loading...
وبلاگ آموزشی مهدی
mahdi بازدید : 262 سه شنبه 06 فروردین 1392 نظرات (0)

آموزش فوتوشاپ CS6 - باز کردن و ذخیره سازی فایل تصویری

 

برای باز کردن یک تصویر در فتوشاپ راه های گوناگونی وجود دارد، از جمله باز کردن از طریق برنامه Adobe Bridge و یا باز کردن از طریق سیستم عامل با تعریف کردن نرم افزار فتوشاپ به عنوان بازکننده پیش فرض تصویر. اما در این آموزش دو راه ساده و اساسی را مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی از ساده ترین راه های بازگشایی یک فایل تصویری، استفاده از فرمان Open… است که در منوی File قرار گرفته است. با کلیک کردن بر روی فرمان Open، یک پنجره مانند شکل زیر باز می شود که با Browse (جستجو) کردن فایل های مورد نظر، انتخاب آنها و دوبار کلیک کردن بر روی آنها و یا کلیک کردن روی دکمه Open، می توان فایل یا فایل های مورد نظر را باز کرد. (کلید میانبر: Ctrl+O)

نکته: قرار گرفتتن سه نقطه (...) در روبروی فرامین به این معنی است که با اجرای فرمان یک پنجره محاوره باز می شود.

mahdi بازدید : 161 یکشنبه 04 فروردین 1392 نظرات (0)

نحوه انتشار مطالب در وردپرس با ورد 2013

 

نحوه انتشار مطالب در وردپرس با ورد ۲۰۱۳

در حالیکه نسخه نهائی آفیس ۲۰۱۳ مدت ها است که منتشر شده است ولی با بررسی این نسخه می بینید که خیلی چیزها تغییر کرده و خیلی چیزها تغییر نکرده است.  اما در مجموع آفیس ۲۰۱۳ و اللخصوص ورد ۲۰۱۳ بسیار کاربردی و محبوب است. یکی از ویژگی های ورد ۲۰۱۰ که در نسخه ۲۰۱۳ آن نیز ارتقاء یافته است ارسال مطلب به وبلاگ از طریق آن است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم انتشار مطالب در وردپرس با ورد ۲۰۱۳ را آموزش دهیم.

 

چگونگی انتشارمطالب در وردپرس با ورد ۲۰۱۳ ؟

مرحله اول – برای شروع برنامه ورد را از مجموعه آفیس ۲۰۱۳ باز کنید و مطلب خود را بنویسید. سپس به منوی File بروید و برروی گزینه Share کلیک کنید.

mahdi بازدید : 144 یکشنبه 04 فروردین 1392 نظرات (0)

آموزش حذف بوکمارک های اضافی در مرورگر فایر فاکس

 

آموزش حذف بوکمارک های اضافی در مرورگر فایر فاکس

بوکمارک ها در زندگی من دونقش دارند ! آنقدر گاهی به بوکمارک هایم وابسته میشوم که نقش کره و پنیر برایم دارند و گاهی هم از ازدیادشان کلافه می شوم که نقش زهر را برایم ایفا می کند.اگر صادقانه بگویم ، بوکمارک هایم را از اواسط دهه ۹۰ جمع آوری کردم و هنوز که هنوزه داخل مرورگرم پابرجا هستند.بااینکه سالها به آپدیت و بروز رسانی نسخه مرورگرم می پردازم اما آنه از نسخه ای به نسخه دیگر حذف نمیشوند بلکه منتقل می شوند.در این اواخر به دلیل تعداد بالای بوکمارک هایم ؛ یک بک آپ از آنها تهیه کردم و داخل CD ریختم ولی کم کم داخل یک CD هم فضا برایشان کم بود ! نهایتا بک آپم را به هارد درایو اکسترنال منتقل کردم.چندی بعد با “Xmarks” آشنا شدم ! مانند فرشته نجاتی بود که از راه رسید تا مرا نجات دهد !” Xmarks” قابلیتی است که در مرورگر های دیگر نیز به شکل های دیگری موجود است مانند مرورگر “گوگل کروم” یا “موزیلا فایر فاکس”.به هرحال همین طور که من به جمع آوری یک کالکشن (کلکسیون) از بوکمارک هایم در عرض ۱۵ سال می پرداختم دومشکل بسیار بزرگ هم با من رشد می کرد و این دومشکل عبارتند از “تکراری بودن بوکمارک های اضافه شده” و “لینک هایی که بعد از چند مدت خراب می شد و کارایی نداشت” . امروز در این مقاله قصد دارم به راه حل هایی برای حل مشکل پیشین (مورد اول) و راه حل هایی برای مقابله با مورد دوم که در آینده خیلی مهم است بپردازم.افزونه (پلاگین) “Bookmark Duplicate Cleaner” ، ( مخصوص مرورگر فایر فاکس) دقیقا افزونه ایست که قصد دارم برای اینکار به شما معرفی نمایم. پس از نصب این افزونه ؛ برروی “Tools menu” کیلیک کرده و با ورود به منوی ابزار قابل دسترسی خواهد بود.

