loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 84 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (1)

آموزش طراحی یک برگ با نرم افزار کرل


head

برخلاف فتوشاپ ، طراحی در کرل کمی راحت هست بدلیل اینکه ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهد حساسیت کمتری و امکانات بیشتری نسبت بهفتوشاپ دارد(در کل طراحی فتوشاپ با کرل فرق داره من ازلحاظ کاربرد ابزارها توضیح داده ام) . ابزار Pen Tool را همه در نرم افزار فتوشاپ می شناسید یکی از سخت ترین ابزارها در فتوشاپ. فکر میکنم تنها ابزاری هست که کاربران ایمیل های زیادی را ارسال می کنند که روش کار این ابزار را در یک فیلم آموزشی برای آنها درست کنم . حالا همین ابزار را مقایسه کنید با ابزارهای ترسیم نرم افزار کرل . به راحتی و بدون داشتن هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه کاربرد ابزارها می توانید یک شکل را به دلخواه ترسیم کرده ور نگ آن را تغییر بدهید . برای شروع می خواهم ساخت یک برگ را طی چند مرحله برای کاربران بازدیدکنندگان آموزش بدهم . اولین آموزش متوسط بخش کرل .

نرم افزار کرل را اجرا کنید .

1. یک صفحه به صورت پیش فرض از منوی File => New ایجاد کنید .

Leaf-design_ASARAYAN1

2. در مرحله دوم ابزار Bezier را انتخاب کنید و بدون هیچ حساسیتی نسبت به خطهایی که من کشیدم یک کادر همانند تصویر زیر بکشید.

Leaf-design_ASARAYAN2

3. طبق آموزشی که در بخش قبلی دادم (روش کار ابزار Shape Tool) روی خط سمت راست کلیک راست کرده و گزینه To curve را انتخاب کنید تا دو اهرم در طرفین برای شما فعال شود .

Leaf-design_ASARAYAN3

حالا کافیه اهرم پایین را به طرف بیرون کمی بکشید تا قوس یک برگ را کادر ایجادکشیده شده پیدا کنه.

Leaf-design_ASARAYAN4

من مرحله بالا را برای طرف مقابل هم تکرار میکنم.

Leaf-design_ASARAYAN5

4. شاخه برگ باید یک نقطه دیگر داشته باشد تا صاف تر به نظر بیاد برای انجام اینکار پایین خط مورد نظر کلیک راست میکنم و گزینه Add را انتخاب میکنم دقت کنید.

Leaf-design_ASARAYAN6

5.حالا کمی نقطه را به طرف پایین بکشید . نقاط دیگر هم می توانید به طرف که فکر میکنید شاخه برگ شما دارای ظاهر بهتری می شود حرکت بدهید.

Leaf-design_ASARAYAN7

6.نوبت میرسه به درست کردن نوک برگ کشیده شده . برای راحتی کار من روی خط صاف نوک برگ کلیک راست میکنم و گزینه To curve را انتخاب میکنم در مرحله بعد هم مثل مراحل قبلی با اهرم هایی که در اختیار من قرار میدهد کمی نوک برگ را تیز تر میکنم.

Leaf-design_ASARAYAN8

 

Leaf-design_ASARAYAN9

 

Leaf-design_ASARAYAN10

7.برای تغییر رنگ کادری که کشیده ایم روی ابزار Mesh Fill کلیک کنید تا یک درصد رنگی سفید به صورت پیش فرض روی برگ قرار بگیره . من مرحله به مرحله برای شما این قسمت را توضیح میدهم تا سوالی برای شما پیش نیاد.

Leaf-design_ASARAYAN11

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید یک کادر با چند نقطه به کادر برگ شما اضافه شده است . ابزار Mesh  Fill زمانی بیشتر بکار می رود که بخواهیم قسمت های مختلف یک کادر را با رنگهای مختلف پوشش بدهیم .

بسیار خوب بعد از اینکه نقاط روی برگ ایجاد شد من روی یک نقطه کلیک میکنم سپس از نوار تنظیمات بالای صفحه روی گزینه Mesh Fill Color که با کادر قرمز مشخص شده است کلیک کرده و گزینه Other را انتخاب میکنم.

Leaf-design_ASARAYAN12

مد رنگی را برابر با RGB قرار بدهید (با کادر قرمر مشخص شده است)

 

Leaf-design_ASARAYAN13

حالا به ترتیب درصد رنگی هایی که من در زیر می نویسم را به ترتیب وارد کنید . برای اینکه سخت نباشه یکیرو براتون عکس میزارم

اولین نقطه از بالا را انتخاب کنید و کلید other را بزنید . سپس در کادر باز شده درصد های مشخص شده را وارد کنید

 

Leaf-design_ASARAYAN14

 

Leaf-design_ASARAYAN15

 

Leaf-design_ASARAYAN16

امیدوارم خسته نشده باشید .من نقاط را با درصد رنگی های مشخص شده در تصاویر زیر برای شما قرار میدهم

 

Leaf-design_ASARAYAN17

 

Leaf-design_ASARAYAN18

 

Leaf-design_ASARAYAN19

 

Leaf-design_ASARAYAN20

8. برای کشیدن خطوط وسط صفحه ابزار Bezier را انتخاب کنید و یک کادر همانند تصویر زیر بکشید

 

Leaf-design_ASARAYAN21

9.روی خط سمت راست کلیک راست کرده و گزینه To curve را انتخاب کنید تا دو اهرم در طرفین برای شما فعال شود .

حالا کافیه اهرم پایین را به طرف بیرون کمی بکشید تا قوس مورد نظر اعمال شود

 

Leaf-design_ASARAYAN22

برای تغییر رنگ کادر کشیده شده در قسمت سمت راست یک پالت رنگ را مشاهده می کنید اگر با کلیک راست روی هر مربع کلیک کنید داخل کادر رنگ می شود و اگر با کلیک چپ کلیک کنید خط دور کادر رنگی می شود .

 

Leaf-design_ASARAYAN23

حالا من با ابزار Bezier شروع به کشیدن یک سری خطوط همانند تصویر زیر میکنم

 

Leaf-design_ASARAYAN24

حالا مرحله بالا را پشت سرهم تکرار میکنم.

Leaf-design_ASARAYAN25

من کمی با استفاده از ابزار Shape Tool به خطهای کشیده شده انحنا میدهم

Leaf-design_ASARAYAN26

منبع

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سبا در تاریخ 1392/01/22 و 11:02 دقیقه ارسال شده است

هیچ کدوم از عکسایی که گذاشتید نمیاد که مراحل کار را ببینیم.
بازم ممنون از سایت خوبتون.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 907
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,483
  • بازدید ماه : 7,627
  • بازدید سال : 32,680
  • بازدید کلی : 426,704
  • کدهای اختصاصی