loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 66 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)
تنظیمات پیشرفته IE9 را با احتیاط تغییر دهید - بخش سوم
       
در مطالب گذشته توضیح گزینه‌های گروه Browsing از تنظیمات پیشرفته اینترنت‌اکسپلورر را آغاز کردیم. در این بخش این مبحث را پی می‌گیریم.

برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته IE9، روی آیکون چرخ‌دنده در سمت راست و بالای پنجرهIE9 کلیک کرده و گزینه Internet Options را انتخاب کنید. سپس به برگه Advanced بروید. در کادر Settings می‌توانید گزینه‌های مختلفی را در قالب گروه‌های متعدد مشاهده کنید.

ـ Reuse windows for lunching shortcuts یکی از گزینه‌های گروه Browsing است.

ممکن است حین مشاهده یک صفحه‌وب از طریق نرم‌افزار Mail clientتان مانند Outlook پیغامی مبنی بر دریافت یک نامه الکترونیک جدید مشاهده کنید. اگر این نامه حاوی یک لینک اینترنتی باشد، با کلیک روی آن خواهید دید که صفحه وب جدید روی صفحه وبی که در حال مشاهده‌اش بودید، باز می‌شود! البته با استفاده از دکمه Back مرورگر می‌توانید بسادگی به صفحه قبل بازگردید، اما اگر می‌خواهید در موارد مشابه با کلیک روی یک لینک، صفحه جدید در اینترنت‌اکسپلورر باز شود، ‌باید این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید.

مشابه این گزینه را در مرورگرهایی همچون فایرفاکس نیز خواهید یافت.

ـ حتما تاکنون هنگام باز کردن یک وب‌سایت با پیغام‌های خطای IE مواجه شده‌اید. این پیغام‌ها به صورت پیش‌فرض به‌گونه‌ای است که برای کاربران عادی قابل درک باشد؛ اما ممکن است با استفاده از آنها نتوان بدرستی مراحل عیب‌یابی را پیمود.

اگر این‌گونه پیغام‌های خطا نمی‌تواند شما را برای حل مشکل یاری کند، بهتر است گزینه Show Friendly HTTP error messages را از حالت انتخاب خارج کنید. در این صورت منبع خطا را به صورت مشخص‌تر خواهید یافت. البته استفاده از این‌گونه پیغام‌های خطا جهت عیب‌یابی برای کاربران عادی کار دشواری خواهد بود.

ـ در برخی صفحات وب، لینک‌هایی به دیگر صفحات وب گنجانده شده‌است. در IE این لینک‌ها به صورت Underline قابل مشاهده است. در تنظیمات پیشرفته IE می‌توانید این مقدار پیش‌فرض را برای لینک‌ها تغییر دهید. اگر از زیرمجموعه گزینه Underline links، مقدار Hover را انتخاب کنید، فقط هنگامی که ماوس را روی لینک نگه دارید Underline می‌شود و انتخاب گزینه Never هم کلا خط اضافی را از ذیل لینک‌ها حذف می‌کند.

ـ در شماره‌های گذشته درباره نحوه عملکرد AutoComplete در IE و گزینه‌های موجود در پنجره تنظیمات آن صحبت کرده‌ایم. می‌توانید در برگه Content روی دکمه Settings در قسمت AutoComplete کلیک کنید تا پنجره مورد بحث باز شود.

اما از طریق برگه Advanced می‌توانید این قابلیت را به صورت کامل غیرفعال یا فعال کنید. برای این منظور ‌باید گزینه …Use inline AutoComplete را مورد بررسی قرار دهید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در گروه Browsing دو گزینه با این عنوان وجود دارد که یکی برای تنظیمات IE و دیگری مربوط به Windows Explorer و پنجره Run ویندوز است.

در نظر داشته باشید اگر گزینه مربوط به IE را غیرفعال کنید، در واقع AutoComplete را برای نوار نشانی Windows Explorer و... نیز غیرفعال کرده‌اید.

برای این دو گزینه، حالت پیش‌فرض مناسب‌ترین انتخاب است.

