loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 60 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)
پانل استایل
ایجاد جلوه‌های جالب و جذاب گاهی نیازمند زمان زیادی است و باید با حوصله فراوان و با ترکیب انواع جلوه‌های معرفی شده در پنجره Layer Style و آزمایش گزینه‌های متعدد به نتیجه دلخواه خود برسیم.

حال برای آن که بتوانیم این جلوه ایجادشده را ذخیره و در پروژه خود استفاده کنیم، در سمت راست و بالای پنجره Layer Style گزینه New Style گنجانده شده که می‌توانیم به کمک آن جلوه ایجادشده را ذخیره و در پروژه‌های دیگر خود از آنها استفاده کنیم. با ذخیره کردن جلوه مورد نظر، آن جلوه در پانلی به نام پانل Style قرار می‌گیرد که با فراخوانی آن پانل از منوی Window و کلیک کردن روی جلوه اضافه شده می‌توانیم آن را در لایه مورد نظر خود اعمال کنیم.

در پانل Style علاوه بر جلوه‌هایی که خودمان ذخیره کرده‌ایم، جلوه‌های فراوانی نیز به صورت پیشفرض توسط شرکت ادوب در این پانل قرار گرفته است که می‌توانیم آنها را در پروژه‌های خود مورد استفاده قرار دهیم.

با کلیک روی مثلث کوچک سیاه‌رنگ سمت راست و بالای این پنجره می‌توانیم تنظیمات بیشتری برای پانل Style اعمال کنیم. مشابه پانل‌های دیگر، در بخش تنظیمات این پانل نیز گزینه‌های فراوانی وجود دارد و گزینه‌هایی هم‌خانواده به کمک خطی از هم جدا شده‌اند. به کمک اولین قسمت این منو می‌توانیم استایل اعمال شده را با نام جدید و با اعمال تغییراتی ذخیره کنیم. دومین بخش این منو نیز جهت مدیریت نحوه نمایش استایل‌ها در پانل استایل استفاده می‌شود و می‌توانیم آنها را با حالت فقط متن، آیکون کوچک و بزرگ و فهرست کوچک و بزرگ نمایش دهیم. گزینه preset manager به منظور مدیریت استایل‌ها، حذف یا اضافه‌کردن و گروه‌بندی آنها استفاده می‌شود. از قسمت بعدی جهت بازگرداندن استایل‌ها به حالت پیشفرض، بارگذاری مجموعه استایل جدید، ذخیره استایل‌ها و جایگزین‌کردن آنها استفاده خواهیم کرد. مجموعه بعدی نیز شامل 12 گروه از استایل‌های آماده‌ای است که بنا به نیاز پروژه می‌توانیم آنها را فراخوانی و از آنها استفاده کنیم و در نهایت از آخرین اعضای این گروه می‌توانیم جهت بستن این پانل و بستن تمامی‌ پانل‌های این گروه استفاده کنیم. پس از انتخاب استایل مورد نظر از پانل استایل در پانل Layers آیکونی به شکل fx در کنار لایه مورد نظر اضافه می‌شود که با کلیک روی مثلث کناری آن می‌توانیم جلوه‌های استفاده شده در این استایل را ببینیم و در صورت نیاز آنها را تغییر دهیم.

در صورتی که بخواهیم جلوه یک لایه را روی چند لایه دیگر نیز اعمال کنیم می‌توانیم روی لایه مورد نظر راست‌کلیک کرده و گزینه Copy Layer Style را انتخاب کنیم. سپس با انتخاب سایر لایه‌های مورد نظر (به کمک دکمه Ctrl) راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Past Layer Style آن جلوه را روی لایه‌های مورد نظر نیز اعمال کنیم. 

برای این که به صورت عملی با تنظیمات جلوه‌های ویژه و پانل استایل آشنا شویم، در ادامه جلوه قطره آب را که از فایل‌های آموزشی شرکت ادوب نیز محسوب می‌شود، باهم ایجاد کرده و آن را در پانل استایل ذخیره می‌کنیم تا در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم. برای راحتی کار مراحل را در 10 گام به شرح زیر انجام می‌دهیم:

1ـ ابتدابا فشار دکمه‌های Ctrl+N پروژه جدیدی را در ابعاد 480×640 با رزولوشن 150 ایجاد کنید. برای مشاهده بهتر نتیجه پیشنهاد می‌شود تصویری را به عنوان پس‌زمینه باز کنید و موارد را روی آن انجام دهید. فقط دقت کنید که اندازه یا رزولوشن آن خیلی زیاد نباشد.

2ـ حال با زدن دکمه‌های Alt+Ctrl+N یک لایه جدید خالی روی لایه موجود ایجاد کنید.

3ـ با فشار دکمه B ابزار Brush را انتخاب و شکل قطره را با اندازه قلم 25 و سختی 100 ایجاد کنید. (در صورتی که اندازه تصویرمان بزرگ باشد، می‌توانیم این عدد را بزرگ‌تر نیز در نظر بگیریم.)

4ـ حال ابتدا مقدار Fill این لایه را در پانل لایه‌ها برابر 10 قرارداده سپس با 2 بار کلیک روی قسمت خالی مقابل نام لایه پنجره Layer Style را گشوده و تنظیما ت زیر را به ترتیب روی آن اعمال کنید.

5ـDrop shadow

6ـInner shadow

7ـInner Glow 

8ـ Bevel & Emboss

9ـ در نهایت با زدن دکمه New Style آن را با نام قطره ذخیره کنید.

10ـ برای اعمال این جلوه روی لایه‌های مورد نظر کافی است آن لایه را انتخاب، سپس از پانل Style روی جلوه ذخیره شده کلیک کنیم. 

فقط دقت داشته باشید که این جلوه روی لایه‌هایی با محتوای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ چندان جالب به نظر نخواهد رسید و در صورت نیاز باید تنظیمات آن را عوض کنیم. در صورتی که نتیجه مطلوب را به دست نیاوردید دوباره به تنظیمات داده‌شده دقت کرده و تمامی ‌گزینه‌ها را دقیقا ‌همانند آنها تنظیم کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,558
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,134
  • بازدید ماه : 8,278
  • بازدید سال : 33,331
  • بازدید کلی : 427,355
  • کدهای اختصاصی