار مطلوب نبود، تنظیمات دیگر را نیز امتحان کنید. همچنین از طریق این قسمت می‌توانید گزارشی از عدم سازگاری نرم‌افزار مدنظرتان به مایکروسافت ارائه کنید!

تنظیمات نمایشگر در ویندوز 7

در ویندوز 7 امکانات مختلفی برای اعمال تغییرات در نمایشگر (Screen) گنجانده شده ‌است. تجربه استفاده از قابلیت‌هایی نظیر Windows Aero در کنار محیط کاربری متفاوت ویندوز 7 بسیار لذتبخش خواهد بود.

از Control Panel گزینه‌Display را انتخاب کنید. در صفحه‌اصلی می‌توانید اندازه آیتم‌های موجود روی نمایشگر ویندوز و همچنین سایز نوشته‌ها را تغییر دهید که اعمال این تغییرات منوط به Log off کردن و دوباره وارد شدن (Log in) است.

همچنین با انتخاب کلمه‌Magnifier می‌توانید از ذره‌بین ویندوز استفاده کنید.

با انتخاب گزینه‌Adjust resolution از قسمت سمت چپ صفحه‌ اصلی، وارد صفحه ‌Screen resolution‌ خواهید شد.

در این صفحه می‌توانید Resolution را تغییر دهید و نیز جهت نمایشگر را افقی (Landscape) یا عمودی (Portrait) تعیین کنید. علاوه بر این اگر از دو یا چند مانیتور در کنار هم استفاده می‌کنید، می‌توانید در قسمت Multiple displays نحوه‌ نمایش تصویر در آنها را تعیین کنید. به عنوان مثال می‌توانید گزینه‌Duplicate these displays را انتخاب کنید تا تصویر Desktop شما در هر دو مانیتور به یک شکل نمایش داده شود؛ از این حالت نمایش می‌توانید برای مواقعی که ویدئوپروژکتور به سیستم‌تان متصل شده ‌است نیز استفاده کنید. انتخاب گزینه ‌Extend these displays نیز باعث گسترش Desktop شما در هر دو مانیتور خواهد شد.

برای تغییر Refrash rate مانیتور نیز می‌توانید Advanced settings‌را انتخاب کنید و به تب Monitor بروید.

در پنجره اصلی (Display) می‌توانید از طریق گزینه‌Calibrate Color رنگ‌ها را در نمایشگر تنظیم کنید و کیفیت تصویر را بهبود بخشید.

انتخاب گزینه‌Adjust clearType text نیز به شما این امکان را می‌دهد که بهترین شکل نمایش متن در نمایشگرتان را انتخاب کنید. اگر از مانیتورهای LCD استفاده می‌کنید، حتما تنظیمات این قسمت را انجام دهید. با انتخاب گزینه‌Personalization، مــــــی‌تـــوانـــید Aero Themes یـــــا Basic Themes مورد نظرتان را انتخاب کنید، Desktop Background‌ را تغییــــــــر دهید،Windows Color مورد نظرتان را برای رنگ پنجره‌ها انتخاب و همچنین Transparency یا شفافیت پنجره‌های ویندوز به صورتی که پشت آنها قابل مشاهده باشد(!) را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید Sound‌های پیشفرض ویندوز و نیز Screen Saver‌ مورد نظرتان را برگزینید.

برای دستــــرسی میانـــــبر به صفحات Screen resolution و Personalize می‌توانید روی Desktop کلیک راست کرده و این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 778
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,354
  • بازدید ماه : 7,498
  • بازدید سال : 32,551
  • بازدید کلی : 426,575
  • کدهای اختصاصی