loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 162 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (0)

چگونگی ادغام فایرفاکس با فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی

 

firefox-and-facebook1

شاید تا بحال متوجه نشده باشد ولی نسخه های جدید فایرفاکس شامل Social API هستند که قابلیت ادغام شبکه های اجتماعی را با مرورگر تان میدهد .با این سروریس جدید شما قادرید در هر زمانی در وب به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشد . این ویژگی اضافه شده ممکن است شمارا بیاد Flock بیندازد . Flock یک مرورگر اجتماعی بود که نتوانست انتظارات را براورده کند و یک تجربه ناموفق برای فایرفاکس بود . اما Social API بعنوان یک ویژگی انتخابی به مرورگر فایرفاکس اضافه شده است و این یعنی شما به انتخاب خود میتوانید آن را فعال و یا غیر فعال کنید .


Social APIچیست؟

mahdi بازدید : 148 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

چگونگی استفاده از نمادها در word 2013

 

چگونگی استفاده از نمادها در word 2013

صدها نماد وجود دارد که شما می توانید از آن داخل ورد استفاده کنید ولی دکمه ای روی صفحه کلید برای آن تعبیه نشده است. به عنوان مثال، نماد پوند انگلیس (£)، نماد کسری (½)، نماد درجه (°) و …

همچنین مجموعه از نهماد ها هم برای هر فونت وجود دارد.

برای درج نماد جدید، مکان نما را به محلی که میخواهید نماد خود را درج کنید، برده و سپس روی تب Insert در نوار Ribbon کلیک کنید.

mahdi بازدید : 174 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مبانی اندروید - شیوه ها و منابع نصب اپلیکیشن در اندروید

 

مبانی اندروید - شیوه ها و منابع نصب اپلیکیشن در اندروید

اکنون یک تلفن همراه اندرویدی خریده و تنظیمات آن را هم انجام داده اید. موبایل شما آماده استفاده و لذت بردن است. اما هنوز یک مانع دیگر سر راه مانده!

همان طور که می دانید، بر روی یک موبایل اندرویدی تازه خریداری شده، برنامه ها و اپلیکیشن های زیادی برای کار و سرگرمی نیست و برنامه های یک موبایل نو، تنها به چند اپلیکیشن ویژه سیستم عامل و کارخانه سازنده محدود می شود.

همان طور که در آموزش قبل گفتیم، می توانید از طریق فروشگاه اندروید (گوگل پلی)، اپلیکیشن های فراوان و رایگانی را یافته و نصب نمایید. و البته تاکید کردیم تا حد ممکن، به همان اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی اکتفا کرده و برای امنیت بیشتر، سراغ دیگر منابع نروید. اما با توجه به مشکلات فراوان استفاده از گوگل پلی در ایران، نبود برخی برنامه های مهم و کاربردی در آن، عدم امکان خرید برنامه در ایران و برخی کشورهای دیگر و همچنین عرضه اختصاصی برخی اپلیکیشن ها در سیستم های خارج از گوگل پلی (مانند بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی)، در این مطلب، در کنار صحبت در خصوص چگونگی دانلود و نصب برنامه ها از طریق گوگل پلی، به برخی شیوه های دیگر این کار هم خواهیم پرداخت.

mahdi بازدید : 167 یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

آموزش فوتوشاپ CS6 - اندازه تصویر

 

آموزش فوتوشاپ CS6 - فایل های تصویری با قالب های گوناگون - بخش دوم

از جمله مقوله های بسیار پر اهمیتی است که تقریبا در تمام پروژه های ادیت و طراحی باید مورد توجه کاربر قرار گیرد، اندازه تصویر است. تناسب اندازه با کاربردی که تصویر دارد در رابطه مستقیم است.

استفاده از یک تصویر کوچک، برای کاربردهایی که در آنها تصویر بزرگ مورد نیاز است، ممکن نیست و برعکس این امر هم صادق است زیرا استفاده از آنها نتایج نامطلوبی به همراه خواهد داشت و باعث اتلاف وقت، هزینه و انرژی خواهد شد. برای مثال، استفاده از یک عکس کوچک برای چاپ شدن روی یک بیلبورد بزرگ، باعث خواهد شد که کیفیت دیداری و در نتیجه اثر گذاری کار تا حد زیادی افت کرده و گاهی نتیجه عکس داشته باشد، و یا استفاده از یک تصویر بزرگ که پر از جزئیات ظریف است برای منظوری با نیاز به تصویر کوچک، مثلا چاپ در یک دفترچه کوچک، باعث می شود که جزئیات کار به خوبی دیده نشوند و حتی تاثیر منفی بر روی کلیت کار نیز ایجاد کند.

از این رو، به عنوان یکی از مباحث اساسی در درس فتوشاپ مقدماتی به این موضوع و مفاهیم مرتبط به آن می پردازیم.

 

mahdi بازدید : 142 جمعه 27 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

چگونگی حذف SkyDrive Pro از منوی راست کلیک

 

SkyDrive Pro In Context Menu

با نصب مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ ممکن است شاهد گزینه خاکستری ” SkyDrive Pro” در فهرست زمینه (context menu) تان باشید. این گزینه هر زمان که روی یک فایل یا پوشه راست کلیک می کنید نمایان می شود، اما چنانچه از SharePoint استفاده نمی کنید این گزینه بی فایده است.

همان گونه که مایکروسافت توضیح داده است، SkyDrive Pro به منظور همگام سازی فایل ها با سرور نقطه اشتراک (SharePoint) مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد. این از خدمات گیرنده (client) اسکای درایو متمرکز بر مشتری مایکروسافت متفاوت است و حذف این گزینه نبایست از عملکرد نرم افزار اسکای درایو معمولی جلوگیری نماید.

حذف SkyDrive Pro

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 204
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,443
  • بازدید ماه : 2,262
  • بازدید سال : 27,315
  • بازدید کلی : 421,339
  • کدهای اختصاصی