loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 70 چهارشنبه 04 مرداد 1391 نظرات (0)

چگونه چند آدرس ایمیل را با یک جیمیل مدیریت کنیم؟

شما چند آدرس ایمیل دارید؟ یکی؟ دو تا؟ شاید هم چند تا. به نظر شما کدام یک درست تر است؟ اینکه فقط یک آدرس ایمیل داشته باشیم یا چند تا؟ کاربران زیادی هستند که فقط از یک آدرس ایمیل استفاده می کنند اما ما به شما می گوییم که بهتر است چند تا داشته باشید. در ایمیل مهم است که روابط کاری و شخصی تان را از هم جدا کنید. بنابراین شما یک ایمیل شخصی دارید که برای روابط شخصی با دوستان، آشنایان و خانواده به کار می برید و یک ایمیل کاری که برای روابط کاری تان استفاده می کنید. ممکن است آدرس ایمیل کاری تان یک آدرس تحت یک دامنه خاص باشد.

مثلا ممکن است آدرس ایمیل شخصی تان: reza.salamati@gmail.com 

و آدرس ایمیل کاری تان: salamati@yourcompany.com

در نهایت به شما می گوییم که بد نیست یک آدرس ایمیل سوم هم داشته باشید. هنگام وبگردی مواقع زیادی پیش می آید که باید در سایت های مختلفی که خیلی هم قابل اعتماد نیستند، ثبت نام کنید. اگر از ایمیل شخصی یا کاری تان برای ثبت نام استفاده کنید احتمالا با انبوهی از نامه های اسپم و تبلیغاتی ناخواسته مواجه می شوید. در این حالت بهتر است یک ایمیل سوم برای ثبت نام های این چنینی داشته باشید و هیچ وقت از آدرس ایمیل کاری و شخصی تان استفاده نکنید.

اما شما از اینکه هر روز چندین اکانت ایمیل را باز کرده و کنترل کنید، خسته شده اید.  چاره چیست؟ اینکه همه ایمیل ها را تعطیل کرده و فقط از یکی استفاده کنیم؟ یا اینکه این همه زحمت را به جان خریده و کلی از وقت مان را تلف کنیم؟ جیمیل راه حل کاملا جالب و مناسبی را در اختیار تان می گذارد. اینکه پیام های همه ایمیل ها را یکجا در inbox جیمیل دریافت کنید. و حتی از طریق صفحه Compose، پیام تان را با آدرس هر اکانتی که لازم است ارسال کنید. به این صورت شما یک اکانت جیمیل مرکزی دارید که تمام آدرس های ایمیل شما را مدیریت می کند.

mahdi بازدید : 61 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

ترفندهای کار با جیمیل

گوگل دست به کار جالبی زده و شیوه نامه ای برای کسب مهارت در کار با سرویس ایمیل اش آماده کرده. هر چند که قبلا به برخی موارد این شیوه نامه اشاره کرده ایم و در دروس بعدی هم به طور کامل تر به توضیح برخی دیگر از آنها می پردازیم. اما بد نیست در اینجا نگاهی به آن بیاندازیم.

همان گونه که یک جنگجو در مراحل مختلف آموزشی القاب و کمربندهای مختلفی دریافت می کند، گوگل هم این نکات را در ۴ دسته تقسیم بندی کرده است: کمربند سفید، کمربند سبز، کمربند مشکی و استادی.

یادگیری نکات و کلک هایی که در اینجا گفته می شود، به شما کمک می کند تا در وقت تان صرفه جویی کنید، بهره وری تان را افزایش دهید و به شکل موثرتری ایمیل تان را مدیریت کنید. تعدادی از نکات را می دانید و تعدادی را هم به صورت مفصل در درس های آینده می خوانید. این درس را با دقت بخوانید چرا که نکات بسیار ارزشمندی در آن وجود دارد که حیف است از دستشان بدهید.


الف- کمربند سفید

۱- برای علامت گذاری ایمیل های مهم از ستاره استفاده کنید. 

استفاده از ستاره های سمت چپ ایمیل ها در صفحه اصلی جیمیل راه ساده و مفیدی برای علامت گذاری پیام های مهمی است که باید بعدا به آنها توجه کرد و یا کارهای مربوط به آنها را انجام داد. اگر هم یک ستاره زرد ساده برای تان کافی نیست ، می توانید از امکان Superstars در قسمت Labs جیمیل استفاده کنید. 

mahdi بازدید : 67 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

ساخت و مدیریت لیبل و فیلتر در جیمیل

وقت مرتب سازی ایمیل ها رسیده. اگر تعداد زیادی ایمیل دریافت می کنید می دانید که این موضوع تا چه حد اهمیت دارد. تا  به حال چند بار برایتان پیش آمده که دنبال ایمیلی می گشته اید اما موفق به پیدا کردنش نشدید؟ در بسیاری از سرویس ها و برنامه های مدیریت ایمیل، می توانید پیام های دریافتی را بر حسب موضوع، فرستنده، فعالیت مورد نیاز و موارد اینچنینی، در پوشه های جداگانه ذخیره نمایید. در این سرویس ها هر نامه تنها در یک پوشه یا فولدر جا گرفته و امکان دسترسی به آن تنها با به خاطر آوردن نام پوشه و یا استفاده از کادر جستجو میسر است.

