loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 77 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

 

تغییر پس زمینه صفحه ورود به ویندوز 7

 

عوض کردن صفحه ورود به ویندوز، جدا از جذابیت هایی که دارد، می تواند علل مختلفی هم داشته باشد. ممکن است شما بخواهید پس زمینه ی تمام کلاینت ها لوگوی شرکت شما باشد. در این مطلب دو روش برای انجام این کار را بررسی خواهیم کرد که روش دوم گرفته شده از این منبع است.

روش اول: استفاده از نرم افزار:

این روش به راحتی دانلود این نرم افزار و اجرای آن است! به همین راحتی. بعد از اجرای این برنامه که حتی نیاز به نصب هم ندارد، با انتخاب دکمه ی Change logon screen، عکس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و لذت ببرید.

روش دوم: تغییر در ویندوز:

این روش نسبت به راه اول، بسیار سخت تر است اما با این وجود پیچیدگی خاصی ندارد. مراحل کار به این صورت است که ابتدا کمی رجیستری ویندوز را ویرایش می کنیم و سپس وارد پوشه ی system32 می شویم و عکس مورد نظر خود را در یکی از پوشه های آن قرار می دهیم.

 

mahdi بازدید : 62 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

معرفی 20 قابلیت جدید، جالب و منحصر به فرد در ویندوز 7    

 

این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. تعریف‏ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز 7 شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‏اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اما در این میان عده‏ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند. آن‏ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP را ترجیح می‏دهند. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‏های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 20 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‏ها خبری نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‏شود.

1. لرزاندن پنجره‏ها

فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‏اید. در نسخه‏های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‏ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‏ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‏ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‏ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‏های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد. به این قابلیت در این ترفند به تفصیل پرداخته شده است.

mahdi بازدید : 94 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

 

ساخت نقطه بازگردانی در ویندوز 7 برای بازسازی ویندوز    

 

System Restore ابزاری است که شرکت مایکروسافت با عرضه ویندوز ME در سال 2000، آن را رونمایی کرد. ابزار و قابلیتی خوب که در نسل‏های بعدی ویندوز نیز تکرار شده و پیشرفته‏تر نیز شد. با استفاده از System Restore می‏توان ویندوزی را که به دلیل خاصی دچار مشکل و ایراد شده است را به همان حالت خوب گذشته بازگردانی کرد. این ابزار در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می‏سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می‏نماید. در ویندوز 7 -ویندوز جدید مایکروسافت- نیز شاهد حضور System Restore با مقداری تغییرات هستیم. هسته اصلی System Restore همانی است که در ویندوز XP وجود داشت، اما ساخت یک نقطه بازگردانی (Restore Point) تا حدودی متفاوت از پیش شده است. نقطه بازگردانی زمانی است که ویندوز شما خوب کار می‏کند و شما یک نقطه بازگردانی یا Restore Point می‏سازید که در زمان خرابی ویندوز از آن استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز 7 بپردازیم.

برای این کار:

 

mahdi بازدید : 151 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

افزایش سرعت نمایش محتوای فولدرها در Taskbar ویندوز 7


همان طور که می دانید یکی از ویژگی های جالب و جدیدی که در ویندوز 7 ارایه شده قابلیت نمایش تصویر کوچک فایل‌ها و فولدرها با بردن موس روی فایل یا فولدر مورد نظر در Taskbar می باشد. اما با کمی دقت میتوان متوجه شد که هنگام گذراندن ماوس از روی تسکبار، مکث کوچکی وجود دارد تا تصویر کوچک آن پنجره نشان داده شود. اما با این ترفند جالب، از طریق رجیستری میتوان میزان مکث را به میزان دلخواه کم یا زیاد کرد.

برای این کار:

mahdi بازدید : 96 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

رایت بیش از 700 مگابایت برروی یک CD

 

شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه .

با این روش می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما over burning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,781
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,357
  • بازدید ماه : 8,501
  • بازدید سال : 33,554
  • بازدید کلی : 427,578
  • کدهای اختصاصی