ـ اگر شما نیز از جمله کاربرانی هستید که در یک پنجره IE تعداد زیادی تب باز می‌کنید، حتما می‌دانید که با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+Tab می‌توانید به ترتیب باز شدن تب‌ها (از چپ به راست!) بین آنها سوئیچ کنید؛ اما هنگامی که تعداد تب‌ها بسیار زیاد باشد، شاید این روش چندان به کارتان نیاید.

اگر گزینه …Use most recent order را در حالت انتخاب قرار دهید، نحوه عملکرد کلید ترکیبی Ctrl+Tab تغییر خواهد کرد. در این صورت ملاک عملکرد این کلید ترکیبی، ترتیب مشاهده تب‌ها خواهد بود نه ترتیب بازشدن آنها. فرض کنید از میان انبوه تب‌های باز شده مشغول مشاهده یکی از آنها بوده‌اید. سپس تب دیگری را باز کرده‌اید؛ حال می‌توانید با استفاده از این کلید ترکیبی بسادگی به تب قبل بازگردید.

بهتر است این گزینه را حتما فعال کنید.

ـ گزینه بعدی، Use Passive FTP است. توضیح جامع این گزینه در بحث ما نمی‌گنجد. همین‌قدر بدانید که برای استفاده از مد Passive برای FTP ‌باید ابتدا گزینه Enable folder view for FTP sites را از حالت انتخاب خارج کنید، سپس Use Passive FTP را فعال کنید.

ممکن است برای این‌که بتوانید از پشت برخی فایروال‌ها یا از طریق یک DSL Modem به یک سرور FTP دسترسی پیدا کنید، نیاز به اعمال این تنظیمات داشته باشید.

ـ احتمال دارد هنگام استفاده از نرم‌افزارهای متن‌خوان یا هنگام استفاده از صفحات لمسی در پیمایش (Scrolling) صفحات IE دچار مشکل شوید و نیز نرم‌افزار متن‌خوان شما در تفکیک لینک‌های مختلف موجود در یک صفحه وب دچار مشکل شود. در این دو حالت بهتر است گزینه Use smooth scrolling را از حالت انتخاب خارج کنید.

گروه بعد که در تنظیمات پیشرفته اینترنت‌اکسپلورر مورد بررسی قرار می‌گیرد، گروه Multimedia است.

ـ حتما می‌دانید اگر اندازه تصویری که در یک صفحه وب باز می‌شود، از اندازه پنجره‌ باز شده بزرگ‌تر باشد، به صورت خودکار تصویر آنقدر کوچک می‌شود که به صورت کامل در آن پنجره قابل مشاهده شود. اگر مایلید این حالت را غیرفعال سازید، ‌باید گزینه Enable automatic image resizing را از حالت انتخاب خارج کنید.

می‌توانید برای سریع‌تر باز شدن صفحات وب، گزینه Play animation in webpages را غیرفعال کنید. در این صورت برخی تصاویر متحرک در صفحات وب نظیر آنچه یک تصویر با پسوند GIF مهیا می‌کند، بارگذاری نخواهد شد. البته در نظر داشته باشید غیرفعال کردن این گزینه ممکن است تأثیر چندانی روی کدهای جاوا و... نداشته باشد!

ـ با باز شدن برخی وب‌سایت‌ها و بویژه وبلاگ‌ها، بلافاصله یک فایل صوتی اجرا می‌شود که ممکن است برایتان مزاحمت ایجاد کند! برای غیرفعال کردن صداهای اضافی موجود روی صفحات وب‌، می‌توانید گزینه Play sound in webpages را از حالت انتخاب خارج کنید.

ـ برای سریع‌تر باز شدن صفحات وب هنگامی که از اینترنت کم‌سرعت استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه Show picture را غیرفعال کنید. در این صورت هنگام باز شدن صفحه وب، تصاویر موجود در آن بارگذاری نخواهند شد.

                   

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,173
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,749
  • بازدید ماه : 7,893
  • بازدید سال : 32,946
  • بازدید کلی : 426,970
  • کدهای اختصاصی