آموزش ابزارهای زیر گروه Fill
قسمت اول ابزارهای رنگ را در کرل برای شما به طور کامل آموزش داده ام . در این قسمت می خواهم ابزارهای زیر مجموعه یا بهتر بگویم خانواده Fill را به طور کامل برای شما در این قسمت آموزش بدهم . به طور کلی در این مطلب یاد می گیرید که چگونه رنگ یک کادر را به صورت طیف رنگی در آورده یا در پس زمینه کادر کشیده شده از یک بافت استفاده کنیم . به تصاویر زیر دقت کنید دارای 5 ابزار می باشد . برای اینکه با کاربرد آنها نیز بیشتر آشنا شوید بر روی کلید ادامه مطلب در پایین صفحه کلیک کنید.
1. از نوار ابزار بالای صفحه منوی Tools را انتخاب و بر روی گزینه New کلیک کنید .
در ابتدا ابزار Uniform Fill را انتخاب کنید .
با ابزار Uniform Fill می توانید یک سطح یکنواخت رنگی ایجاد کنید .
در تب بعدی شما می توانید رنگهایی که با چهارخانه در پالت مشخص شده است انتخاب کنید دارای یک سری گزینه می باشد که خلاصه بار توضیح میدهم
بوسیله منوی باز شدنی hue می توانید تعیین کنید که ردیف های رنگ چندتایی باشد . به عنوان مثال دو ردیفه
در قسمت Variation می توانید تعیین کنید که رنگهای سرد ، گرم ،تیره ، روشن و رنگهایی که دارای خلوص رنگی کمتری می باشد را در پالت نمایش دهد .
تب Palettes
در این قسمت می توانید با کلیک بر روی گزینه palette یک طیف رنگی را انتخاب کنید یا با کلیک بر روی آیکون قطره چکان درصد رنگی یک قسمت را کپی و از آن استفاده نمایید
آموزش ابزار Fountain Fill
این ابزار زمانی کاربرد دارد که بخواهیم یک طیف رنگی بر روی یک ناحیه یا کادر مشخص شده اعمال کنیم .
در این صفحه می توانید به صورت پیش فرض از دو رنگ انتخاب شده استفاده کنید یا اگر نمی خواهیدمی توانید از پالت رنگی یک رنگ را به دلخواه انتخاب و از آن استفاده کنید
با انتخاب گزینه Custome می توانید طیف رنگی خودتان را همانند تصویر زیر بسازید
دو مربع کوچک را با کادر قرمز مشخص کرده ام . در صورتیکه بخواهید این دو رنگ را تغییر بدهید کافیست روی یک از آنها کلیک کرده ، سپس یک رنگ را از پالت انتخاب کنید . اگر هم نخواستید و احتیاج به یک رنگ به غیر از رنگهای اصلی نیاز داشتید می توانید با کلیک بر روی کلید Other درصد رنگی خودتان را وارد کنید
اگر هم بخواهید طیف رنگیتان دارای چند پالت رنگی باشد می توانید روی خطی که دارای دو رنگ می باشد همانند تصویر زیر دابل کلیک کنید تا یک پالت دیگر اضافه شود
آموزش ابزار Pattern Fill
با استفاده از Pattern Fill می توانید یک پترن را به کادر خودتان نسبت بدهید . به تصویر زیر انتخاب کنید
همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید ویزارد باز شده دارای 3 الگو می باشد .الگو یا پترن های سیاه و سفید و رنگی و پترن های بیت مپی که می توانید بسته به طرحتان یکی از الگوها را انتخاب کنید
من خلاصه بار تنظیمات این صفحه را برای شما توضیح میدهم شما برای اینکه بیشتر با کاربرد این قسمت آشنا بشوید کمی تمرین کنید .
در قسمت Origin می توانید الگو یا پترنهای انتخاب شده را در جهت های افقی و عمودی حرکت دهید .
در قسمت Size می توانید پترن یا الگو انتخاب شده را تغییر اندازه بدهید .
در قسمت transform می توانید برای کج کردن و چرخاندن از گزینه های Skew و Rotate استفاده نمایید .
در قسمت Row or column offset می توانید درصدی از الگو را در جهت سطرها یا ستون ها نامنظم کنید .
اگر می خواهید به همراه چرخاندن و یا تغییر مقیاس شی الگوها هم تغییر کنند کادر Transform fill with object را تیک بزنید .
با زدن تیک کادر Mirror Fill هم می توانید اطمینان حاصل کنید که الگوها بدون فاصله در کنار هم قرار بگیرند.
آموزش ابزار Texture Fill
با انتخاب این ابزار می توانید از بافت هایی که به صورت پیش فرض در لیست زیر وجود دارد استفاده کنید . برای مشاهده دمو تغییرات روی کلید Preview کلیک کنید .
در قسمت Rain Drops Soft 3C می توانید تنظیمات هر الگو را تغییر بدهید
آموزش ابزار post Script Fill
روش کار این ابزار هم همانند ابزارهای قبلی می باشد دارای یک سری الگو بوده که با انتخاب هر کدام از آنها شکل ظاهری کادر شما تغییر می کند
در صورتیکه گزینه No Fill را انتخاب کنید الگوهای انتخاب شده حذف می شود
آموزش ابزار Enteractive Fill
روش کار این ابزار شبیه Fountain Fill می باشد .
آموزش ابزار Mesh Fill
یک ابزار کاربردی و فوق العاده برای تغییر رنگ کادرهای کشیده شده . روش کار این ابزار به این صورت است که بعد از آنکه Mesh Fill را انتخاب می کنید کادر شما یک نوار عنکبوتی شکل به آن اضافه می شود که می توانید از پالت رنگ ، یک رنگ را انتخاب و درون این خطها یا نوارها همانند تصویر زیر قرار دهید