loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 172 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

چگونگی اتصال به شبکه های بیسیم(wireless) پنهان شده در Windows 8


چگونگی اتصال به شبکه های بیسیم(wireless) پنهان شده در Windows 8

در مطالب پیشین در مورد مراحل اتصال به شبکه های بیسیمی که در وضعیت  انتشار قرار داشته باشند و قابل رویت  باشند پرداخته شده است ( چگونگی اتصال به شبکه Wireless در Windows 8 ), اما اتصال به شبکه های بیسیم پنهان چگونه است؟ قطعا مراحل آن مقداری پیچیده تر از شبکه های قابل رویت است . شبکه های بیسیم پنهان شده SSID شان یا اسم شبکه شان در لیست شبکه های قابل دسترس برای متصل شدن در رایانه شما قرار ندارند . شما برای اتصال به شبکه بیسیم پنهان شده باید از  SSID و سایر اطلاعات امنیتی آن شبکه آگاه شوید . با ما در مراحل زیر همراه شوید .

 

گام اول : به دست آوردن جزییات شبکه مورد نظرتان

 

بیشتر تنظیمات در هنگامی که به یک شبکه بیسیم قابل رویت و منتشر شده متصل می شوید به طور خودکار انجام شده اند , شما تنها باید کلمه عبور را وارد کنید . اما هنگامی که قصد اتصال به یک شبکه بیسیم پنهان شده را دارید باید تمامی اطلاعات و تنظیمات را به دست آورده و خودتان یه صورت دستی وارد کنید .

وارد تنظیمات مودم خودتان بشوید . برای این منظور  آدرس IP تان را در کادر آدرس جستجوگر اینترنت(برای مثال Internet Explorer)  وارد کنید اگر تغییری در این IP صورت نداده باشید که نداده اید! باید ای پی (۱۹۲.۱۶۸.۱.۱) را وارد کنید. سپس اگر کلمه عبور مودم خود را تغییر نداده باشید باید در کادر نام کاربری و کلمه عبور، هر دو عبارت admin را وارد کنید در غیر این صورت نام کاربری و کلمه عبوری که قبلا تغییر داده اید را وارد کنید .

تنظیمات Wireless را انتخاب کنید و SSID خود را پیدا کنید. ممکن است کلمه عبور شما از نوع WEP باشد , یا از کد گزاری های قوی تری مانند WPA-PSK یا WPA2-PSK برای ساختن کلمه عبور خود استفاده کرده باشید، در این صورت نوع کدگزاری و همچنین کلمه عبور را بیابید. در صورتی که شما از هیچکدام از روش های بالا برای کلمه عبورتان استفاده نمی کنید تنها لازم است SSID خود را وارد کنید (که این اصلا چیز خوبی نیست و امنیت شما به شدت به خطر خواهد افتاد).

اگر تصمیم دارید به شبکه پنهانی غیر از منزل خودتان متصل شوید بهتر است با مسئول آن شبکه صحبت کنید تا SSID و کلمه عبور را در اختیار شما قرار دهد.

نکته : روش های کد گزاری فوق الذکر مربوط به شبکه های بی سیم خانگی و شخصی هستند . برای کد گزاری مکان های عمومی و شبکه های اشتراکی از روش های WPA و WPA2 و ۸۰۲.۱x  استفاده می شود، که یک ادمین تنظیمات شبکه را تحت نظر دارد .

 گام دوم : دسترسی به Network and Sharing Center

برای دسترسی به Network and Sharing Center چندین راه مختلف وجود دارد . سریع ترین راه راست کلیک کردن بر روی آیکون شبکه در صفحه دسکتاپ و انتخاب گزینه "Open Network and Sharing Center." است .

chwn1

راه دیگر استفاده از Charms که در صفحه دسکتاپ نشانگر موشواره خود را به گوشه پایین در سمت راست صفحه برده و Charms را باز کنید . بر روی "Settings" کلیک کرده و وارد "Control Panel." شوید .

chwn2

حال "Network and Internet" را باز کنید و سپس روی "Network and Sharing Center." کلیک کنید .

گام سوم : متصل شدن به شبکه بی سیم پنهان شده

زمانی که تمامی مراحل بالا را طی کرده و وارد "Network and Sharing Center." شدید گزینه اول یعنی"Set up a new connection or network." را انتحاب کنید .

chwn3

در این مرحله گزینه "Manually connect to a wireless network" را انتخاب کرده و "Next." را بزنید .

chwn4

در کادر های تعبیه شده اطلاعات امنیتی شبکه خود را وارد کنید . اطمینان حاصل کنید که اطلاعات وارد شده منطبق با اطلاعاتی باشد که بر مودم شما نصب شده است . پس از وارد کردن اطلاعات با کلیک کردن بر گزینه "Next." به مرحله بعد بروید .

chwn5

اگر تمامی اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید پیغامی مبنی بر موفقیت در اتصال به شبکه بی سیم پنهان شده دریافت می کنید .

chwn6

اکنون آیکون شبکه در صفحه دسکتاپ میزان قدرت شبکه بی سیم شما را نمایش خواهد داد .

chwn7

کلام آخر اینکه پنهان ساختن شبکه بی سیم شخصیتان جلوی نفوذ بسیاری از هکر ها را خواهد گرفت اما در مورد هکر های چقر تر راه به جایی نخواهد برد . اما اگر پنهان ساختن شبکه بی سیم  خودتان به شما احساس امنیت بیشتری می دهد(مثل خود بنده) حتما اقدام  کنید .


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 836
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,412
  • بازدید ماه : 7,556
  • بازدید سال : 32,609
  • بازدید کلی : 426,633
  • کدهای اختصاصی