loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 154 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (4)

پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از WinRAR

 

پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از WinRAR

امروزه نرم افزارهای Portable یا به اصطلاح پرتابل (قابل حمل) به دلیل مزیت‏های خاصی که دارند از طرفداران زیادی برخوردارند.

این گونه نرم افزارها نسخه‏های بدون نیاز به نصب برنامه‏های معمولی هستند که دارای کاربردهای گوناگونی می‏باشند. در سیستم‏هایی که محدود شده‏اند و امکان نصب برنامه وجود ندارد با استفاده از نسخه‏های پرتابل برنامه‏‏ها امکان اجرای آنها بدون نیاز به نصب وجود دارد. همچنین نرم افزارهای پرتابل را می‏توان در فلش دیسک ذخیره کرد تا در هر زمانی امکان اجرای مستقیم برنامه‏ها بدون نصب آنها فراهم باشد. برای دستیابی به نسخه‏های پرتابل برنامه‏ها راه‏های گوناگونی وجود دارد. می‏توان آنها را مستقیماً از اینترنت دانلود کرد. یا اینکه با استفاده از نرم افزارهای جانبی نظیر Thinstall به قابل حمل سازی برنامه‏ها پرداخت. اما در این روش قصد داریم به نحوه پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از نرم افزار معروف WinRAR بپردازیم. WinRAR را اکثر کاربران به عنوان یک نرم افزار فشرده ساز می‏شناسند اما با استفاده از این آموزش از آن می‏توان برای پرتابل کردن نرم افزارها نیز استفاده کرد.

ابتدا پیش از هر کاری به این نکته دقت داشته باشید که این آموزش زمانی کاربرد دارد که نرم افزار مورد نظر پس از نصب شدن، فایل‏های خود را درپوشه‏ای غیر از پوشه محل نصب کپی نکند. برخی نرم افزارها فایل‏های ocx و dll خود را در مسیرهایی نظیر Windows/System32 کپی می‏کنند

که این موضوع باعث عدم کارایی این زوش خواهد شد.

همچنین اطمینان داشته باشید که نرم افزار WinRAR بر روی ویندوز نصب باشد.

mahdi بازدید : 612 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (17)
جذابیت‌های فتوشاپ CS6 برای عکاسان
   
    
با ارائه آخرین نسخه فتوشاپ، در مطالب گذشته به بررسی این نرم‌افزار قدرتمند پرداختیم و با امکانات و ویژگی‌های جدید آن کم و بیش آشنا شدیم. یکی از مخاطبان اصلی نرم‌افزار فتوشاپ عکاسان هستند که در این آموزش قصد داریم قابلیت‌های نسخه جدید فتوشاپ برای استفاده عکاسان را با هم بررسی کرده و با آنها آشنا شویم.

جذابیت‌های فتوشاپ CS6 برای عکاسان

برخی از این ویژگی‌ها که در نسخه جدید فتوشاپ کامل‌تر شده حالت عمومی دارد و باعث سهولت کار همه کاربران خصوصا عکاسان می‌شود. امکاناتی چون تغییر رنگ محیط کاری و تیره‌ترشدن آن جهت انجام تمرکز بیشتر روی پروژه یا ویژگی بسیار مهم ذخیره‌سازی اتوماتیک برای جلوگیری از حذف عکس‌ها، قبل از ذخیره‌سازی، کامل‌ترشدن پانل لایه‌بندی و امکان جستجو و فیلترسازی محتویات آن و ده‌ها ویژگی دیگر که همه کاربران فتوشاپ را شگفت‌زده کرده است. از امکاناتی که برای عکاسان بسیار مفید است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

mahdi بازدید : 100 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (0)

مشاهده تصویر در تب جدید در مرورگر فایرفاکس

در مرورگر گوگل کروم در صورتی که قصد داشته باشید تا یک تصویر موجود در صفحه وب را به صورت تکی در مرورگر مشاهده کنید، کافی است بر روی عکس راست کلیک کرده و Open image in new tab را انتخاب کنید. با این کار تصویر در تب جدید باز می‌شود. اما در مرورگر فایرفاکس در صورتی که چنین قصد داشته باشید، بایستی بر روی عکس راست کلیک کرده و گزینه View Image را انتخاب کنید. با این کار، تصویر در همان تب باز می‌شود نه در تب جدید. این موضوع ممکن است گاهی بسیار آزاردهنده باشد. در این مطلب قصد داریم به نحوه مشاهده تصویر در تب جدید در مرورگر فایرفاکس بپردازیم.
بدین منظور:
mahdi بازدید : 100 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (0)

چگونگی انتخاب یک سیستم عامل امن و مناسب

 

شاید در نگاه اول طرح چنین موضوعی در مبحث امنیت وبلاگ نویسی چندان به جا و مناسب به نظر نرسد. خب، مگر انتخاب سیستم عامل چه ربطی به امنیت وبلاگ دارد؟ چه فرقی می کند که من از ویندوز استفاده می کنم یا لینوکس؟ مگر برای وبلاگ نویسی میان مک و لینوکس تفاوتی وجود دارد؟ چرا باید خودم را به دردسر انداخته و از ویندوز به لینوکس یا مکینتاش مهاجرت کنم؟ ویندوز، ویندوز است دیگر! حالا چه نسخه ای داشته باشیم که دیگر بستگی کامل به سلیقه مان دارد!

در اولین درس این دوره می خواهیم کمی دقیق تر به مساله سیستم عامل بپردازیم، تا ببینیم چرا باید در این خصوص هم نگران و مراقب باشیم. شاید اولین و مهمترین نکته در امنیت یک وبلاگ نویس حرفه ای، انتخاب سیستم عامل باشد.

همان گونه که می دانید، سیستم عامل های مختلف از سطوح امنیتی متفاوتی بهره می برند و در کنار بدافزار و ویروس های متنوع، انواع گوناگونی از برنامه های امنیتی هم برای آنها در بازار وجود دارد. پس یک وبلاگ نویس که اهمیت بالایی برای امنیت خود و وبلاگش قایل است، باید در اولین قدم سیستم عاملی را انتخاب کند که از امنیت مناسبی برخوردار بوده و با کمترین میزان تهدیدات و ایرادها روبرو باشد. در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف سیستم عامل های مختلف می پردازیم تا ببینیم کدام یک می تواند انتخاب مناسبی باشد.

احتمالا شما قبل از اینکه تصمیم به وبلاگ نویس شدن بگیرید، کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خودتان را داشته اید و کمتر کسی پیدا می شود که به صورت اختصاصی برای وبلاگ نویسی به دنبال خرید یک سیستم جدید باشد. اما سیستم عامل می تواند تاثیر فراوانی در کارآیی، امنیت و حتی خلاقیت یک وبلاگ نویس حرفه ای داشته باشد.

هنگام انتخاب یک سیستم عامل مناسب چندین عامل می توانند تاثیر گذار باشند:  

mahdi بازدید : 274 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (17)

فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8

فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8

مدیا سنتر
در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی اثری از Windows Media Center به چشم نمی‌خورد. Windows Media Center نرم‌افزاری است که به طور پیش‌فرض در ویندوز 7، ویستا و XP نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدئویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را به کاربر می‌دهد اما در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض فعال نیست. در این مطلب به نحوه نصب کردن Windows Media Center در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 140
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,431
  • بازدید ماه : 2,250
  • بازدید سال : 27,303
  • بازدید کلی : 421,327
  • کدهای اختصاصی