loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 192 پنجشنبه 08 فروردین 1392 نظرات (0)

استفاده از تصویر دلخواه به عنوان کاشی در مترو در ویندوز 8

 

استفاده از تصویر دلخواه به عنوان کاشی در مترو در ویندوز 8

شاید بعضی کاربران محیط مترو و صفحه شروع ( Start Screen)را برای شروع به کار در ویندوز ۸ دوست نداشته باشند. ولی دیر یا زود ما باید با آن کنار بیایم و ۸ UI را در آغوش بگیریم. درباره نحوه سفارشی کردن نوار Charms Bar و همینطور شخصی سازی رنگ پس زمینه صفحه شروع و مترو قبلا مطلب نوشته ایم. در این مقاله به سراغ سفارشی کردن کاشی ها (Tiles) می رویم.

صفحه شروع ( Start Screen) به ما اجازه دسترسی سریع به پوشه ها , صفحات وب, برنامه ها, و موارد برگزیده (pin apps), را فراهم میاورد. هر آیتم به صورت یک کاشی استاتیک و یا دینامیک نمایش یافته است و البته قابلیت دسته بندی آنها نیز وجود دارد. اما شاید شما چیزی فراتر از یک دسته بندی ساده برای کاشی ها می خواهید. مثلا تغییر پس زمینه کاشی ها و یا اضافه کردن عکسی به عنوان کاشی در صفحه Start Screen چطوره؟

mahdi بازدید : 206 پنجشنبه 08 فروردین 1392 نظرات (0)

چگونه از Google Tasks در جیمیل استفاده کنیم؟

 

جذابیت Google Tasks به سادگی آن است؛ با این حال، ویژگی های جذاب و فراوانی دارد که می‌تواند به شما در سازماندهی کارهایتان کمک کند. اگر مایلید نکات و راهنمایی های بیشتری را در رابطه با آن بدانید با این آموزش همراه باشید.

 

Google Tasks چهار سال پیش از سوی لابراتوار گوگل عرضه شد. اما آیا شما تاکنون با دقت توانایی‌های آن را بررسی کرده اید؟ درست است که بخشی از جذابیتش مربوط به سادگی آن است ولی اگر نگاهی عمیق به امکانات آن نیاندازید، احتمالا بسیاری از قابلیت های بسیار مفید برای مدیریت امور خود را از دست خواهید داد. در اینجا ما چند نکته مفید برای استفاده بیشتر از Google Tasks در جیمیل را برای شما ارائه خواهیم کرد:

 

mahdi بازدید : 136 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (1)

فعال کردن فلش در هر وبگاهی در اینترنت اکسپلورر ۱۰ جدید

 

فعال کردن فلش در هر وبگاهی در اینترنت اکسپلورر ۱۰ جدید

مدتی پیش، جامعه اینترنت کشف کرد که نگارش “نوین” اینترنت اکسپلورر ۱۰ تنها ادوبی فلش (Adobe Flash) را بر روی وبگاه های خاص دست چین شده مایکروسافت اجرا می کند. دلیل و برهان موجود در پس این مسئله قابل درک است: اینترنت اکسپلورر ۱۰ رابط کاربری نوین (Modern UI) برای اجرا بر روی ویندوز RT تبلت ها همانند سرفیس مایکروسافت می باشد، و فلش هرگز واقعا برای صفحه های لمسی در نظر گرفته نشده است، بنابراین مهندسان مایکروسافت صدها وبگاه را مورد بررسی قرار دادند تا مشخص سازند کدامیک محتوای فلشی را ارائه می کند که بر روی صفحه لمسی به خوبی کار کرده و بر عمر باتری تأثیر نمی گذارد.

اینک، بدیهی است، مهندسان مایکروسافت نتوانستند تمامی وب را برای محتوای فلش جستجو کنند، پس به احتمال زیاد یکی از وبگاه های برخوردار از فلش مورد علاقه تان در لیست سفید قرار نگرفته است. خوشبخانه، ما با روشی خوب برخورد کردیم تا به صورت دستی وبگاه های مورد علاقه تان را به لیست سفید اینترنت اکسپلورر ۱۰ بیفزایید.

mahdi بازدید : 129 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

10 میانبر برای ناوبری سریع تر و دسترسی به قابلیت های فایرفاکس

 

کلیدهای میانبر مرورگرها به صورت استاندارد انتخاب می شوند . مثلا با زدن کلید Ctrl + D می توانید یک صفحه را بوکمارک کنید یا مواردی از این دست . البته ممکن است که در سیستم عامل های مختلف این کلیدهای کمی با هم فرق داشته باشند . حالا کاری به این قضایا نداریم . در واقع در این مطلب قصد داریم تا کلیدهای میانبر مفیدی را به شما معرفی کنیم که سرعت کار کردن شما با مرورگر فایرفاکس را افزایش می هند . اشتباه نکنید ؛ نمی خواهیم همان کلیدهای میانبر تکراری را به شما یاد بدهیم . در واقع در این مطلب کلیدهای میانبری را مثال خواهیم زد که شاید کمتر در مورد آنها اطلاع داشته باشید . این کلیدهای میانبر هم در قسمت ناوبری و هم در دسترسی به ابزارهای این مرورگر به شما کمک شایانی خواهند کرد .

mahdi بازدید : 178 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

راهنمای خواندن نامه‌های Gmail بدون اتصال به اینترنت

 

راهنمای خواندن نامه‌های Gmail بدون اتصال به اینترنت

در این قسمت از سری افزونه‌های مرورگر گوگل کروم، می‌خواهیم افزونه‌ Gmail Offline را به شما معرفی کنیم.

آیا تا بحال شده است بخواهید یکی از ایمیل‌هایتان را بخوانید ولی دسترسی به اینترنت نداشته اید؟ به این خاطر که سایت Gmail برای کار کردن احتیاج به اینترنت دارد نمی‌توانید به صورت Offline از آن استفاده کنید.

افزونه‌ Gmail Offline این مشکل را برطرف می‌کند. این افزونه صفحه‌ی مخصوص برای مرور ایمیل‌ها دارد و با اتصال به اینترنت، ایمیل‌های جدید را دریافت می‌کند. بعد از دریافت ایمیل‌ها می‌توانید اتصال اینترنت خود را قطع کنید، ایمیل‌ها را بخوانید و حتی به ایمیل‌ها جواب دهید و ایمیل بفرستید. ایمیل‌های ارسالی در بایگانی ذخیره می‌شوند و با اولین اتصال به اینترنت و باز شدن مرورگر Google Chrome ارسال می‌شوند.

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,617
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,193
  • بازدید ماه : 8,337
  • بازدید سال : 33,390
  • بازدید کلی : 427,414
  • کدهای اختصاصی