loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 68 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (0)

چگونه توسط فلش درایو و حافظه های جانبی سرعت سیستم خود را بالا ببریم (ویندوز 7)

 

در برخی از مواقع به علت کندی و ناتوانی مشخصات سخت افزاری سیستم نمیتوان بسیاری از نرم افزار و بازی ها را بر روی کامپیوتر اجرا کرد،در ادمه روشی برای ویندوز ۷ آموزش میدهیم که بتوانید توسط فلش درایو و حافظه های جانبی کارایی و حافظه سیستم خود را بهبود ببخشد.

چگونه یک حافظه جانبی USB باعث افزایش کاریی سیستم میشود؟

شما میتوانید با استفاده از فضای خالی موجود در فلش درایو و حافظه های جانبی دیگر به عنوان حافظه کش مجازی (virtual cache memory) به عملکرد و سرعت رم سیستم خود کمک کنید.

mahdi بازدید : 65 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (0)
مخفی کردن روبان (Ribbon) جدید windows 8
مخفی کردن روبان (Ribbon) جدید windows 8
شرکت «مایکروسافت» به طور رسمی در تاریخ 13 سپتامبر 2011 از نسخه‌ی پیش‌نمایش «ویندوز 8» رونمایی کرد. این نسخه که مخصوص تولیدکنندگان نرم‌افزار است خیلی زود در اینترنت برای دانلود قرار گرفت. در نتیجه اگر دوست دارید که زودتر از دیگران کار با «ویندوز 8» را امتحان کنید می‌توانید آن را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید، هر چند این نسخه، نسخه‌ی اولیه «ویندوز 8» بود و پایدار نیست اما با نصب آن می‌توانید محیط و امکانات جدید «ویندوز 8» را تجربه کنید.
یکی از قابلیت‌های جدیدی که در «ویندوز 8» به چشم می‌خورد وجود یک روبان در محیط «ویندوز اکسپلورر» است، مشابه آن چیزی که در نسخه‌های جدید «مایکروسافت آفیس» به چشم می‌خورد. روبان (Ribbon)، نوار ابزار بزرگی است که دکمه‌های مختلف کاربردی درون آن گنجانده شده است. هر چند این روبان، انجام بسیاری از کارها را ساده می‌کند اما در عین حال فضای زیادی از پنجره‌ها را نیز اشغال می‌کند. در نتیجه اگر به این روبان بزرگ علاقه‌ای ندارید و دوست دارید محیط «ویندوز اکسپلورر»، همانند «ویندوز 7» باشد با استفاده از این ترفند می‌توانید آن را به طور پیش‌فرض مخفی کنید و در زمان نیاز مجدد آن را بازگردانید.

بدین منظور:

mahdi بازدید : 62 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (0)

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در windows 8

 

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در windows 8

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز ۸» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز ۸» بپردازیم.

برای این کار:

mahdi بازدید : 105 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (0)

اصول مدیریت ایمیل - بخش دوم

در بخش قبلی به مورد مهم برای مدیریت صحیح ایمیل پرداختیم. در آخرین درس ادامه این شیوه ها را می خوانید. برخی از آنها هم تاکید و مروری است بر چیزهایی که در طی این دوره آموخته اید.
- ایمیل های کوتاه بنویسید.
نوشتن ایمیل های کوتاه، مختصر و موجز هنری است که با کمی تلاش می توان در آن استاد شد. اما مانند هر کاری نیاز به تمرین و ممارست است. هنگامی که می خواهید ایمیل را ارسال کنید، چند لحظه دست نگه داشته و دوباره به متن تان فکر کنید. کلمات، عبارات، جملات و حتی پاراگراف های غیر ضروری را حذف کنید. از اینکه مستقیما سراغ اصل مطلب بروید هراس نداشته باشید. اغلب مردم می دانند که ایمیل برای پاسخ های سریع و صریح است. لذا از اینکه آداب سخنوری و گفتگوی رو در رو را در آن رعایت نکرده اید، از شما نمی رنجند.
هم شما وقت کمتری برای نوشتن ایمیل کوتاه و موجز صرف می کنید، هم دریافت کننده بابت اینکه وقت اش بابت خواندن یک مطلب طولانی برای یک درخواست کوچک هدر نرفته، خوشحال است.
- در نوشتن Subject ایمیل حرفه ای شوید.
باز هم روی این موضوع تاکید می کنیم، مهمترین عنصر یک نامه الکترونیک بخش موضوع یا سابجکت آن است. در حقیقت برخی اوقات با یک خط سابجکت حرفه ای و ماهرانه، گیرنده نامه حتی نیازی به خواندن متن آن هم نخواهد داشت.

