loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 141 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

عدم اجرا و باز نشدن برنامه های محیط مترو و چند راهکار برای حل آن

 

windows-8

احتمالا برایتان پیش امده است که در ویندوز ۸ و محیط مترو هر مقدار تلاش برای باز و یا اجرا کردن اپلیکیشن ها می کنید راه به جایی نمی برید. البته با هیچ پیغام خطایی رو به رو نمی شوید ولی هر چقدر هم منتظر بمانید هیچ فرجی حاصل نمی شود. شاید با خود فکر کرده باشید که باید رایانه را خاموش/روشن کنید؛ اما نه فایده ای ندارد که ندارد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید بهتر است در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

 

راهکار اول – عیب یابی ویندوز

مایکروسافت به خوبی از عدم کارکرد درست برخی اپلیکیشن های ویندوز ۸ به دلایلی چون رزولوشن اشتباه، اجازه نامه های ناصحیح، امنیت نادرست، یا تنظیمات حساب ناسواد  آگاهی دارد. شما می توانید عیب یابی (troubleshooter) ویندوز را از لینک زیر دریافت نمایید.

Windows 8 Troubleshooter

برنامه troubleshooter به صورت خود کار به رفع مشکلات مشترکی که سبب عدم اجرای درست برنامه های ویندوز ۸ می شود می پردازد. این یکی از راحت ترین راه حل ها برای حل کردن مشکلی است که با آن دست به گریبان هستید. اگر هنوز هم مشکلتان پا برجا است نیاز دارید که مطلب را تا انتها بخوانید.

 

راهکار دوم – اجرا کردن ویندوز آپدیت

اگر troubleshooter نتوانست مشکل شما را یافته و حل کند و همچنان مشکل شما پا بر جا است؛ راهکار دیگری که پیش پای شما قرار خواهد گرفت به روز رسانی سیستم عامل ویندوز ۸ است. مایکروسافت به صورت پیوسته به روز رسانی هایی را برای ویندوز منتشر می کند که به رفع عیب مشکلات می پردازد. احتمال حل شدن مشکل شما توسط آخرین به روزرسانی سیستم عامل مایکروسافت وجود دارد.

windows-update

 

راهکار سوم – حذف کردن آپدیت

روی دیگر سکه آپدیت کردن ویندوز از کار افتادن برخی از قابلیت ها و یا «به قول معروف از قضا سرکنگبین صفرا فزود/روغن بادام خشکی می نمود» به وجود آمدن ایراد در ویندوز است. پس ببینید بعد از نصب کدام به روز رسانی دیگر اپلیکیشن های محیط مترو شما کار نمی کنند همان را از طریق کنترل پنل و Programs and Features پاک کنید.

view-installed-updates

 

در کادر سمت راست بر روی View installed updates کلیک کنید تا لیست به روزرسانی های نصب شده را مشاهده نمایید.

uninstall-update

 

به روزرسانی مد نظر خود را از این قسمت حذف کنید.

 

راهکار چهارم – وارد شدن با یک حساب کاربری Local

اگر با اجرا شدن برنامه هایی نظیر Mail، Calendar و Contacts مشکل دارید، احتمالا دلیل آن حساب کاربری Windows Live login  است. شما در ویندوز هشت می توانید با Windows Live ID خود از سیستمتان استفاده کنید. اگر با اجرا کردن این برنامه ها مشکل دارید بد نیست با یک حساب Local نیز به ویندوز وارد شوید.

switch-to-local-account

به تنظیمات محیط مترو رفته و به قسمت Users بروید. سپس بر روی Switch to local account  کلیک کنید. حال به باز کردن اپلیکیشن های مربوطه بپردازید. در صورتی که توانیستید آن ها را اجرا کنید پس یعنی مشکل از اتصال حساب کاربری Live بوده است و بهتر است مدتی دندان روی جگر بگذارید و اندکی بعد دوباره سعی کنید که با حساب لایو به این اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنید.

 

راهکار پنجم – اتصال یک مانیتور دیگر

اگر ویندوز ۸ را بر روی یک نت بوک نصب کرده اید احتمالا مشکل از کافی نبودن رزولوشن آن برای اجرا اپلیکیشن های مترو است. می توانید با اتصال یک مانیتور بزرگتر با رزولوشن بیشتر این مشکل را برطرف کنید. برای اتصال مانیتور Charms bar را باز نمایید و بر روی Devices کلیک نمایید و آن را بر روی Second Screen Only قرار دهید. البته ما راه حل دیگری برای این موضوع قبلا ارایه داده بودیم که آن مطلب را با عنوان «چگونه مشکل باز نشدن اپلیکیشن های محیط مترو ویندوز ۸ به دلیل رزولوشن پایین صفحه نمایش را برطرف کنیم» می توانید مطالعه کنید.

devices

 

راهکار ششم – Uninstall/Reinstall برنامه های محیط مترو

مورد بعدی ای که ممکن است مشکل شما را مرتفع کند uninstall اپلیکیشن های مترو و دوباره نصب کردن آن ها است. برای این کار می توانید در Start Screen یا همان محیط مترو بر روی اپلیکیشن مورد نظر خود کلیک راست کرده و از کادر زیرین باز شده بر روی Uninstall کلیک کنید.

uninstall-app-

 

برای دوباره نصب کردن برنامه ها، به صفحه شروع ویندوز یا همان Start Screen بروید و بر روی کاشی Store کلیک کنید. پس از باز شدن فروشگاه ویندوز از قسمت نوار Charms bar و بخش جستجوی آن برنامه مورد نظر خود نظیر Mail و Calendar یا غیره را جستجو نمایید و سپس با کلیک بر روی Install نسبت به نصب آن ها اقدام نمایید.

 

mail-calendar-people

 

راهکار هفتم – رفرش کردن رایانه

آخرین کاری که می توانید انجام دهید refresh رایانه است. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات محیط مترو وارد شوید و از آنجا به قسمت General بروید. حال می توانید گزینه refresh your PC را مشاهده نمایید.

 

refresh-pc

البته آخرین راهکاری که در صورت عدم موفقیت اجرا درست اپلیکیشن محیط مترو پس از این هفت مورد می توانید به آن متوصل شوید دوباره نصب کردن ویندوز است که راهکار خوبی هم به نظر نمی رسد. اگر شما راهکارهای دیگر برای حل این مشکل می شناسید با ما و دوستانتان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 664
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,240
  • بازدید ماه : 7,384
  • بازدید سال : 32,437
  • بازدید کلی : 426,461
  • کدهای اختصاصی