جیمیل برای مدیریت و آرشیو ایمیل های دریافتی گام بلندی برداشته است. اینجا دیگر خبری از پوشه نیست و شما به جای آن قابلیت Labels را در اختیار دارید، که دقیقا مانند برچسب زدن پرونده های داخل کشوی میز کار و یا شیشه های درون آشپزخانه است. شما می توانید به تعداد نامحدود برچسب تولید کنید و جالب تر اینکه بر روی پیام های دریافتی چندین برچسب بزنید، تا دسته بندی و پیدا کردن آنها آسان تر شود. اگر تا به حال از این امکان جیمیل استفاده نکرده اید زمان اش رسیده تا آن را امتحان کنید و ببینید تا به حال چه امکان مهمی را از دست داده بودید.

چگونه یک لیبل بسازیم و از  آن استفاده کنیم؟

بیایید با هم به یک ایمیل لیبیل بچسبانیم. کار ساده ای است.

۱- پیامی را که می خواهید لیبل بزنید از لیست اینباکس انتخاب کرده و یا آن را باز کنید. 

mahdi بازدید : 54 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

چرا جیمیل؟ اصول کلی

 

همه شما کار با سرویس های ایمیل را کمابیش بلد هستید و می توانید وارد اکانت تان شوید، ایمیل بفرستید و بخوانید، پاسخ دهید و پاک کنید. پس در این درس به جای این حرف ها اول سراغ این موضوع می رویم که اصلا جیمیل چیست و چرا جیمیل! آنگاه در دروس بعدی به برخی از مهمترین کاربردها و امکانات آن می پردازیم.

جیمیل چیست؟

باید ۳۱ مارس ۲۰۰۴ میلادی را در تقویم بشری ثبت کرد. در این روز گوگل از سرویس ایمیل تحت وب خود رونمایی کرد. جیمیل هنوز نسخه بتا بود و فقط در صورت دعوت شدن از سوی یکی از دارندگان این سرویس، قادر به عضویت در آن بودید. در زمانه ای که همه سرویس های ایمیل رایگان فقط بین ۵ تا ۱۰ مگابایت فضا در اختیارتان می گذاشتند، جیمیل شما را در یک دریاچه یک گیگابایتی غوطه ور می کرد. و حالا هم یکی از بزرگترین، کاربردی ترین و امن ترین سرویس های ایمیل جهان است.

چرا جیمیل؟

به این سوال به طور خلاصه پاسخ می دهیم. چون محیط کاربری آسان و خوش دستی دارد. چون رایگان و دارای امکانات بسیار زیاد است. چون می تواند دیگر سرویس های ایمیل شما را به راحتی مدیریت کند. چون قابلیت لیبل زنی، فیلتر و جستجوی بی رقیبی دارد. چون یکی از امن ترین سرویس های ایمیل است. نگران نباشید با جزییات تمام اینها در درس های آینده به طور کامل آشنا می شوید

mahdi بازدید : 63 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

چگونه ایمیل های موثر بنویسیم - بخش دوم

در بخش قبلی به اصول اولیه نگارش ایمیل ها و اشتباهات رایج پرداختیم. حال بهتر است بررسی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

 

روانشناسی ایمیل

همانند صحبت کردن، گیرنده و فرستنده موضوع را از نقطه نظر کاملا متفاوتی می بینند. بگذارید نگاهی گذرا از هر دو منظر داشته باشیم:

گیرنده:

۱- ایمیل های زیادی دریافت می کند.

۲- اگر یک چهره شناخته شده باشد، معمولا به صورت مرتب ایمیل های تعریف و تمجید دریافت می کند.

۳- اصلا وقت آزاد زیادی ندارد.

۴- برایش اهمیت چندانی ندارد که به صورت فوری به شما کمک کند.

 

فرستنده:

۱- وقت زیادی صرف می کند که به شکلی هنرمندانه یک ایمیل بی نقص (و شاید طولانی) آماده کند.

۲- اعتقاد دارد که درخواست هایش مهم، بی همتا و خاص هستند.

۳- اعتقاد دارد که اولین نفری است که درخواست چنین لطفی می کند.

۴- اصلا نمی تواند تصور کند که چرا ممکن است کسی ایمیل اش را بدون توجه دور بیاندازد.

۵- میل دارد که داستان را به صورت کامل شرح دهد و همه زوایا را توضیح دهد، تا شنونده نقطه نظر وی را به طور کامل دریابد.

 

با توجه به این دیدگاه های مختلف تعجبی ندارد که گیرنده همیشه متعجب است چرا ایمیل های تکراری و یکسانی از همه دریافت می کند. فرستنده هم در عجب است که چرا ایمیل هایش به اندازه کافی موثر نیستند و پاسخ آنها را سریع دریافت نمی کند!

 

در درس امروز با برخی از نکات و ریزه کاری های تکمیلی درباره ی نگارش ایمیل آشنا خواهیم شد، تا دیگر ایمیل بدون پاسخ و مشکل آفرین نداشته باشیم.

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,845
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,421
  • بازدید ماه : 8,565
  • بازدید سال : 33,618
  • بازدید کلی : 427,642
  • کدهای اختصاصی