+ لینک دریافت افزونه

mahdi بازدید : 196 یکشنبه 04 فروردین 1392 نظرات (0)

 روش رفع خطای Bootmgr is missing در ویندوز 7

 

 روش رفع خطای Bootmgr is missing در ویندوز 7

گاهی اوقات انتظار بروز مشکل در دستگاه خود را نداریم . اما معلوم نیست چه می شود که ناگهان با آنها مواجه می شویم . در اینگونه مواقع باید شروع به جستجو در اینترنت کنیم تا ببینیم آیا کسی یا کسانی قبلا با آن مشکل خاص مواجه شده اند یا خیر . و یا آیا روش حل آن را نیز در بیان کرده اند یا نه . در هر صورت باید چند ساعتی را به جستجو بپردازید تا پس از خواندن صفحات مختلف شاید بتوانید روش حل مشکل را پیدا کنید .

اما به نظر من بهترین مکان برای یافتن پاسخ سوالات مان ، بخش پشتیبان شرکت سازنده دستگاه یا نرم افزار است . چون به احتمال بسیار زیادی در آنجا به مشکل مورد نظر شما اشاره شده است . حتی می توانید از فروم های بخش پشتیبانی شرکت های سازنده نرم افزار نیز استفاده کنید و سوالات خود را مطرح نمایید .

ما هم در ادامه می خواهیم روش حل خطای Bootmgr is missing را به شما آموزش دهیم.

mahdi بازدید : 152 شنبه 03 فروردین 1392 نظرات (0)

 

چگونه قابلیت‌های ویندوز ۸ را به ویندوز ۷ بیاوریم؟

 

در ویندوز ۸ شاهد قابلیت‌ها و تغییراتی هستیم که کارکرد سیستم‌عامل را بسیار بهبود داده است. این قابلیت‌ها تجربه‌ی کار با ویندوز را آن‌قدر بهینه کرده است که بعید است کسی که با ویندوز ۸ کار کرده به راحتی از آن‌ها بگذرد و به ویندوز ۷ برگردد. ولی مسأله‌ای که در مورد ویندوز ۸ وجود دارد ظاهر آن است که بسیار با نسخه‌های پیشین ویندوز متفاوت است و با اینکه این تغییرات در راستای بهبود صورت گرفته ولی با صلیقه‌ی بسیاری از کاربران هم‌خوانی ندارد.

در این آموزش، قصد داریم ابزارهایی به شما معرفی کنیم که بوسیله‌ی آن‌ها در ویندوز ۷ از بسیاری از قابلیت‌های ویندوز ۸ استفاده کنید بدون اینکه مجبور باشید به ویندوز ۸ ارتقا دهید.

ابزارهایی برای استفاده از قابلت‌های مشابه ویندوز ۸ در ویندوز ۷

ابزارهایی برای استفاده از قابلت‌های مشابه ویندوز ۸ در ویندوز ۷

انتقال فایل‌ها به شیوه‌ ویندوز ۸

 

تعداد صفحات : 204

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشترین استفاده‌ای که از تلفن همراه‌تان می‌کنید مربوط به چه کاری است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1017
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,180
  • باردید دیروز : 1,502
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,756
  • بازدید ماه : 7,900
  • بازدید سال : 32,953
  • بازدید کلی : 426,977
  • کدهای اختصاصی