loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 120 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

راهنمای جامع PC Settings در ویندوز 8

 

Windows-8-PC-Settings

کاربران ویندوز دیر زمانی است که از Control Panel برای انجام تنظیمات خود بهره می برند. اما انگار با آمادن رابط کاربری مترو کنترل پنل هم کم کم دارد دچار تغییراتی می شود. البته هنوز Control Panel در دسکتاپ کلاسیک به شکل گذشته قابل دستیابی است اما در محیط مترو خبری از کنترل پنل به شکل گذشته نیست! بخش تنظیمات جدید را ویندوز ۸ به نام PC settings می خواند و مایکروسافت به آن ظاهری زیبا و روان داده است. البته این بخش کاملا من را به یاد ویندوز فون هفت می اندازد. جایی که قسمت تنظیمات دقیقا مانند PC settings است.

 

چگونگی دستیابی به PC Settings

شما می توانید در نهایت سادگی به PC settings دست یابید.

 

Windows-8-Charms-Bar-Settings1

ابتدا Charms bar را باز کنید. برای این کار می توانید کلید های ترکیبی Win+C را بفشارید و یا نشانگر موس را به قسمت بالا/سمت راست صفحه برده و به پایین بکشید تا Charms bar ظاهر شود. اگر هم مانیتور لمسی دارید سمت راست صفحه را لمس کنید.

سپس از Charms bar به قسمت ‘Settings’ بروید.

اکنون بر روی لینک ‘More PC settings’ کلیک و یا لمس کنید.

 

Windows-8-Settings-Bar-More-PC-Settings

اکنون صفحه PC settings برای شما به نمایش در خواهد آمد.

 

Personalize

 

Windows-8-PC-Settings-Personalize-Lock-Screen3

قسمت Personalize به شما اجازه می دهد به تغییر تنظیمات صفحه های Lock screen، Start screen و تصویر حساب کاربری خود بپردازید. در قسمت تنظیمات Lock screen می توانید تنظیمات مورد نظر و دلخواه خود را در تصویر پس زمینه Lock screen، انتخاب برنامه هایی نظیر تقویم، مسنجر و رایانامه جهت نمایش در قسمت اطلاعیه ها (notification) اعمال کنید.

Windows-8-PC-Settings-Personalize-Start-Screen3

همچنین در قسمت تنظیمات Start screen  شما می توانید تصویری جهت نمایش در پس زمینه Start screen و همچنین رنگ بندی های پس زمینه را مشخص نمایید. این رنگ بندی ها و طرح بندی ها در شکل ها و رنگ هایی مختلفی که از قبل تنظیم شده اند قابل دسترسی است.

Windows-8-PC-Settings-Personalize-Account-Picture3

در انتها هم شما می توانید در قسمت account picture تصویر دلخواهی را برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. این تصویر را هم می توانید از تصاویر ذخیره شده در رایانه خود و یا SkyDrive برگزینید و یا می توانید در صورتی که بر روی رایانه خود وبکم نیز دارید از آن جهت گرفتن یک تصویر بهره ببرید. قسمت دیگری به نام  account picture app هم وجود دارد که در نسخه بتا فعلا غیر فعال است انگار و نمی دانیم چه برنامه هایی در این بخش کار خواهند کرد. 

 

Users

 

Windows-8-PC-Settings-Users3

 

تنظیمات Users این قابلیت را به شما می دهد که از دو روش استفاده از حساب کاربری مایکروسافت و همچنین حساب کاربری ساخته شده در ویندوز جهت وارد شدن به ویندوز هشت بهره ببرید. همچنین می توانید کلمه عبوری برای ورود به ویندوز تعریف کنید و یا از قابلیت جدید ویندوز که همان کلمه عبور تصویری است استفاده کنید. البته برای این کار آموزش “چگونگی قرار دادن رمز تصویری در ویندوز ۸” را مطالعه نمایید. همچنین یک پین کد چهار رقمی هم می توانید جهت ورود به سیستم تعریف کنید که البته در تبلت ها کاربردش بیشتر است و کمی مرا یاد iOS می اندازد. در انتها هم می توانید حساب کاربری ای برای کاربران سیستم خود اضافه یا حسابی را حذف کنید.

 

Notifications

Windows-8-PC-Settings-Notifications3

در این قسمت می توانید به مدیریت اعلانات خود بپردازید. شما می توانید اطلاعیه ها را خاموش و یا روشن کنید و آیا آن ها در lock screen  نمایش داده شوند یا خیر. همچنین پخش صدا هنگام وجود نوتیفیکیشن جدید هم قابل فعال و غیر فعال سازی است. همچنین تمامی برنامه ها را می توانید جداگانه اطلاع رسانی هایشان را فعال و غیر فعال کنید.