کلید اصلی سابجکت نویسی این است: سابجکت باید مرتبط با موضوع، تشریحی و تا حد ممکن خلاصه باشد. باید در یک جمله منظورتان را برسانید. شما نیاز دارید که توجه گیرنده را در اولین نگاه جلب کنید، تا ایمیل شما جزو اولویت های رسیدگی وی قرار گیرد. مثلا می توانید موضوعی یا کاری را که برای آن ایمیل زده اید بنویسید. در کنار آن هم نام شرکت تان و یا پروژه مورد توجه گیرنده را بنویسید. در سابجکت از کلماتی مانند فوری، ضروری، خیلی مهم، Urgent و مانند آن فقط هنگامی استفاده کنید که واقعا لازم است. سعی کنید چوپان دروغگو نشوید.

mahdi بازدید : 63 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (2)

اصول مدیریت ایمیل - بخش اول

مطمئنا داشتن اینباکسی که شتر هم با بارش در آن گم شود، ساعت های متمادی از وقت مفید روزانه شما را تلف خواهد کرد و ممکن است باعث از دست دادن نامه های الکترونیکی شود که زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. در این دو درس پایانی تصمیم داریم به شیوه های صحیح و کاربردی مدیریت ایمیل بپردازیم. اینکه چگونه ایمیل های تان را بخوانید، دسته بندی کنید، پاسخ دهید و همیشه Inbox جمع و جوری داشته باشید. با استفاده از این نکات می توانید بازده و کارایی خود را تا حد زیادی افزایش داده و وقت اضافه ای را که به دست می آورید به کارهای مورد علاقه تان بپردازید. شما به «استاد تمامی ایمیل» نزدیک شده اید.

- به برنامه مدیریت ایمیل و یا سرویس دهنده ایمیل تان اجازه دهید تا حد امکان ایمیل تان را مرتب کنند.
یکی از بهترین راه های منظم کردن اینباکس، استفاده از فیلترها است. اگر از برنامه ای مثل اوت لوک و تاندر برد، یا سرویسی مانند جیمیل استفاده کنید، این امکان را خواهید داشت که با تعریف فیلتر مناسب اسپم ها را همیشه مستقیما به سطل آشغال (Trash) سرازیر کنید و وقت تان را با باز کردن و پاک کردن آنها هدر ندهید. در مورد استفاده از لیبل و فیلترها در درس های گذشته به صورت مفصل صحبت کرده ایم و احتمالا هم اکنون مشغول استفاده از آنها هستید.
استفاده از دستورات رسیدگی خودکار به ایمیل های مشخص، تا حد بسیار زیادی بهره وری شما را افزایش می دهد. مثلا به صورت خودکار هر ایمیلی که از درسنامه به شما می رسد، لیبیل خاصی پیدا می کند و برای مطالعه قرار می گیرد.  یا اینکه ایمیل گروه های یاهو با یک سابجکت خاص را  که به کارتان نمی آیند و تنها برخی اوقات آنها را مطالعه می کنید، مستقیما وارد پوشه خاص خودشان می شوند و یا به آرشیو می روند. پس باعث شلوغی اینباکس و تلف شدن وقت تان نمی گردند.

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,826
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,402
  • بازدید ماه : 8,546
  • بازدید سال : 33,599
  • بازدید کلی : 427,623
  • کدهای اختصاصی