loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 74 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)

نصب و استفاده از XP MODE بدون نیاز به پشتیبانی CPU از Hardware Virtuaization و نصب هیچ نرم افزار اضافه

 

اگر در مورد عدم راه اندازی بعضی از نرم افزارهای قدیمی روی ویندوز 7 نگران هستید؛ مایکروسافت این مسأله را با XP Mode برطرف کرده است.

قبلا XP Mode تنها بر روی رایانه هایی قابل نصب و اجرا بود که CPUشان از ویژگی Hardware Virtualization پشتیبانی می کرد. خوشبختانه به تازگی مایکروسافت این مورد را از ملزومات راه اندازی XPMode کم کرده است. به این ترتیب، همه می توانند این برنامه را در رایانه شان اجرا کنند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به نحوه نصب و راه اندازی XP Mode بر روی رایانه.

تذکر: اگرچه دیگر نیازی به Hardware Virtualization نیست، امامی بایست برای استفاده از XP Mode باید یکی از ویرایش های Professional، Enterprise، یا Ultimate ویندوز 7 را نصب کرده باشید.

دانلود نسخه مناسب برنامه XP Mode

برای این مقاله ما XP Mode را روی یک دستگاه Dell نصب می کنیم که از Hardware Virtualization پشتیبانی نمی کند و ویندوز7 مان هم Ultimate 32 بیتی ست.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سایت XP Mode رفته و ویرایش ویندوز7 تان و زبان آن را انتخاب کنید. حال سه دانلود وجود دارد که می بایست از آن صفحه دریافت کنید: Windows XP Mode، Windows Virtual PC، و Windows XP Mode Update.

 

پیش از این که بتوانید فایل های XP Mode را دانلود کنید می بایست genuine (قانونی) بودن ویندوزتان تایید شود. برای ساده تر کردن پروسه تایید، بهتر است زمانی که این فایل ها را دانلود؛ و نسخه ویندوزتان را تایید میکنید؛ از مرورگر IE استفاده کنید.

نصب کردن XP Mode

پس از این که تایید با موفقیت به اتمام رسید اولین چیزی که باید دانلود و نصب کنید XP Mode است. از آنجایی که پیروی از ویزارد نصب و قبول پیش فرض ها کار راحتی ست؛ در اینجا از توضیح گام به گام آن صرف نظر می کنیم.

گام دوم نصب بروزرسانی 958559KB است که همان Windows Virtual PC ست.

پس از نصب Windows Virtual PC، یک راه اندازی مجدد لازم است.

پس از راه اندازی مجدد، می بایست بروزرسانی 977206KB را نصب کنید که همان Windows XP Mode Update است.

پس از این که نصب آن هم تمام شد، یک راه اندازی مجدد دیگر هم لازم است.

پس از آن که این بروزرسانی و راه اندازی مجدد دوم هم انجام شد؛ XP Mode را در منوی Start در زیر پوشه Windows Virtual PC پیدا خواهید کرد.

وقتی آن را اجرا کردید؛ License Agreement را قبول کرده و روی Next کلیک کنید.

برای ورود به XP Mode یک رمزعبور تعیین کنید.

انتخاب کنید که آیا می خواهید بروزرسانی XP Mode به طور خودکار انجام شود یا خیر.

سپس پیغامی دریافت می کنید که می گوید عملیات برپاسازی، درایوهای موجود بر روی رایانه تان را با XP Mode به اشتراک می گذارد؛ تا به راحتی از داخل آن به فایل ها و پوشه هایتان دسترسی داشته باشید. روی Start Setup کلیک کنید.

در حین تکمیل عملیات برپاسازی، آنچه که XP Mode انجام می دهد و نحوه استفاده از آن به شما نشان داده میشود.

XP Modeاجرا شده و می توانید از آن برای نصب برنامه های قدیمی ای که با ویندوز 7 ناسازگار هستند؛ استفاده کنید.

استفاده از XP Mode

اگر پیش از این بر روی یک ماشین مجازی (Virtual machine)، ویندوز XP یا یک سیستم عامل دیگر اجرا کرده باشید؛ حتما راه اندازی XP Mode در ویندوز 7 برایتان آشناست. XP در این برنامه درست به همان صورتی عمل می کند که به تنهایی در یک سیستم نصب شده باشد. با این سیستم عامل می توانید درست به همان روشی که در حالت عادی کار می کردید؛ عمل کنید. این برنامه برخلاف سایر برنامه های ماشین مجازی، هیچ ابزاری برای ضبط حرکت اشاره گر ماوس در برندارد. برای کار با سیستم عامل XP، کافیست روی صفحه آن کلیک کنید.

XP موجود در XP Mode نسخه Professional SP3 است.

به راحتی می توانید با کلیک بر روی دکمه Ctrl+Alt+Del، دستور Ctrl+Alt+Del را اجرا کنید. برای خاموش کردن کامل ماشین، نخستین بار می بایست آن را از این صفحه Shutdown کنید.

می توانید از درایوهای USB هم استفاده کنید. کافیست از روی نوار ابزار، روی USB کلیک کنید و درایوهایی که می خواهید توسط XP Mode شناسایی شوند را انتخاب کنید.

با این کار درایوهایی که به ماشین ویندوز 7 متصل شده است با ماشین مجازی XP به اشتراک گذاشته می شوند.

علت اصلی عرضه XP Mode راه اندازی برنامه هایی که تنها در ویندوز XP کار می کنند؛ بر روی ویندوز 7 است. می بایست ابتدا برنامه سازگار با XP را بر روی ماشین مجازی نصب کنید. این کار هیچ تفاوتی با روال معمول ندارد. در این مثال من برنامه قدیمی itunes نسخه 4 را بر روی ماشین مجازی XP نصب کردم. برای راه اندازی این برنامه در XP Mode می بایست ابتدا ماشین مجازی را ببندید.

سپس به منوی Start بروید و از پوشه XP Mode Applications که در پوشه Windows Virtual PC قرار دارد؛ برنامه ای که می خواهید اجرا کنید را انتخاب کنید. پروسه راه اندازی ماشین مجازی انجام می شود؛ اما آن را نمی بینید. فقط برنامه ای را که می خواهید اجرا شود؛ می بینید. می توانید به همان صورتی از آن استفاده کنید که اگر روی ویندوز 7 نصب شده بود. می توانید به تنظیمات ماشین مجازی هم بروید و تغییراتی نظیر اختصاص دادن حافظه بیشتر به آن، افزودن فضای بیشتر به درایوهای آن و … را درآن ایجاد کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,545
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,121
  • بازدید ماه : 8,265
  • بازدید سال : 33,318
  • بازدید کلی : 427,342
  • کدهای اختصاصی