loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 79 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

چگونه ایمیل های موثر بنویسیم - بخش اول

 

با اصول نوشتن ایمیل موثر شروع می کنیم! چه کنیم تا ایمیل های مان حتما خوانده شده و به آنها عمل گردد؟ آیا دیگران به ایمیل های ارسالی شما به همان شکلی که می خواهید اهمیت می دهند و آنها را به سرعت پاسخ می دهند؟ یا اینکه آنها را فراموش می کنند و اطلاعات مهمی را که ارسال کرده اید از دست می دهند؟ و مهمتر اینکه آیا اطمینان دارید که در متن ایمیل های تان حداکثر تاثیر ممکن را بر مخاطب گذاشته و انگیزه لازم را در وی ایجاد کرده اید؟

هنگامی که ایمیل تان را می نویسید، تنها با رعایت چند اصل ساده و کاربردی، می توانید تاثیر مثبتی بر گیرنده بگذارید و آنها را به ارسال پاسخ مورد نظرتان در مدت زمان کوتاهی ترغیب نمایید. در این درس به معرفی برخی از این اصول مهم در نوشتن ایمیل می پردازیم و سعی می کنیم آنها را با مثال های ایمیل خوب و ایمیل بد، کاملا برای تان روشن کنیم.

- موضوع (سابجکت- Subject) ایمیل یک سرتیتر خبری است

تیتر یک روزنامه دو کار مهم را انجام می دهد: توجه شما را جلب می کند و به شما می گوید که مقاله ی اصلی اش درباره ی چه موضوعی است. آنگاه شما تصمیم می گیرید که آن روزنامه را خریداری کرده و مطالعه کنید، یا اینکه به سادگی از کنار آن بگذرید. سابجکت ایمیل هم باید دقیقا همین کار را انجام دهد. با انتخاب مناسب تعداد کمی کلمه، گیرنده در یک نگاه خواهد فهمید که این ایمیل درباره چه موضوعی است و چه هدفی دارد.

mahdi بازدید : 64 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

هنگامی که سه سال پیش مایکروسافت ویندوز ۷ را روانه بازار کرد همگان اذعان داشتند که بسیاری از قابلیت های آن بهبود یافته و شمار زیادی از نقاط ضعف ویستا و ایکس پی برطرف شده اند. در این میان برخی قابلیت ها نیز بودند که هنوز کار بیشتری می طلبیدند، از جمله قابلیت جستجوی پیشرفته. همانگونه که شما نیز واقف هستید، فرایند جستجوی پیشرفته در ویندوز ۷ نسبت به ایکس پی پیچیده تر شده است و به همین خاطر ما در این پست می خواهیم ضمن معرفی چند برنامه سودمند، به ترفندها و تنظیماتی بپردازیم که می توانند شما را در بهینه تر کردن نتایج جستجوی ویندوز ۷ یاری رسانند. در ادامه به ذکر این نکات می پردازیم:

فیلتر ها و نتایج جستجو توسط دایرکتوری جاریِ شما تحت تاثیر قرار می گیرند.

mahdi بازدید : 71 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

عیب یابی برنامه ها و ویندوز از طریق پنجره ی Troubleshooting

 

این بخش به شما نشان می‌دهد که چطور در ویندوز 7، پنجره‌ی Troubleshooting را برای عیب‌یابی مشکلات مربوط به برنامه‌ها، دستگاه‌ها (Devices)، شبکه، پرینت، صفحه‌ی نمایش، صدا، عملکرد و پنجره‌ها باز کنید.

تذکر : هر یک از گروه‌های موجود در این پنجره، حاوی ویزارد‌های عیب‌یابی مشکلات مربوط به همان گروه می‌باشد. هر یک از این ویزارد‌ها به طور خودکار هر مشکلی را که بیابد شناسایی و گزارش می‌کند، سپس همه‌ی گزینه‌های قابل استفاده برای کمک به برطرف کردن آن مشکل را فهرست می‌کند و گاهی اوقات هم، می‌تواند به طور خودکار مشکل یافت شده را برطرف کند.

mahdi بازدید : 61 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

45 کلید میانبر مخفی در فتوشاپ

 

 

تذکر ۱ 

تصاویر استفاده شده ، برای سیستم عامل مک ، قرار داده شده و معادل ویندوزی اونها به شرح زیره :

  • کلید Option معادل کلید Alt
  • کلید Command یا Cmd و یا تصویر سیب معادل کلید Ctrl

تذکر ۲ 

اکثر میانبرهای ارائه شده در بیشتر نسخه های کنونی فتوشاپ قابل اجرا هستند به جز برخی موارد که مختص فتوشاپ CS5 هستند و البته تعداد معدودی از میانبر ها هم در سیستمهایی با سخت افزار مناسب اجرا خواهند شد .

۱- درگ کردن (کشیدن) ناحیه انتخاب

با Marquee tool روی سند یک ناحیه انتخاب رسم کنید و البته وقتی به اندازه مورد نظر رسیدید کلید ماوس رو رها نکنید و در همون حینی که کلید ماوس فشرده شده ، کلید Spacebar رو پایین نگه دارید و ماوس رو حرکت دهید تا ناحیه انتخابی به مکان مورد نظر حرکت کند .

mahdi بازدید : 59 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

مرورگر چیست و چه کار می کند؟

در آموزش قبل به تاریخچه مختصری از داستان اینترنت پرداختیم و به آنجا رسیدیم که پس از ابداع و تصویب استانداردهای اینترنت، تولید برنامه های مختلفی برای هر بخش آغاز گشت. در این بخش به یکی از این برنامه ها به نام مرورگر یا Browser می پردازیم که برای استفاده از استاندارد HTTP و باز کردن صفحات وب ابداع شد.

ویکی پدیا در تعریف مرورگر یا مرورگر وب می گوید: «Web Browser یا مرورگر وب برنامه نرم افزاری است که دیتا را از منابع اطلاعاتی وب جهان شمول دریافت کرده، به نمایش می گذارد و یا باز پس می فرستد. این منابع اطلاعاتی می توانند صفحات اچ تی ام ال و وب پیج، عکس، ویدیو و انواع دیگری از محتوا باشند.»

به زبان ساده تر می توانیم بگویم که مرورگر وب یک برنامه یا نرم افزار است که دریافت و مشاهده اسناد و دیگر منابع محتوا از اینترنت را برای کاربران به شکل ساده ای امکان پذیر می سازد.

تاریخچه مرورگرهای وب به اواخر دهه ۱۹۸۰ برمی گردد. زمانی که تکنولوژی های مختلف تبدیل به مبنایی برای تولد اولین مرورگر توسط تیم برنرز لی در سال ۱۹۹۱ شدند. بعد از آن در سال ۱۹۹۳ نوبت به NCSA Mosaic رسید که یکی از اولین مرورگرهای وب گرافیکی بود. بعد از آن مارک آندرسن رهبر تیم Mosaic در NCSA شرکت خودش را برای تولید یکی از مرورگرهای موفق تاسیس کرد. وی Netscape Navigator را در سال ۱۹۹۴ به بازار عرضه کرد. بعد از مدت کوتاهی نت اسکیپ به محبوب ترین مرورگر میان کاربران اینترنت تبدیل شده و بیش از ۹۰ درصد بازار را در دست گرفت.

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,487
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,063
  • بازدید ماه : 8,207
  • بازدید سال : 33,260
  • بازدید کلی : 427,284
  • کدهای اختصاصی