 

Search

 

Windows-8-PC-Settings-Search3

 

در این قسمت می توانید مشخص کنید که آیا ویندوز می تواند تارخچه جستجو های شما را نگاه دارد یا خیر و همچنین می توانید تاریخچه جستجوی های خود را حذف نمایید. همچنین می توانید مشخص نمایید هنگام جستجو آیا ویندوز برنامه ها را اول همه ی گزینه های یافته شده مرتب نماید یا خیر. همچنین جستجو به کمک برخی برنامه و درون محتواهای مرتب هم قابل فعال و غیر فعال سازی است.

 

Share

 

Windows-8-PC-Settings-Share3

در قسمت ‘Share’ می توانید کنترول کاملی بر روی اشتراک گذاری ها داشته باشید. می توانید کلید اشتراک گذاری را از درون harms bar حذف یا اضافه نمایید و همچنین  آن هایی را که بیشترین دفعات استفاده را داشته اند نسبت به دفعات استفاده مرتب نمایید.

 

General

 

Windows-8-PC-Settings-General3

 

در بخش General می توانید به تنظیمات تاریخ و زمان، فعال و غیر فعال کردن کردن جابجایی بین آخرین برنامه های اجرا شده، تنظیمات اعداد و زبان، تنظیمات رست کردن ویندوز و تنظیمات استارت آپ سیستو و همچنین تنظیمات restore دست یابید.

 

Privacy

 

Windows-8-PC-Settings-Privacy

این قسمت این امکان را به شما می دهد تا به برنامه هایی که نیاز به اطلاعات شخصی شما نظیر مکان، نام واقعی شما، تصویر حسباب کاربری را دارند اجازه دسترسی به این اطلاعات یا عدم دسترسی به آن اطلاعات را صادر کنید.

 

Devices

 

Windows-8-PC-Settings-Devices

در این قسمت می توانید به مدیریت ابزارهای متصل شده به رایانه بپردازید. مدیریت ابزار های متصل به شبکه هم ممکن است. همچنین می توانید انتخاب کنید که درایورهای ابزار ها به صورت خودکار در صورت وجود نسخه جدید دریافت و به روزرسانی شوند. این امکان زمانی فعال خواهد بود که شما به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

 

 

Wireless

 

Windows-8-PC-Settings-Wireless

در قسمت تنظیمات Wireless شما می توانید به فعال و غیر فعال سازی تمامی ارتباطات وایرلس و استفاده از حالت هواپیما یا همان Airplane mode معروف بپردازید. همچنین می توانید به فعال و غیر فعال کردن اتصالات وایرلس به ویندوز اقدام نمایید.

 

Ease of Access

 

Windows-8-PC-Settings-Ease-of-Access

این قسمت هم به مدیریت تنظیمات دسترسی نظیر کنتراست، بزرگی و کوچکی متن، caret browsing، اندازه کرسر، زمان نمایش اعلانات بپردازید.

 

 

Sync your settings

 

Windows-8-PC-Settings-Sync

 

در بخش sync your settings شما می توانید به مدیریت چگونگی همگام سازی تنظیمات رایانه شما با حساب کاربری مایکروسافتان بپردازید.

 

 

HomeGroup

 

Windows-8-PC-Settings-HomeGroup

 

بخش HomeGroup دقیقا همان کاری را انجام می دهد که HomeGroup در ویندوز ۷ انجام می داد. یعنی شما می توانید با ساختن یک HomeGroup و متصل کردن دیگر رایانه های خود به این HomeGroup به سادگی به اشتراک گذاری اسناد، موسیقی ها، تصاویر، ویدیوها، چاپگر و دیگر ابزار های بین تمامی رایانه های خود بپردازید. شما می توانید HomeGroup خود را در این قسمت ایجاد نمایید و کلمه عبوری به آن اختصاص دهید تا دیگر رایانه ها با این کلمه عبور بتوانند به HomeGroup شما دست یابند. برای وصل شدن به یک HomeGroup هم باید از همین قسمت اقدام کنید.

 

Windows Update

 

Windows-8-PC-Settings-Update

دقیقا همان کاری را می کند که می دانید. یعنی به روز رسانی ویندوز. این قسمت به شما کمک می کند به یافتن آخرین به روز رسانی های سیستم عامل ویندوز بپردازید و نسبت به نصب آن ها اقدام کنید.

در پایان امیدوارم این آموزش کاملا به کارتان بیاید. هنوز مطالب زیادی درباره ویندوز ۸ برایتان داریم پس منتظر باشید.

منبع

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,719
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,295
  • بازدید ماه : 8,439
  • بازدید سال : 33,492
  • بازدید کلی : 427,516
  • کدهای اختصاصی