loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 151 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

چهار روش پنهان کردن پیام های محرمانه در تصویر

 

secret-message-300

فرق بین حریم خصوصی و محرمانه بودن چیست؟ حریم خصوصی زمانی استفاده می شود که شمایک چیزی دارید و همه از وجود آن خبر دارند ولی امکان استفاده از آن را ندارند بطور مثلا اگر شما یک کارت اعتباری داشته باشید دیگران از وجود آن خبر دارند ولی تا زمانی که شماره آن را نداشته باشند نمیتوانند از آن استفاده کنند اما در محرمانه بود این چنین نیست یعنی هیچ کس نه از وجود آن خبر دارند و نه میتوانند به آن دسترسی یابند. پیام های محرمانه از زمانی ایجاد شد که یک فرد برای رساندن یک پیام کشته شد. از روشهای قدیمی می توان به خالکوبی کردن پیام روی سر افراد یا پوشاندن پیام بوسیله موم و قورت دادن آن و یا استفاده از نوشته های نامرئی (اگر متولد دهه ۵۰ تا ۷۰ باشید حتما نوشتن روی کاغذ با آب لیمو را بخاطر دارید!) را نام برد.

علم پنهان کردن پیام ها روی کاغذ را پنهان نگاری می نامند، و اگر در عکس دقت کنید شما نمیتوانید متوجه چیزی شوید مگر اینکه از طریق پسورد یا ابزار های مشخص بتوانید پیام مورد نظر را نمایش دهید. اگر به این نوع پیام های محرمانه علاقه مندید در ادامه آموزش ۴ روش آن آمده است.

روش DIY

mahdi بازدید : 174 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

چگونه با استفاده از Windows 8 Task Manager سرویس ها را کنترل کنیم؟

 

Task-Manager-Icon

وقتی که برای شما از ویژگی های Windows 8 task manager بگوییم در می یابید که این سرویس بسیار مفید است و همچنین به قدرت بیشتر آن نسبت به دیگر نسخه های پیشین ویندوز پی می برید. امروز ما به شما نحوه کنترل سرویس ها با استفاده از Windows 8 Task Manager را توضیح می دهیم.
ایتدا برای استفاده از task manager باید آن را اجرا کرد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد یکی از راحت ترین این شیوه ها استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + Esc می باشد.
شما می توانید task manager را بحالت فشرده نیز نمایش دهید.

 

mahdi بازدید : 177 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

چگونگی باز کردن فایل های مسدود شده در آفیس 2013

 

Unblock Office Files_top

چنانچه آفیس خود را به آفیس ۲۰۱۳، یا آفیس ۳۶۵ ارتقاء داده اید، ممکن است در باز کردن فایل هایی که به ایمیل تان فرستاده شده اند، با مشکل روبرو شده باشید. تلاش می کنید تا یک فایل ورد که از طریق پیوست (ضمیمه) ایمیل دریافت کرده اید را باز کنید و به احتمال زیاد در می یابید که ورد نه تنها از باز کردن فایل ها سرباز می زند، بلکه در ارائه راهکارهای بیشتری به منظور کمک ناکام می ماند.

دلیلی که فایل ها قادر به باز شدن نیستند آن است که آنها از رایانه متفاوتی سرچشمه می گیرند، و به همین دلیل این به عنوان یک تهدید بالقوه و نهفته از سوی آفیس شناخته می شود. هنگامی که با فایل هایی که از طریق ایمیل برایتان فرستاده شده اند سر و کار دارید، یا آنها را از اینترنت دانلود کرده اید، این تا اندازه ای حساسیتی را از نقطه نظر امنیتی ایجاد می کند، اما این موضوع همچنین بسیار آزار دهنده است.

mahdi بازدید : 162 پنجشنبه 02 خرداد 1392 نظرات (0)

 چگونه اطلاعات شخصی و خصوصی را در هنگام بستن مرورگر تان به صورت خودکار پاک کنیم؟

 

مرورگرهای وب به طور معمول اطلاعات شخصی و خصوصی تان – تاریخچه، کوکی ها، جستجو ها، دانلودها، و غیره – را ذخیره کرده و تنها آنها را هنگامی که بخواهید حذف می کنند. چنانچه به طور پیوسته در حال پاک کردن آنها هستید، می توانید هر مرورگری را به پاکسازی خودکار داده های شخصی تان در هنگام بستن آنها وادارید.

توجه نمایید، چنانچه مرورگر تان را تنظیم کرده اید تا در هنگامی که آن را می بندید به صورت خودکار کوکی هایتان را پاک کند، هر زمان که مرورگرتان را باز می کنید مجبور خواهید بود تا وارد سیستم (log into) وبگاه های مورد استفاده تان شوید. پاکسازی فایل های حافظه نهان (cache) موجب خواهد شد تا وبگاه ها پس از راه اندازی دوباره مرورگرتان، آهسته تر بارگذاری شوند.

 

mahdi بازدید : 154 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

اجازه اجرای برنامه های نصب شده بر روی کامپیوترتان، از طریق فایرفاکس

 

اجازه اجرای برنامه های نصب شده بر روی کامپیوترتان، از طریق فایرفاکس

فایرفاکس و گوگل کروم دو مرورگر اصلی موجود در بازار بوده و هر دو آنها در حال تلاش برای تولید سیستم عاملی بر پایه مرورگر خود هستند. کروم در ساخت این سیستم عامل کمی از فایرفاکس پیشی گرفته است ؛ اما در مجموع ، هر دو سیستم عامل ها ، هنوز در مرحله توسعه قرار دارند. یکی از جذاب ترین ویژگی های این مرورگر ها و سیستم عامل هایشان ، اجرا کننده نرم افزاری تعبیه شده در آنها ست که میتواند برای دسترسی به نرم افزار های نصب شده مورد استفاده قرار گیرد. Easy Access که یک افزونه فایرفاکس است و توسط موزیلا تولید شده است ، به طور پیشفرض پنج عملکرد را میتواند انجام دهد : دسترسی به نوت پد ، مای کامپیوتر ، برنامه نقاشی ، ماشین حساب و همچنین تغییر کاربر فایرفاکس.

با این حال ، شما میتوانید هر تعداد میانبر دیگر که میخواهید برای نرم افزار های خود ایجاد کنید ؛ این برنامه ها توسط یک کلید روی نوار افزونه ها ، نمایان میشوند که با فشردن آن ، لیست برنامه های تعیین شده به نمایش در خواهد آمد.

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,392
  • بازدید ماه : 2,211
  • بازدید سال : 27,264
  • بازدید کلی : 421,288
  • کدهای اختصاصی