loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 185 پنجشنبه 09 خرداد 1392 نظرات (0)

اتصال دو کامیپوتر تحت شبکه Lan با استفاده از کابل Ethernet

 

Windows-7

گاهی اوقات پیش میاد که شما قصد انتقال اطلاعات و اسناد مهم از یک کامیپوتر به کامیپوتر دیگر را دارید یا شاید شما قصد انجام یک بازی تحت شبکه به صورت دو نفره را دارید ما در این مطلب قصد معرفی چندین روش برای رسیدن به این منظور را داریم.

اگر داده های کمی داشته باشید شما میتوانید از رسانه انتقالی مانند فلش دیسک برای انتقال اطلاعات استفاده کنید اما اگر داده ها زیاد باشند و شما بخواهید دائما اطلاعات را بین کامپیوتر ها انتقال دهید این روش کاربرد چندانی به علت سرعت پایین آن ندارد.  این روش در مقایسه با روش کابلی بسیار کندتر عمل میکند.روش دیگری نیز برای اتصال دو کامیپیوتر وجود دارد که آن ایجاد یک شبکه خانگی بدون سیم است که این روش هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

 

mahdi بازدید : 198 پنجشنبه 09 خرداد 1392 نظرات (0)

آپدیت کردن ویندوز چند کامپیوتر با استفاده از درایو USB و بطور آفلاین

 

همانطور که میدانید در صورت داشتن یک اتصال اینترنتی می توانید آپدیت های ویندوز را نصب کنید و همچنین وینوز به شما امکان تنظیمات ویژه ای مانند آپدیت خودکار یا دستی را میدهد، اما در ویندوز شما نمیتوانید آپدیت را بدون اتصال به اینترنت و بصورت آفلاین انجام دهید و یا شما نمیتوانید یک آپدیت را روی چند کامپیوتر نصب کنید. در اینجاست که نرم افزار Portable Update به کمک تان می آید، Portable Update یک نرم افاز قابل حمل و سبک است که به شما امکان دانلود و ذخیره آپدیت ها را در یک هارد خارجی می دهد. سپس می توانید با استفاده از ابزار آپدیت آن را روی چند کامپیوتر نصب کنید.
Portable Update آپدیت ها را در پوشه کش خود ذخیره میکند، پوشه ای که بطور خودکار روی درایو یو اس بی که نرم افزار را روی آن نصب و اجرا می کنید ایجاد می شود.

mahdi بازدید : 151 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

دسترسی سریع و مدیریت Google Bookmark از طریق نوار ابزار فایرفاکس

 

دسترسی سریع و مدیریت Google Bookmark از طریق نوار ابزار فایرفاکس

 

علارغم اینکه سرویس های نشانه گذاری انلاین از زمانی که مرورگرهای کروم و فایرفاکس همگام سازی بوک مارک محلی را شروع کردند، کاهش یافته است اما هنوز Google Bookmarks توسط خیلی از افزاد بخصوص کسانی که بوک مارک های زیادی را در طول یک سال جمع آوری کرده اند، استفاده میشود. اگر از مرورگر موزیلا استفاده میکنید، Fess Google Bookmark Extension از بوک مارک هایتان مراقبت میکند و دیگر نیازی به رفتن به وبسایت Google Bookmarks ندارید.
میتوانید از طریق لینک موجود در پایین این مقاله افزونه Fess Google Bookmark  را دریافت کنید.

mahdi بازدید : 162 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

جلوگیری از اجرای پاپ آپ هنگام کلیک کردن در فایرفاکس

 

 جلوگیری از اجرای پاپ آپ هنگام کلیک کردن در فایر فاکس

اکثر بلاکرهای پاپ آپ تنها پاپ اپ های مربوط به سایت ها و یا سرویس هایی را مسدود میکنند که بطور خودکار در حین بارگزاری صفحه ها منتشر می شوند. اما بعضی مرورگرها دارای رویدادهایی هستند که قابلیت باز کردن پاپ اپ را دارند ولی توسط بلاکرها مسدود نمی شوند.
رایجترین ان زمانی است که با کلیک روی یک لینک در مرورگر، پنجره مرورگر جدیدی برایتان به نمایش در می آید. از این دست نمونه های دیگری مانند دابل کلیک کردن روی یک لینک و یا زدن دکمه submit وجود دارند. اگر به چگونگی رفتار فایرفاکس با پاپ اپ ها نگاهی باندازید متوجه میشوید که این مرورگر ان ها را بطور خودکار بلاک می کند. شما میتوانید با رفتن به تنظیمات و تب Content گزینه های مورد نظر را بیابید. شما در اینجا میتوانید استثنائات را نیز مشخص کنید مانند وب سایت ها یا سرویس هایی که مایلید پاپ اپ های شان اجرا شوند.

mahdi بازدید : 142 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

۱۰ ترفند کمتر شناخته شده در مرورگر گوگل کروم

 

 ۱۰ ترفند کمتر شناخته شده در مرورگر گوگل کروم

Google Chrome به اندازی کافی جالب است اما چیزی که آن را جالبتر می کند امکان تغیر آن به همان صورتی است که دوست دارید.

ماشین حساب Omnibox

Omnibox در بالای مرورگر کروم تان قرار دارد، همان جایی که شما آدرس سایتی را که درحال بازدید آن هستید را می بینید. در آن کادر عملکردهای متفوتی وجود دارد.شما میتوانید URL وب سایت هایتان را در آن تایپ کنید و وارد آنها شوید. شما همچنین میتوانید هر چیزی را که می خواهید در آن تایپ کنید و بعد از زدن دکمه ENTER، عمل جستجو را انجام دهید. شما میتوانید از طریق این کادر محاسبه نیز انجام دهید. میتوانید اعدادی را که میخواهید روی آن عملیات حساب را انجام دهید را وارد و از علایم ‘+’, ‘-’, ‘*’ یا ‘/’ برای محاسبه خود استفاده کنید.

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 581
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,315
  • بازدید ماه : 2,134
  • بازدید سال : 27,187
  • بازدید کلی : 421,211
  • کدهای اختصاصی