loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 151 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

چگونه نوشتن انیمیشن ها را در آفیس ۲۰۱۳ غیر فعال کنیم؟

 

اگر تا کنون با آفیس ۲۰۱۳ کار کرده باشید با ویژگی های مختلف آن در بخش های متفاوت روبرو بوده اید.

به عنوان مثال ایجاد انیمیشن یکی از ویژگی های جدیدی است که به آفیس ۲۰۱۳ اضافه شده است اما این افزودنی به ورد از جهتی مطابق با پیشرفت تکنولوژی برای کاربران است و مورد استفاده های زیادی قرار می گیرد و از طرفی هم برای کاربران می تواند آزار دهنده باشد.

در این آموزش، سعی بر این داریم با یک روش برگشت پذیر این مشکل را حل کنیم و تنظیمات خاص را ارائه دهد تا بتوانید ایجاد انیمیشن را غیر فعال کنید. اگر دوست داشتید این امکان را دوباره ایجاد کنید باید دوباره به همین مسیری که گفته می شود بازگشته و تنظیمات را تغییر دهید.

خب برای این کار باید به رجیستری دسترسی داشته باشید . می توانید به آدرس زیر  بروید :

mahdi بازدید : 156 شنبه 31 فروردین 1392 نظرات (0)

مبانی اندروید - اصول اولیه کار با سیستم عامل اندروید

 

شما تلفن هوشمند اندرویدی خود را خریداری و آن را آماده کار کرده اید. اکنون نوبت به آن رسیده که بیاموزیم چگونه با یک موبایل اندرویدی کار کنیم.

با کمی گشت و گذار در گزینه ها و بخش های آن مطمئنا اطلاعات زیادی دستگیرتان می شود. اما بگذارید در این بخش به برخی از مهم ترین بخش ها و کارکردهای سیستم عامل اندروید اشاره کرده و شیوه کار با آنها را هم توضیح دهیم.

 

Notifications Bar یا نوار آگاه سازی ها

mahdi بازدید : 129 شنبه 31 فروردین 1392 نظرات (0)

در مرورگر فایر فاکس چگونه قسمت افزودن پلاگین ها را مسدود نماییم؟

 

در مرورگر فایر فاکس چگونه قسمت افزودن پلاگین ها را مسدود نماییم ؟یکی از مواردی که در مرورگر قدرتمند موزیلا فایر فاکس به باد انتقادات گرفته شده است ، وجود پلاگین های نصب شده است ! در گذشته ، این مرورگر به صورت خودکار لیست تمامی پلاگین های نصب شده را ( پس از نصب ) ، منتقل می کرد و نمایش نمی داد.همانطور که در جریان هستید ، برای قسمت “اضافه یا حذف کردن پلاگین های فایرفاکس” (add-on or plugin) ؛ نرم افزار های شخص ثالث دیگری هم موجود است که به طور غیر مسنقیم اقدام به نصب پلاگین ها و افزونه های کاربردی مورد نیاز شما می کند و این مشکل نمایش پلاگین های نصب شده هم در این نرم افزار های شخص ثالث رفع شده است ، اما به تازگی در نسخه های جدید این نرم افزار های شخص ثالث نیز تغیراتی به چشم می خورد که حاکی از این است که نمایش پلاگین های نصب شده جزو آپشن های جدید برنامه نویسی شده توسط برنامه نویسان این نرم افزار ها می باشد.به طوری که ، پس از ارتقاء یا نصب نسخه جدید این نرم افزارها ، از کاربران فایر فاکس سوال می شود که ” آیا شما می خواهید فرمت جدید این برنامه را نصب نمایید یا خیر ؟”

 

mahdi بازدید : 157 شنبه 31 فروردین 1392 نظرات (0)

آشنایی با نوردهی در عکاسی دیجیتال – مثلث نور

 

مثلث نور

سه عنصر اصلی در نوردهی عبارتند از:

۱- ایزو – میزان حساسیت سنسور دوربین های دیجیتال نسبت به نور

۲- دیافراگم – میزان باز یا بسته بودن روزنه ی دیافراگم در هنگام عکاسی

۳- سرعت شاتر – مدت زمانی که شاتر باز خواهد ماند

به کارگیری این سه عنصر در کنار یکدیگر می تواند یک نوردهی مناسب در عکس هایمان به ما ارائه دهد.

نکته بسیار مهم این است که تغییر در هر یک از این عناصر بر دو عنصر دیگر تاثیر می گذارد و نهایتا بر عکس شما تاثیر خواهد گذاشت.این بدان معناست که شما هرگز نمی توانید با بکارگیری یکی از این عناصر به یک عکس خوب دست پیدا کنید،بلکه باید هر سه عنصر را در نظر بگیرید و در مواقع لزوم از آن ها استفاده نمایید.

برای فهمیدن رابطه ی این سه عنصر و شناخت مثلث نور می توانید از ۲ مثال معروف استفاده کنید:

mahdi بازدید : 171 پنجشنبه 29 فروردین 1392 نظرات (0)

آموزش فوتوشاپ CS6 - بررسی تصویر

 

آموزش فوتوشاپ CS6 - فایل های تصویری با قالب های گوناگون - بخش دوم

اکنون که می توانیم فایل های تصویری را باز کنیم، نوبت به آشنایی با دو مورد از مهم ترین ابزارهای فتوشاپ یعنی Zoom Tool و Hand Tool می رسد.

این ابزارها به طور دائم و فارغ از گرایش و حرفه کاربر، مورد نیاز هستند و از این رو است که  فتوشاپ دسترسی دائم و آسان و میانبرهای متعددی را برای آنها در نظر گرفته است.

 

Zoom Tool (ابزار بزرگنمایی یا ذره بین)
همان گونه که از نام این ابزار هم  برمی آید، وظیفه اصلی این ابزار بزرگنمایی و یا کوچکنمایی تصویر است. با توجه به محدودیت در اندازه نمایشگر و میزان دقت و جزئیات به کار رفته در تصویر، ممکن است کاربر به طور مکرر به بزرگنمایی تصویر، برای بررسی و ادیت جزئیات و رفع نواقص کوچک، نیاز داشته باشد. همچنین برای اینکه به کل تصویر تسلط کامل داشته باشد، نیاز به کوچک نمایی تصویر دارد تا تصویر به صورت کامل در نمایشگر دیده شود.

 

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,678
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,254
  • بازدید ماه : 8,398
  • بازدید سال : 33,451
  • بازدید کلی : 427,475
  • کدهای اختصاصی