loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 195 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

ترفندهای امنیتی مرورگر گوگل کروم

 

گوگل کروم امکانات امنیتی بسیاری در خود دارد. این مرورگر به طور داخلی دارای قابلیت های سندباکسینگ و محدودسازی های منحصر به فردی است. در ضمن، خودش را به طور خودکار و در پس زمینه آپدیت می کند تا امنیت کاربر تضمین شود. اما با همه این تعریف ها باید گفت کروم نیز عالی و بی اشکال نیست. ولی شما می توانید برای تضمین بیشتر امنیت خود و جلوگیری از حمله های مخرب تنظیماتی را انجام دهید. در این مطلب چند مرحله ساده برای استفاده بیشتر از قابلیت امنیت داخلی کروم را برای تان ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید.

mahdi بازدید : 178 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

جیمیل خود را ضد هک کنید

جیمیل خود را ضد هک کنیدفقط بحث زمان مطرح است. دیر یا زود ایمیل شما هم هک خواهد شد. بنابراین باور کنید که به نفع خودتان است، امنیت آن را جدی بگیرید. ایمیل شما کلید هویت آنلاین تان است. وقتی کنترل آن را از دست بدهید و یک هکر وارد ماجرا شود، کار خیلی سخت می شود چون ایمیل، یک ایستگاه آنلاین برای سرقت هویت شما است و تمام اطلاعات مورد نیاز برای این کار، در آن یافت می شود.بنابراین باید درباره امنیت حساب ایمیل خود نیز همان طور وسواس و دقت به خرج دهید که درباره امنیت حساب بانکی خود مراقب هستید. این دو مورد در دنیای امروز، واقعاً به هم نزدیک و شبیه هستند. اگر از جیمیل استفاده می کنید خبر خوب این است که می توانید آن را تقریباً ضد هک کنید.

با ارائه شماره تلفن همراه خود و فعال کردن گزینه تایید دو مرحله ای حساب کاربری (two factor authentication) در جیمیل می توانید ایمیل خود را از آسیب پذیری دور کنید. بنابراین همین امروز کار را شروع کنید. نه فردا، نه هفته آینده، همین امروزِ امروز و در ادامه مطلب ...

 

mahdi بازدید : 126 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

مبانی آندروید - راهنمای خرید یک موبایل اندرویدی

تا به اینجا با تاریخچه ابزارهای موبایل و چگونگی شکل گیری، رشد و نمو سیستم عامل اندروید آشنا شدیم. از آنجایی که بهترین شیوه برای یادگیری این آموزشها، در اختیار داشتن یک موبایل اندرویدی است، بد نیست که قبل از هر موضوعی، به صحبت درباره خرید یک تلفن اندرویدی بپردازیم.

شاید خرید یک ابزار با سیستم عامل آی او اس (به دلیل تک محصولی بودن)، بلک بری (محصولات معدود) و یا ویندوز فون (کنترل کامل شرکت نرم افزاری بر تولید کنندگان سخت افزار) کار ساده ای باشد. اما به دلیل بازمتن بودن اندروید، موبایل سازان بسیار زیادی از سراسر دنیا (و حتی ایران) به سراغ این سیستم عامل رفته اند و هم اکنون شاهد بیشترین تنوع محصول بازار در این دسته هستیم. برای همین انتخاب از میان صدها مدل و طرح مختلف با برندهای متفاوت کاری سخت و دشوار به نظر می رسد. پس بیایید با تعریف برخی شاخص ها، این خرید را به کاری آسان تر تبدیل کنیم.

mahdi بازدید : 160 شنبه 24 فروردین 1392 نظرات (0)

ذخیره‌ خودکار فایل‌ها در هارددیسک در آفیس 2013

 

در آفیس 2013 هنگامی که از تب File بر روی Save کلیک می‌کنید علاوه بر امکان ذخیره‌ی فایل بر روی هارددیسک، می‌توان فایل را به طور مستقیم بر روی سرویس ذخیره فایل آنلاین SkyDrive نیز ذخیره کرد. در صورتی که هیچگاه از این سرویس استفاده نمی‌کنید و همواره از هارددیسک خود برای ذخیره فایل‌ها استفاده می‌کنید در این آموزش به نخوه ذخیره‌ خودکار فایل‌ها در هارددریسک در آفیس 2013 حواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
mahdi بازدید : 170 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

آموزش فوتوشاپ CS6 - بازگشت به مراحل قبلی و بعدی (History Panel)

 

از آنجا که همیشه امکان خطا و اشتباه کاربر در حین کار در فتوشاپ وجود دارد، همچنین بسیاری از اوقات برای رسیدن به نتیجه دلخواه، در استفاده از برخی از فرامین و ابزارها، کاربر نیاز به آزمون ها و خطاهای مکرر پیدا می کند، نرم افزار فتوشاپ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند پس از انجام تعدادی از فرامین و فرآیندها بر روی تصویر، به مراحل قبل باز گردند تا امکان جبران اشتباه یا استفاده از تنظیمات و تکنیک های دیگر را داشته باشند.

همچنین، این امکان وجود دارد که کاربر، مراحل قبل و بعد از عملیات روی تصویر را مشاهده و مقایسه کند. برای این منظور، در این بخش، با پنلی به نام (History Panel) آشنا می شویم.

همان طور که قبلا هم مطرح شده، برای نمایش پنل های مورد نظر،  باید در منوهای اصلی به منوی Window رفت و از لیست پنل ها، پنل مورد نظر را انتخاب کرد. پنل سابقه (History) نیز در این لیست مشاهده می شود و در صورتی که به طور پیش فرض، این پنل در سمت راست محیط و در Tabهای پنل قرار نگرفته باشد، می توان این پنل را در منوی Window انتخاب کرد.

پنل History در شکل زیر با کادر قرمز نشان داده شده است:

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,364
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,940
  • بازدید ماه : 8,084
  • بازدید سال : 33,137
  • بازدید کلی : 427,161
  • کدهای اختصاصی