loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 76 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

با استفاده از این دستورات جستجوی نامه ها را در Gmail ساده تر کنید

با استفاده از این دستورات جستجوی نامه ها را در Gmail ساده تر کنید

جستجوی ایمیل موجود در سرویس جیمیل یکی از قوی‌ترین جستجوگرهاست که می‌توانید توسط آن ایمیل‌های مورد نظرتان را به راحتی و سرعت بیابید. چندی پیش گوگل لیستی از دستورات جستجو در جیمیل را منتشر کرد که توسط آنها جستجوی مورد نظر آسان‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. اگر تاکنون از جستجوگر جیمیل استفاده نکرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده این کار را انجام دهید! دستورات زیر را نیز یادگرفته و در جستجوهای بعدی استفاده نمایید.

اندازه (Size)

امکان جستجو با درنظر گرفتن اندازه ایمیل از امکانات جدید جستجوگر جیمیل است. این دستور در حالت عادی جستجو را براساس بایت انجام می‌دهد اما اگر درجلوی عدد مورد نظر حرف M را وارد کنید جستجو براساس مگابایت انجام خواهد شد. پس برای جستجوی ایمیلهایی بزرگتر از ۵مگابایت کد larger:5M و برای جستجوی ایمیلهایی کوچکتر از ۵ مگابایت کد smaller:5M استفاده خواهد شد.

 

زمان (Time)

برای جستجو در یک بازه زمانی خاص نیز می‌توانید از دستورات زمان استفاده کنید. مثلا برای ایمیل‌هایی که قبل از تاریخ ۲۰۱۲/۵/۱۲ ارسال شده‌اند دستور  before: 2012/05/12 و برای نامه‌هایی که بعد از این تاریخ ارسال شده‌اند از دستور  after: 2012/05/12 استفاده می‌شود. اگر ایمیل مورد نظر شما در بازه زمانی خاصی ارسال شده است، مثلا بین می‌دانید که بین دوتاریخ خاص ارسال شده می‌توانید از هردودستور مانند after: 2011/11/14 before: 2012/05/12 استفاده نمایید.

دستورات جالب دیگری نیز برای جستجو در زمان‌های خاص وجود دارد که older_than: و newer_than: هستند. به کمک این دستورات می‌توانید نامه‌هایی راکه قدیمی‌تر ویا جدید‌تر از بازه زمانی مورد نظرتان است را جستجو کنید. برای مثال نامه‌های قدیمی‌تر از ۲سال را با کد older_than:2y می‌توان جستجو کرد. y نشانه سال، m نشانه ماه و d نشانه روز است.

 

پارامترهای اصلی ایمیل

در ایمیل‌های ارسالی شما ۵ پارامتر اصلی وجود دارد که to:/from:, cc:, bcc:, subject: و متن ایمیل است. برای محدود کردن جستجو به هریک از این مولفه‌ها تنها کافی است نام مولفه را در ابتدا نوشته و جستجو را انجام دهید. مثلا برای جستجوی ایمیلی از طرف دوستتان و با رونوشت به روزبه و با موضوع New Host باید کدی مانند زیر بنویسید:

from:Ali cc:Roozbeh subject:”New Host”

 اگر ایمیل شما حاوی فایل پیوست باشد نیز می‌توانید با کد has:attachment آن را جستجو کنید.
 
جستجوی عبارت دقیقا منطبق
برای جستجوی عباراتی که باید دقیقا در متن وجود داشته باشد می‌توانید از دبل کتیشن استفاده کنید. بطور مثال من دنبال عبارت «من فردا صبح ساعت ۸ راه می‌افتم.» می‌گردم پس آن را بصورت “من فردا صبح ساعت ۸ راه می‌افتم.” جستجو می‌کنم.
 
ترکیب دو جستجو
با استفاده از OR می‌توانید دو جستجو را با هم انجام دهید.
 
حذف عبارت از جستجو
خیلی جالب است! شما به دنبال ایمیلی می‌گردید که در آن Android استفاده شده است اما مطمئنید که iOS در آن وجود ندارد. ازآنجایی که معمولا این دو کلمه در متن‌های مختلف با هم تکرار می‌گردند برای دریافت نتیجه بهتر کلمه iOS را از جستجو حذف می‌کنیم. برای حذف یک کلمه تنها کافی است قبل از آن از علامت – استفاده کنید. مثلا: Android -iOS
 
جستجو در بین تاریخچه چت‌ها
اگر جستجوی شما در بین مکالمات انجام شده در گوگل تاکس است می‌توانید از عبارت is:chat استفاده کنید.
 
جستجو در بین فایل‌های پیوست شده از طریق نام و فرمت آنها
برای جستجو در بین فایل‌های اتچ شده می‌توانید از کد filename: استفاده کنید. همچنین اگر فرمت فایلتان را بخواهید جستجو نمایید می‌توانید از همین کد به همراه پسوند استفاده کنید. برای مثال برای جستجوی فایل متنی Example می‌توانید از کد زیر استفاده کنید:
filename:”Example.docx”
 
 جستجو در پوشه‌های موردنظر
به دوستتان گفته اید ایمیلی برایتان بفرستد اما ایمیل به اشتباه وارد اسپم‌ها شده است. برای جستجوی نامه‌ها درون اسپم‌ها می‌توانید از دستور in:spam استفاده نمایید. همانطور که مشخص است برای جستجو در دیگر فولدرها نیز می‌توانید از دستور in استفاده کنید. مثلا برای جستجو در سطل آشغال جیمیل:  in:trash
 
جستجوی ایمیل‌های خوانده شده یا نشده
امکان آخری که به معرفی آن می‌پردازیم جستجوی ایمیل‌های خوانده شده یا خوانده نشده است. جیمیل این امکان را به شما داده است که از طریق is:unread و is:read بتوانید دامنه جستجویتان را برروی نامه‌های مطالعه شده ویا نشده محدود نمایید. Read به معنی خوانده شده و Unread به معنی خوانده نشده است.

برچسب ها آموزش ‏Gmail ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 901
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,477
  • بازدید ماه : 7,621
  • بازدید سال : 32,674
  • بازدید کلی : 426,698
  • کدهای اختصاصی